2006-07-18, 20:38
Medlem
Donnie Darks avatar
Skt efter en trd om detta program utan resultat s here goes.

Vad tycker ni om denna serie? Fr mej hr den sommaren till, och kan vara smtrevlig att kolla p. Dock fr man vl stta ett stort frgetecken till realismen och det faktum att den blir lite babblig och ljlig emellant. Gillar dock det oemotstndliga landskapet och miljn i de sm byarna.

De r ju som bekant dukiga p deckare, britterna. Min absoluta favorit r "A tocuh of frost" a.k.a "ett fall fr frost" som gick p SVT bra mnga r sedan. En annan favorit r Morse.

Dremot r Lynley och Ms Marple inga serier att hnga i julgranen.
Citera
2006-07-18, 20:42
Medlem
KulanZs avatar
Ett fall fr frost gick vl frra sommaren p svt?
Citera
2006-07-18, 20:56
Medlem
Goggens avatar
Tja, alla ovan nmnda serier hller enligt min mening hg klass. Dock mste jag medge att det r Morden i Midsomer som jag hller av mest, kanske fr att den gtt s frbannat lnge (borde vl vara uppt en 10 r snart?). Frost och Morse har jag inte sett mycket av, dremot har det blivit en del av Lynley och ven dr finns vl ett visst underhllningsvrde?

Ms. Marple r ju ny i sammanhanget och gr sig kanske trots allt bst i bokform och alla kan ju inte uppskatta allt men jag tyckte att frra avsnittet var helt ok. Det krvs kanske en viss sorts person fr att kunna uppskatta en gaggig gammal krring som lser brott genom att referera till hndelser hur hennes eget liv i sin hemby, vad vet jag...
Citera
2006-07-18, 21:00
Medlem
Donnie Darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulanZ
Ett fall fr frost gick vl frra sommaren p svt?

Det kan du ha rtt i, eller var det tv somrar sedan. Men innan dess var det ngra rs uppehll
Citera
2006-07-18, 21:05
Medlem
offe_mans avatar
Jag gillar med Mord i Midsommer och Frost, men fanns det inte en till? Minns inte titel. Var inte Mrs. Murple (edit. kass stavning) Sirap p swe iaf :P

Edit.
Tittar p det nu.
Kan det vara s simpelt att man vet vilka mrdarna r efter tio minuter?
Citera
2007-05-13, 13:17
Medlem
Ngon som vet om denna underbart jovialiska serie (Midsomer Murders) kommer att visas p SVT som vanligt i sommar? Och vilken ssong isfall?
Citera
2007-05-15, 02:17
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Ngon som vet om denna underbart jovialiska serie (Midsomer Murders) kommer att visas p SVT som vanligt i sommar? Och vilken ssong isfall?

10e ssongen av Morden i Midsomer brjar sndas 26 juni. Sen blir det ocks Life on Mars (1//7), Foyle's war (9/7) och en fr mig oknd serie Waking the dead startar redan om en mnad 11/6.

Life on Mars gillade jag verkligen, men jag missade sista avsnittet av frsta ssongen.
Citera
2007-05-15, 03:36
Medlem
DrSpankels avatar
Brittiska kriminalserier r urmysiga

Morden i Midsomer fljde jag slaviskt nr det brjade sndas p tv.
Tycker dock att den har tappat lite efter det att Troy flyttade.
Citera
2007-05-21, 17:40
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Nn som ser "Ett fall fr Dalziel och Pascoe"?

Det r en brittisk deckarserie som gr p Kanal 9.

Dalziel r den tjocke, fule och elake kommissarien och Pascoe r den mer yngre och artigare (normale) kollegan. Dalziels ofrskmdheter r kul att se, fast han har frsts ett hjrta lngt inne (mycket lngt inne).
Citera
2007-05-21, 22:26
Medlem
Morden i midsomer har enligt min mening blivit bttre. Den partner som Barnaby har nu r enligt min mening den bste av den alla och inte bara en korkad typ som springer runt utan kan fatta egna beslut utan Barnaby. Brittiska deckare hr sommarkvllarna till antingen i tv eller bokform och det r alltid kul att tvla i familjen om man kan lista ut vem mrdaren r innan den sista halvtimmen av avsnittet kr.
Citera
2007-05-22, 21:30
Medlem
Nn mer som sitter hemma gissar med familjen nr det r deckare p tv
Citera
2007-05-23, 02:26
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-spoon
Nn mer som sitter hemma gissar med familjen nr det r deckare p tv

Jovisst, fast ofta har man full sj att hnga med vilka de olika personerna r och vilket frhllande de str till varann, s det blir inga kvalificerade gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in