2006-07-18, 20:38
Medlem
Donnie Darks avatar
Sökt efter en tråd om detta program utan resultat så here goes.

Vad tycker ni om denna serie? För mej hör den sommaren till, och kan vara småtrevlig att kolla på. Dock får man väl sätta ett stort frågetecken till realismen och det faktum att den blir lite babblig och löjlig emellanåt. Gillar dock det oemotståndliga landskapet och miljön i de små byarna.

De är ju som bekant dukiga på deckare, britterna. Min absoluta favorit är "A tocuh of frost" a.k.a "ett fall för frost" som gick på SVT bra många år sedan. En annan favorit är Morse.

Däremot är Lynley och Ms Marple inga serier att hänga i julgranen.
Citera
2006-07-18, 20:42
Medlem
KulanZs avatar
Ett fall för frost gick väl förra sommaren på svt?
Citera
2006-07-18, 20:56
Medlem
Goggens avatar
Tja, alla ovan nämnda serier håller enligt min mening hög klass. Dock måste jag medge att det är Morden i Midsomer som jag håller av mest, kanske för att den gått så förbannat länge (borde väl vara uppåt en 10 år snart?). Frost och Morse har jag inte sett mycket av, däremot har det blivit en del av Lynley och även där finns väl ett visst underhållningsvärde?

Ms. Marple är ju ny i sammanhanget och gör sig kanske trots allt bäst i bokform och alla kan ju inte uppskatta allt men jag tyckte att förra avsnittet var helt ok. Det krävs kanske en viss sorts person för att kunna uppskatta en gaggig gammal kärring som löser brott genom att referera till händelser hur hennes eget liv i sin hemby, vad vet jag...
Citera
2006-07-18, 21:00
Medlem
Donnie Darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulanZ
Ett fall för frost gick väl förra sommaren på svt?

Det kan du ha rätt i, eller var det två somrar sedan. Men innan dess var det några års uppehåll
Citera
2006-07-18, 21:05
Medlem
offe_mans avatar
Jag gillar med Mord i Midsommer och Frost, men fanns det inte en till? Minns inte titel. Var inte Mrs. Murple (edit. kass stavning) Sirap på swe iaf :P

Edit.
Tittar på det nu.
Kan det vara så simpelt att man vet vilka mördarna är efter tio minuter?
Citera
2007-05-13, 13:17
Medlem
Någon som vet om denna underbart jovialiska serie (Midsomer Murders) kommer att visas på SVT som vanligt i sommar? Och vilken säsong isåfall?
Citera
2007-05-15, 02:17
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Någon som vet om denna underbart jovialiska serie (Midsomer Murders) kommer att visas på SVT som vanligt i sommar? Och vilken säsong isåfall?

10e säsongen av Morden i Midsomer börjar sändas 26 juni. Sen blir det också Life on Mars (1//7), Foyle's war (9/7) och en för mig okänd serie Waking the dead startar redan om en månad 11/6.

Life on Mars gillade jag verkligen, men jag missade sista avsnittet av första säsongen.
Citera
2007-05-15, 03:36
Medlem
DrSpankels avatar
Brittiska kriminalserier är urmysiga

Morden i Midsomer följde jag slaviskt när det började sändas på tv.
Tycker dock att den har tappat lite efter det att Troy flyttade.
Citera
2007-05-21, 17:40
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Nån som ser "Ett fall för Dalziel och Pascoe"?

Det är en brittisk deckarserie som går på Kanal 9.

Dalziel är den tjocke, fule och elake kommissarien och Pascoe är den mer yngre och artigare (normale) kollegan. Dalziels oförskämdheter är kul att se, fast han har förstås ett hjärta långt inne (mycket långt inne).
Citera
2007-05-21, 22:26
Medlem
Morden i midsomer har enligt min mening blivit bättre. Den partner som Barnaby har nu är enligt min mening den bäste av den alla och inte bara en korkad typ som springer runt utan kan fatta egna beslut utan Barnaby. Brittiska deckare hör sommarkvällarna till antingen i tv eller bokform och det är alltid kul att tävla i familjen om man kan lista ut vem mördaren är innan den sista halvtimmen av avsnittet kör.
Citera
2007-05-22, 21:30
Medlem
Nån mer som sitter hemma å gissar med familjen när det är deckare på tv
Citera
2007-05-23, 02:26
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-spoon
Nån mer som sitter hemma å gissar med familjen när det är deckare på tv

Jovisst, fast ofta har man full sjå att hänga med vilka de olika personerna är och vilket förhållande de står till varann, så det blir inga kvalificerade gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in