• 1
  • 2
2023-01-05, 16:25
Medlem
Fritidsforskarns avatar
Jag har en hyfsad ekonomi, men söker tips på extrainkomst.. gärna några tim då och då från datorn

Har tidigare köpt och sålt några fordon/år och dragit in ca 300.000 (under 10-12års tid)

Jag har kapital, men inte tillräckligt för att daytrada med aktier.. inte tillräcklig kunskap heller

Finns tydligen vissa som säger sig leva på poker, men det går fett bort för mig

Kom gärna med förslag
Citera
2023-01-05, 16:28
Medlem
Raytheons avatar
Onlyfans.
Citera
2023-01-05, 16:34
Medlem
atodJbs avatar
Är du 1/100 som faktiskt är sjukpensionär eller kan du nyttja dina tidigare erfarenheter till att jobba svart?
Citera
2023-01-05, 16:35
Medlem
Du kommer väl ihåg att meddela Försäkringskassan om dina sidoinkomster?
Citera
2023-01-05, 16:41
Medlem
Agera på Börsen. Lär dig om hävstångsinstrument och börja i liten skala. Kan ge bra med pengar om man har lite kunskap, känsla och medflyt. Och tvärtom naturligtvis...
Ev. inkomster från börshandel räknas inte som egentlig inkomst. Det man betalar är ev. skatt eller avgifter (ISK).
Senast redigerad av brakfesten009 2023-01-05 kl. 16:44.
Citera
2023-01-05, 16:47
Medlem
Vitiss avatar
Var bor Du?
Citera
2023-01-05, 16:48
Medlem
Klipp gräsmattor åt pensionärer
Citera
2023-01-05, 17:14
Medlem
Passa på att handla billigt nu i sjunkande ekonomi och sälj senare på toppen igen. Vad beror på dina möjligheter och kunskap.
Citera
2023-01-05, 17:27
Medlem
slush-puppies avatar
Om jag hade tid över så skulle jag hänga i entrén på Ikea och erbjuda mig att hjälpa folk hem med deras varor och även montera ihop dem. Lite förvånad att denna inte redan erbjuds av någon?

Alternativ två skulle vara att klippa mindre knähundar. Man kan få en klippning hos random babbeluring för någon hundring men ska man klippa jycken så är det nästan 1000-lappen och alla kärringar som driver handklipp är för osmarta för sitt eget bästa och ta svart betalt.

Märkligt att inte flera babbar kör igång hundklipp, va fan kan man klippa en kamel, en get eller ett får hur svårt är det fixa en hund? Nej alla babbar ska ligga vägg i vägg och klippa män för en hundring, idioter…
Citera
2023-01-05, 17:32
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slush-puppie
Om jag hade tid över så skulle jag hänga i entrén på Ikea och erbjuda mig att hjälpa folk hem med deras varor och även montera ihop dem. Lite förvånad att denna inte redan erbjuds av någon?

Alternativ två skulle vara att klippa mindre knähundar. Man kan få en klippning hos random babbeluring för någon hundring men ska man klippa jycken så är det nästan 1000-lappen och alla kärringar som driver handklipp är för osmarta för sitt eget bästa och ta svart betalt.

Märkligt att inte flera babbar kör igång hundklipp, va fan kan man klippa en kamel, en get eller ett får hur svårt är det fixa en hund? Nej alla babbar ska ligga vägg i vägg och klippa män för en hundring, idioter…

Babbar är rädda för hundar.
Citera
2023-01-05, 17:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsforskarn
Jag har en hyfsad ekonomi, men söker tips på extrainkomst.. gärna några tim då och då från datorn

Har tidigare köpt och sålt några fordon/år och dragit in ca 300.000 (under 10-12års tid)

Jag har kapital, men inte tillräckligt för att daytrada med aktier.. inte tillräcklig kunskap heller

Finns tydligen vissa som säger sig leva på poker, men det går fett bort för mig

Kom gärna med förslag
Med tanke på ditt namn så känns det ganska givet att påpeka att man kan få betalt för att delta i surveys som används i olika forskningsprojekt. Gå in och svara på frågor i en enkät och få betalt. Det är inga stora summor men det är likväl pengar.
Citera
2023-01-05, 19:05
Medlem
I jag varit i din sits, som sjukpensionär, så hade jag satt ingång min PC-verkstad och plockat in svart. FK ska enbart skita i mina sidoinkomster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in