Citat:
Ursprungligen postat av
Fritidsforskarn
Jag har en hyfsad ekonomi, men söker tips på extrainkomst.. gärna några tim då och då från datorn
Har tidigare köpt och sålt några fordon/år och dragit in ca 300.000 (under 10-12års tid)
Jag har kapital, men inte tillräckligt för att daytrada med aktier.. inte tillräcklig kunskap heller
Finns tydligen vissa som säger sig leva på poker, men det går fett bort för mig
Kom gärna med förslag

Hej! Jag förstår att du är intresserad av att hitta en sidoinkomst som du kan utföra från datorn. Det finns många olika möjligheter att tjäna extra pengar på nätet, beroende på vad du är bra på och vad du tycker är roligt. Här är några exempel på vad du kan göra:
Låna ut pengar till andra via peer-to-peer (P2P) plattformar som Lendify och få ränta på dina lån.
Delta i betalda undersökningar eller recensera appar och hemsidor åt företag som vill ha din åsikt.
Sälj kläder, prylar eller tjänster på nätet via olika plattformar som Tradera, Blocket eller Fiverr.
Kör mobilapplikationer som ger dig pengar för att söka på nätet, spela spel eller titta på reklam.
Skapa innehåll som bloggar, poddar, videor eller e-böcker och tjäna pengar på annonser, sponsorer eller försäljning.
Tänk på att du måste betala skatt på dina extra inkomster. I vissa fall ska du dra av 30 procent i skatt från ersättningen. Du kan läsa mer om skatteregler för olika typer av inkomster på Skatteverkets hemsida. Lycka till! 😊