Citat:
Ursprungligen postat av
Kengis-Ghan
Handlar 100% inte om kundkännedom. Det har jag stenkoll på. Har dock kanske haft tvivelaktiga swish men aldrig gjort något olagligt - enbart sålt krypto för en tid sedan och tagit emot större summor från familj/vänner. Men supermärkligt att jag inte fått någon indikation på detta. Inget brev, samtal eller brev på deras app/hemsida.
Den enda anledningen till att vi inte förvarnade någon var som jag skrev vid brottsmisstankar.
Har du fått Swish av nån bekant eller någon okänd som begärt pengarna tillbaka?
Krypto är alltid en rejäl rödflagg, banken gillar det inte. Vi anställda hade totalförbud att handla med sånt och det kunde leda till avsked.
Brottsmisstanke skulle ju även förklara varför personen på banken inte ville berätta mer om det utan bad dig vänta på posten.
Men som sagt, det kan även vara så att du haft maximal otur och därför inte fått hem några brev.[/quote]
Handlar det om postens slarv så kommer jag nog att hoppas från fönstret snart (bor på 11e våningen). Inte vad jag kan minnas i närtid, var dock utsatt för bedrägeriförsök då någon okänd swishade och ville att jag skulle skicka tillbaka via annan app. Men det är över ett år sen.
Vet inte vad det kan vara helt ärligt. Är en ärlig person, levt på csn senaste tiden, gjort krypto handel lite då och då, inga stora summor.