Har nu tilldelats ytterligare en varning av samma moderator som tidigare i veckan för ett inlägg jag gjort:
PM historik:
Jag kan inte se någonting i reglerna om att man inte får posta länkar, eller att förkortningar och/eller en hashtag skulle vara för lite innehåll för att förstå vad det handlar om, varningen motiveras av pbo med:
Vilket framgår av PM historiken ovan.
Dessutom har jag tidigare upplevt att man inte vill att trådar startas i onödan om allt möjligt, då har det från moderatorers sida argumenterats för att man istället bör posta i befintliga trådar. Anser att det är inkonsekvent beteende från moderatorer gällande detta. Att dessutom utdela varningar på det sätt som pbo nu har gjort är oproportionerligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Studie- Större risk att få Covid beroende på hur många doser vaccin -Cleveland Clinic
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Länkar utan beskrivning av innehåll är ej ok. Man måste kunna förstå och ta del av ett inlägg utan att klicka på länken. Dessutom förefaller denna länk att vara OT.
Ämne: Studie- Större risk att få Covid beroende på hur många doser vaccin -Cleveland Clinic
Citat:
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Länkar utan beskrivning av innehåll är ej ok. Man måste kunna förstå och ta del av ett inlägg utan att klicka på länken. Dessutom förefaller denna länk att vara OT.
PM historik:
Citat:
Hej, jag opponerar mig mot varningen då jag anser att inlägget är relevant i och med att Dr. Fauci är en av huvudpersonerna i denna pandemi och att han är en av dem som propagerat starkast för covid-vaccinen som studien som tas upp till diskussion handlar om, nu när skadeverkningarna av vaccinen är uppenbara så är det som sagt relevant också med vilka som står bakom vaccinen och propagandan om vaccinens säkerhet och effektivitet.
Mvh
Mvh
Citat:
Hej,
1. Som vi redan har diskuterat avseende andra varningar så är inte alla covid-relaterade ämnen on topic i alla trådar. Det finns en anledning till att man har flera trådar. Vill du diskutera D. Faucis ståndpunkter finns sannolikt trådar för detta, annars kan du starta en. Sannolikt passar det bäst i politikforumets Covid-avdelning.
2. Alldeles oavsett är det inte ok att endast posta en länk. Länkar är ok som källor eller referenser, men det man vill ha sagt måste framgå av texten man skriver i inlägget. Att inlägget endast är en länk är nog att motivera varningen.
Vänligen
pbo /mod
1. Som vi redan har diskuterat avseende andra varningar så är inte alla covid-relaterade ämnen on topic i alla trådar. Det finns en anledning till att man har flera trådar. Vill du diskutera D. Faucis ståndpunkter finns sannolikt trådar för detta, annars kan du starta en. Sannolikt passar det bäst i politikforumets Covid-avdelning.
2. Alldeles oavsett är det inte ok att endast posta en länk. Länkar är ok som källor eller referenser, men det man vill ha sagt måste framgå av texten man skriver i inlägget. Att inlägget endast är en länk är nog att motivera varningen.
Vänligen
pbo /mod
Citat:
Hej, men ska man verkligen behöva starta en ny tråd för varje inlägg som enligt er bedömning kan tänkas avvika det minsta från ämnet i tråden? Jag anser ju inte heller att det jag postade inte var relevant då Dr. Fauci är en av huvudpersonerna i denna pandemi och att han är en av dem som propagerat starkast för covid-vaccinen som studien som tas upp till diskussion handlar om, nu när skadeverkningarna av vaccinen är uppenbara så är det som sagt relevant också med vilka som står bakom vaccinen och propagandan om vaccinens säkerhet och effektivitet. Inlägget handlar inte specifikt om Dr. Faucis ståndpunkter utan om hans roll i relation till covid-vaccinen.
Inlägget består ju inte heller endast av en länk.
Jag anser att varningen är oproportionerlig och felaktigt utdelad.
Mvh
Inlägget består ju inte heller endast av en länk.
Jag anser att varningen är oproportionerlig och felaktigt utdelad.
Mvh
Citat:
Hej,
Inlägget består av en länk samt en förkortning och en hashtagg. Det är i praktiken ingen skillnad mot om det bara vore länken.
Vad gäller att inlägget är OT så kan jag bara referera till vad jag redan har skrivit. Alla pandemirelaterade inlägg är inte on topic i alla pandemitrådar, du måste inte hålla med men du får helt enkelt acceptera det. Om Dr. Fauci uttalar sig om studien som är trådens ämne så vore det naturligtvis tillåtet att diskutera det uttalandet, annars är Fauci OT.
Varningen kvarstår och du kan betrakta diskussionen som avslutad.
Vänligen
pbo /mod
Inlägget består av en länk samt en förkortning och en hashtagg. Det är i praktiken ingen skillnad mot om det bara vore länken.
Vad gäller att inlägget är OT så kan jag bara referera till vad jag redan har skrivit. Alla pandemirelaterade inlägg är inte on topic i alla pandemitrådar, du måste inte hålla med men du får helt enkelt acceptera det. Om Dr. Fauci uttalar sig om studien som är trådens ämne så vore det naturligtvis tillåtet att diskutera det uttalandet, annars är Fauci OT.
Varningen kvarstår och du kan betrakta diskussionen som avslutad.
Vänligen
pbo /mod
Jag kan inte se någonting i reglerna om att man inte får posta länkar, eller att förkortningar och/eller en hashtag skulle vara för lite innehåll för att förstå vad det handlar om, varningen motiveras av pbo med:
Citat:
Vilket framgår av PM historiken ovan.
Dessutom har jag tidigare upplevt att man inte vill att trådar startas i onödan om allt möjligt, då har det från moderatorers sida argumenterats för att man istället bör posta i befintliga trådar. Anser att det är inkonsekvent beteende från moderatorer gällande detta. Att dessutom utdela varningar på det sätt som pbo nu har gjort är oproportionerligt.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2023-01-05 kl. 11:54.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2023-01-05 kl. 11:54.