Citat:
Ursprungligen postat av
Funfor2023
Det här kommer förmodligen som en nyhet för dig men banker vill ha kunder. Dom stänger inte av en kund utan anledning.
Ha, det här kommer förmodligen som en nyhet för dig. Swedbank stängde av mig vanlig familjefader med hög inkomst efter 35 ÅR som skötsam bankperson eftersom jag hade 100k i swish-överföringar. Jag försökte öka deras "Kundkännedom" genom att sitta en timme på Swedbanks kontor men det samtalet gick helt spårlöst förbi, de som bestämmer om avstängning satt i ett specialbevakat valv i Stockholm som det verkar och är inte intresserade av intervjuer på bankkontor. Plötsligt kom det hem ett brev "Om 1 månad stänger vi ditt bankkonto, tar ditt bankid, spärrar ditt VISA, stänger ditt bankgiro". Brevet innehöll inget namn, inget telefonnummer. Det enda som fanns var "Om du är missnöjd kontakta Bankombudsmannen". Jag gjorde det och blixtsnabbt kom ett beslut "Avstängningen är korrekt." Bankombudsmannen är en nickedocka till Swedbank Säk.
Detta har med Swedbank att göra, det har fått någon Hitler nyanställd på säkerhetsavdelningen. Först låter de ryska oligarker överföra 10 miljarder kronor utan problem. Sedan stänger de av 35 år gamla kunder som gör många affärer på blocket.
Jag bytte till ICA-banken som har alla tjänster som Swedbank har, fast de har "900 kontor" eftersom man kan gå till vilken ICA-affär som helst. Som natt och dag, trevligt normalt bemötande, svarar snabbt i telefon om man har en fråga, låga avgifter.
Har inte läst hela tråden, men jag misstänker att den gäller Swedbank och "Kundkännedom" och swish, matchar exakt mitt fall.
Jag har självklart sålt alla Swedbank-aktier. Det företaget existerar inte om några år, alla kunder har flytt.