• 1
  • 2
2023-01-05, 19:21
Medlem
Det är en svår film att bestämma huvudkaraktären i, men jag känner att Marlon Brandos karaktär är det finitiva verbet. Allt kretsar kring honom, när han väl dör sista 25 min eller vad det nu är, så blir det Pacino som är huvudkaraktären. På sin höjd är han co-lead, men oscargalan kanske endast kan nominera 1 för huvudroll?

Pacinos enda argument är att han mycket fler minuter på skärmen än Brando. Men det är inte definitionen av huvudroll.....
Senast redigerad av Merkuri 2023-01-05 kl. 19:23.
Citera
2023-01-05, 19:53
Medlem
Crabbofixs avatar
började han snacka om det helt spontant så här 50 år senare eller
Citera
2023-01-05, 19:55
Medlem
Man-At-Armss avatar
Stämmer det verkligen? Vad jag hört kämpade Francis Ford Coppola för att Al Pacino skulle få rollen.
Al Pacino blev ju megakändis tack vare Gudfadern.
Citera
2023-01-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
började han snacka om det helt spontant så här 50 år senare eller

Nej.

Al Pacino reportedly boycotted the 1973 Oscars in protest that he was nominated as a supporting actor for The Godfather rather than as a co-lead with Marlon Brando (who won best actor that year, and also infamously skipped the ceremony).
Citera
2023-01-05, 20:04
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkuri
Nej.

Al Pacino reportedly boycotted the 1973 Oscars in protest that he was nominated as a supporting actor for The Godfather rather than as a co-lead with Marlon Brando (who won best actor that year, and also infamously skipped the ceremony).

aha så det är bara du som tar upp detta efter 50 år
okej
Citera
2023-01-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Stämmer det verkligen? Vad jag hört kämpade Francis Ford Coppola för att Al Pacino skulle få rollen.
.

Du har nog blandat ihop det.. Han kämpade för att få Brando. Brando hade så dåligt rykte att samarbeta med att det krävdes auditionscener som studion fick ta del av. Efter Gudfadern blev han en helt enorm igen.
Citera
2023-01-05, 20:08
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Du har nog blandat ihop det.. Han kämpade för att få Brando. Brando hade så dåligt rykte att samarbeta med att det krävdes auditionscener. Efter Gudfadern blev han en helt enorm igen.
Ska kolla efter källa när jag har tiden på mig min sida, kan minnas fel, men har för mig att rollen var tänkt till mer känd skådespelare. Så tack vare regissörens tjat och Panik i Needle Park ändrade sig filmbolaget och gick med på att casta Pacino.
Citera
2023-01-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ska kolla efter källa när jag har tiden på mig min sida, kan minnas fel, men har för mig att rollen var tänkt till mer känd skådespelare. Så tack vare regissörens tjat och Panik i Needle Park ändrade sig filmbolaget och gick med på att casta Pacino.

Jack Nicholson tackade nej.
Citera
2023-01-05, 20:13
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Jack Nicholson tackade nej.

Robert Evans; "head of production":
Citat:
Paramount's next blockbuster and he hated the idea of Al Pacino playing the lead role of Michael Corleone. Evans wasn't impressed by Pacino's screen tests and deemed the actor "too short." Plus Bob wanted a movie star like Warren Beatty, Robert Redford, or Jack Nicholson headlining The Godfather opposite Marlon Brando, who was another choice of Coppola's Evans was against. But the director won out and got Al Pacino.

Källa: https://screenrant.com/al-pacino-god...rsy-explained/
Citera
2023-01-05, 20:18
Medlem
Citat:
Robert Evans; "head of production":

Källa: https://screenrant.com/al-pacino-god...rsy-explained/

Jaja, då är det väl så. Har dock inget med saken att göra. Pacino invände mot birollsnomineringen då det är av lägre rang än en huvudrollsnominering. Och sen ansåg han att det är faktuellt inkorrekt.
Citera
2023-01-05, 20:21
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Jaja, då är det väl så. Har dock inget med saken att göra. Pacino invände mot birollsnomineringen då det är av lägre rang än en huvudrollsnominering. Och sen ansåg han att det är faktuellt inkorrekt.
Ja, och jag menar bara på att han är otroligt otacksam då. Då han kanske aldrig blivit så stor om inte han fått rollen i Gudfadern.
Citera
2023-01-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ja, och jag menar bara på att han är otroligt otacksam då. Då han kanske aldrig blivit så stor om inte han fått rollen i Gudfadern.

Oscargalan har ingenting med filmstudion som anställde honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in