• 1
  • 2
2023-01-05, 19:34
Medlem
Fritidsforskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
Är du 1/100 som faktiskt är sjukpensionär eller kan du nyttja dina tidigare erfarenheter till att jobba svart?
Har byggt och renoverat 1-2 dag/v under sommarhalvåren dom senaste åren (mina egna hus) men det har tagit för hårt på kroppen, så sämre nu. Men nån mindre körning/transport kanske 2 dag/v hade jag klarat.

Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Agera på Börsen. Lär dig om hävstångsinstrument och börja i liten skala. Kan ge bra med pengar om man har lite kunskap, känsla och medflyt. Och tvärtom naturligtvis...
Ev. inkomster från börshandel räknas inte som egentlig inkomst. Det man betalar är ev. skatt eller avgifter (ISK).
Sånt har jag sysslat endel med förr, och det är riktigt intressant, men svårt Minifutures tex Olja, USD mm med hävstång 3-10 Man kanske borde titta närmare på detta igen, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Passa på att handla billigt nu i sjunkande ekonomi och sälj senare på toppen igen. Vad beror på dina möjligheter och kunskap.
Hade varit intressant Har som sagt tidigare tjänat ca 300.000 på köp/Sälj under 10-12år, men efter pandemin så blev det jag köpte orimligt dyrt, så jag hade svårt att hitta prisvärda båtar/husvagnar Vilka produkter tänker du på? Jag har flera rum över att magasinera om det behövs, och även utomhusparkering, samt garage
Citera
2023-01-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsforskarn
Jag har en hyfsad ekonomi, men söker tips på extrainkomst.. gärna några tim då och då från datorn

Har tidigare köpt och sålt några fordon/år och dragit in ca 300.000 (under 10-12års tid)

Jag har kapital, men inte tillräckligt för att daytrada med aktier.. inte tillräcklig kunskap heller

Finns tydligen vissa som säger sig leva på poker, men det går fett bort för mig

Kom gärna med förslag

Om du kan skriva på Flashback kan du ta ett enklare kontorsjobb. Sök jobb!
Citera
2023-01-05, 20:38
Medlem
sputnik2011s avatar
Hundvakt 100 per dag o 2200 per månad en hund.

Dom lämnar eller du hämtar och dom förse med hund påsar och lunch.

Upp till fyra hundar får man ha i lgh

Kör du hundvakt med fyra hundar har du cirka 9000 svart
Citera
2023-01-05, 21:43
Medlem
Va kommer din pension bli
Citera
2023-01-06, 00:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag har en hyfsad ekonomi, men söker tips på extrainkomst.. gärna några tim då och då från datorn

Har tidigare köpt och sålt några fordon/år och dragit in ca 300.000 (under 10-12års tid)

Jag har kapital, men inte tillräckligt för att daytrada med aktier.. inte tillräcklig kunskap heller

Kom gärna med förslag

Du får nog förlita dig på trisslptter, eller leva på det kapital du har. FK drar åt snaran.
Citera
2023-01-06, 01:00
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slush-puppie
Om jag hade tid över så skulle jag hänga i entrén på Ikea och erbjuda mig att hjälpa folk hem med deras varor och även montera ihop dem. Lite förvånad att denna inte redan erbjuds av någon?

Jävligt många som skulle vara sugna på att ta med någon random luffare som står utanför IKEA och erbjuder sig att följa med dig hem? Mot betalning dessutom.
Citera
2023-01-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slush-puppie
Om jag hade tid över så skulle jag hänga i entrén på Ikea och erbjuda mig att hjälpa folk hem med deras varor och även montera ihop dem. Lite förvånad att denna inte redan erbjuds av någon?

IKEA erbjuder väl detta redan? Känns kanske säkrare också.

Men får man inte ha en hobby som ger inkomster när man är sjukpensjo?
Senast redigerad av Sturuf 2023-01-06 kl. 09:25.
Citera
2023-01-06, 10:44
Medlem
Citat:

Kom gärna med förslag
Det finns amerikanska företag som söker översättare. Kan vara något.
När jag var gul för femton år sedan drog jag igång fönsterputs, bra svarta pengar.
Citera
2023-01-06, 12:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Om du har hög intelligens och gillar pengar kan du daytrada på börsen.

Om du gillar att trada och gamla saker av något slag kan du köpa och sälja på tradera.

Om du är händig kan du köpa trasiga saker på t.ex blocket/tradera och laga, t.ex möbler antikviteter eller kläder.

Om du är hantverkskunnig kan du renovera en bostad och sälja med stor vinst.
Citera
2023-04-19, 17:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Klipp gräsmattor åt pensionärer

Just ett sånt uppdrag kunde jag tipsa om.
Citera
2023-04-19, 19:08
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Kom gärna med förslag

Hej! Jag förstår att du är intresserad av att hitta en sidoinkomst som du kan utföra från datorn. Det finns många olika möjligheter att tjäna extra pengar på nätet, beroende på vad du är bra på och vad du tycker är roligt. Här är några exempel på vad du kan göra:

Låna ut pengar till andra via peer-to-peer (P2P) plattformar som Lendify och få ränta på dina lån.

Delta i betalda undersökningar eller recensera appar och hemsidor åt företag som vill ha din åsikt.

Sälj kläder, prylar eller tjänster på nätet via olika plattformar som Tradera, Blocket eller Fiverr.

Kör mobilapplikationer som ger dig pengar för att söka på nätet, spela spel eller titta på reklam.

Skapa innehåll som bloggar, poddar, videor eller e-böcker och tjäna pengar på annonser, sponsorer eller försäljning.

Tänk på att du måste betala skatt på dina extra inkomster. I vissa fall ska du dra av 30 procent i skatt från ersättningen. Du kan läsa mer om skatteregler för olika typer av inkomster på Skatteverkets hemsida. Lycka till! 😊
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in