2023-01-05, 11:52
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Har nu tilldelats ytterligare en varning av samma moderator som tidigare i veckan för ett inlägg jag gjort:

Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
NCSWIC, #FauciFiles:

#FauciFiles - Part 2

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Studie- Större risk att få Covid beroende på hur många doser vaccin -Cleveland Clinic
Citat:
NCSWIC, #FauciFiles:

#FauciFiles - Part 2

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Länkar utan beskrivning av innehåll är ej ok. Man måste kunna förstå och ta del av ett inlägg utan att klicka på länken. Dessutom förefaller denna länk att vara OT.

PM historik:

Citat:
Hej, jag opponerar mig mot varningen då jag anser att inlägget är relevant i och med att Dr. Fauci är en av huvudpersonerna i denna pandemi och att han är en av dem som propagerat starkast för covid-vaccinen som studien som tas upp till diskussion handlar om, nu när skadeverkningarna av vaccinen är uppenbara så är det som sagt relevant också med vilka som står bakom vaccinen och propagandan om vaccinens säkerhet och effektivitet.

Mvh

Citat:
Hej,

1. Som vi redan har diskuterat avseende andra varningar så är inte alla covid-relaterade ämnen on topic i alla trådar. Det finns en anledning till att man har flera trådar. Vill du diskutera D. Faucis ståndpunkter finns sannolikt trådar för detta, annars kan du starta en. Sannolikt passar det bäst i politikforumets Covid-avdelning.

2. Alldeles oavsett är det inte ok att endast posta en länk. Länkar är ok som källor eller referenser, men det man vill ha sagt måste framgå av texten man skriver i inlägget. Att inlägget endast är en länk är nog att motivera varningen.

Vänligen
pbo /mod

Citat:
Hej, men ska man verkligen behöva starta en ny tråd för varje inlägg som enligt er bedömning kan tänkas avvika det minsta från ämnet i tråden? Jag anser ju inte heller att det jag postade inte var relevant då Dr. Fauci är en av huvudpersonerna i denna pandemi och att han är en av dem som propagerat starkast för covid-vaccinen som studien som tas upp till diskussion handlar om, nu när skadeverkningarna av vaccinen är uppenbara så är det som sagt relevant också med vilka som står bakom vaccinen och propagandan om vaccinens säkerhet och effektivitet. Inlägget handlar inte specifikt om Dr. Faucis ståndpunkter utan om hans roll i relation till covid-vaccinen.

Inlägget består ju inte heller endast av en länk.

Jag anser att varningen är oproportionerlig och felaktigt utdelad.

Mvh

Citat:
Hej,

Inlägget består av en länk samt en förkortning och en hashtagg. Det är i praktiken ingen skillnad mot om det bara vore länken.

Vad gäller att inlägget är OT så kan jag bara referera till vad jag redan har skrivit. Alla pandemirelaterade inlägg är inte on topic i alla pandemitrådar, du måste inte hålla med men du får helt enkelt acceptera det. Om Dr. Fauci uttalar sig om studien som är trådens ämne så vore det naturligtvis tillåtet att diskutera det uttalandet, annars är Fauci OT.

Varningen kvarstår och du kan betrakta diskussionen som avslutad.

Vänligen
pbo /mod

Jag kan inte se någonting i reglerna om att man inte får posta länkar, eller att förkortningar och/eller en hashtag skulle vara för lite innehåll för att förstå vad det handlar om, varningen motiveras av pbo med:

Citat:
2. Alldeles oavsett är det inte ok att endast posta en länk. Länkar är ok som källor eller referenser, men det man vill ha sagt måste framgå av texten man skriver i inlägget. Att inlägget endast är en länk är nog att motivera varningen.

Vilket framgår av PM historiken ovan.

Dessutom har jag tidigare upplevt att man inte vill att trådar startas i onödan om allt möjligt, då har det från moderatorers sida argumenterats för att man istället bör posta i befintliga trådar. Anser att det är inkonsekvent beteende från moderatorer gällande detta. Att dessutom utdela varningar på det sätt som pbo nu har gjort är oproportionerligt.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2023-01-05 kl. 11:54.
Citera
2023-01-05, 12:01
Medlem
Beaver14s avatar
Trams. Du gör ju inte ens en ansats till att förklara vad länken innehåller utan har ju t.o.m. maskerat länken med länktext.

NCSWIC, #FauciFiles:

#FauciFiles - Part 2

Dessa bokstäver är OT, lägg ner nu.
Citera
2023-01-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Trams. Du gör ju inte ens en ansats till att förklara vad länken innehåller utan har ju t.o.m. maskerat länken med länktext.

NCSWIC, #FauciFiles:

#FauciFiles - Part 2

Dessa bokstäver är OT, lägg ner nu.

Så var i FB reglerna framgår det att det inte är ok och att en varning är motiverad?
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2023-01-05 kl. 12:19.
Citera
2023-01-05, 12:26
Medlem
Citat:
Så var i FB reglerna framgår det att det inte är OK och att en varning är motiverad?

Du fick ju en länk av moderatorn.
och en förklaring.

https://www.flashback.org/regler#0.03

Citat:
Den som bryter mot forumets netikett riskerar varning, och kan vid särskilt allvarlig förseelse bli avstängd från forumet.

Citat:
0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Du tycks ju ha postat det i ett subforum /medecin & hälsa/ "tråd som börjar med en studie" (om än opublicerad.....).

eller tycker du att ditt bidrag var så starkt (dvs en hashtag...) och en länk som man måste klicka på att den vore obligatorisk varje gång någon vill diskutera covid, någonstans på internet?
Citera
2023-01-05, 12:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Så var i FB reglerna framgår det att det inte är ok och att en varning är motiverad?

Trams renderar varning. Ditt inlägg var trams av det enkla skälet att det är omöjligt att förstå vad du vill säga med en haschtag och en länk.
Citera
2023-01-05, 13:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Under regel 0.02 står det:

Citat:
En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor.

Märk väl att detta självklart gäller inlägg i övrigt också.
Citera
2023-01-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Under regel 0.02 står det:

Citat:
En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor.

Märk väl att detta självklart gäller inlägg i övrigt också.

Men regeln handlar ju om trådstarten, mitt inlägg var ett svar på en annan användares inlägg som nu inte heller finns kvar synligt i tråden då det är borttaget, hashtaggen visar ju också tydligt vad det handlar om så jag tyckte inte att det behövdes mer än så när jag svarade på en annan medlems inlägg.

Att utdela en varning för detta anser jag vara oproportionerligt hårt.
Citera
2023-01-05, 14:35
Moderator
blomvattnares avatar
Bara en länk utan förklaring blir inte bra. Man ska inte behöva klicka sig vidare för att få veta vad en postare vill ha sagt. Dessutom kan länkar gå sönder och då blir ju hela inlägget helt värdelöst.
Citera
2023-01-05, 14:41
Moderator
Maviels avatar
Jag tycker även denna varningen är befogad och du hade antagligen fått en varning av mig också. Särskillt då du fortsätter upprepa samma regelbrott trots föregående varningar.
Citera
2023-01-05, 18:03
Medlem
Du har fått samma förklaring i alla dina andra identiska klagomålstrådar och ändå fortsätter du. Du är helt enkelt för dum för att förstå varför det är OT. Om det inte är tillräckligt så är du bortom all räddning.
Citera
2023-01-05, 18:07
Medlem
Rastapunxs avatar
Bra att det delas ut varningar för detta.
Frågade om det igår och idag får man svar på att systemet fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in