• 1
  • 2
2023-01-05, 23:21
Avstängd
JajoNej666s avatar
Varför?
Är det inte bättre att hålla käft och spela att man har kontroll.
Citera
2023-01-05, 23:24
Medlem
Förmodligen för att sätta press på regeringen.
Citera
2023-01-05, 23:25
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Varför?

Inför nästa budget vill polisen ha mer pengar, om dom sagt att allt är bra kommer inga utökade anslag, samma med försvaret, hittas alltid en ubåt, hot inför nästa budget. Nu var det årsskifte.
Citera
2023-01-05, 23:25
Medlem
Nej - det är smart - de har redan fått fullt förtroendegaranti av Klistersson o Strömmer
o går allt åthelvete kan man inte klaga.'

Det är nu folket skall skrika - avgå sluta - anställ 10,000 om det inte räcker anställ 100,000
om detta inte heller räcker anställ 500,000 o sluta jaga vanligt folk för småskiit

Men allt är gammalt - palmemordet - johanmordet o det mest förvånande - det i gislaved
på krogen när när en svensk machoman blev ihjälknivad
Citera
2023-01-05, 23:27
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Förmodligen för att sätta press på regeringen.
Kan nog stämma det du skriver när jag tänker efter.
Citera
2023-01-05, 23:47
Medlem
Det är väldigt konstigt att ingen högt uppsatt chef på polisen tar ett steg fram och berättar vad som behöver göras.
Citera
2023-01-05, 23:57
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Varför?

Hopplöshet?
Citera
2023-01-06, 00:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hopplöshet?

Problemet ligger inte hos polisen, utan i domstolarna. Rent polisiärt är nog många mord uppklarade. Men domstolarnas bevisvärdering är så högt ställda att det är svårt att få någon fälld. Något som kritiserats av experter på bevisvärdering.
https://www.gp.se/debatt/problemet-ä...ing-1.81116516
Citera
2023-01-06, 00:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Problemet ligger inte hos polisen, utan i domstolarna. Rent polisiärt är nog många mord uppklarade. Men domstolarnas bevisvärdering är så högt ställda att det är svårt att få någon fälld. Något som kritiserats av experter på bevisvärdering.
https://www.gp.se/debatt/problemet-ä...ing-1.81116516

Jag tror dig, och därför tror jag också att polisen tycker situationen är hopplös. Inte alla poliser förstås, men de flesta.
Citera
2023-01-06, 00:11
Medlem
Man vill ha en större budget men också få till lagändringat som ökat polisens förmåga att fånga kriminella.

Någon typ av RICO-lag hade varit det bästa, där man sye in hela gänget på 20 år+, för gemensamma brott. Då kommer man åt människor på alla nivåerna, men man kan även ta de kriminella familjerna.
Citera
2023-01-06, 00:33
Medlem
Helt enkelt för att dom är helt kassa.
Tänk er Zeljenski eller hur man stavar det, "vi klarar inte fler ryska attacker".
Ett taktiskt katastrof uttalande. Lyssna nu alla gängkriminella, det är fritt fram, vi kan inte längre stoppa er eller utreda er, gör er grej.
Mvh påalisen 😄😄😄😄
Citera
2023-01-06, 00:39
Medlem
Jag är nyfiken på vad polisen menar med att dom inte ”klarar av” fler grova brott? Det är ju inte så att dom det senaste 5 åren har klarat av att lösa ens hälften av alla grova brott!! Så vad som ingår i deras definition av att ”klara av” vill jag gärna veta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in