• 1
  • 2
2023-01-04, 12:56
Medlem
Ja det är ju uppenbart att alla har blivit grundlurade igen. Politikerna skrattar åt er och kör sitt egna race med EU. Det här verkar gå på repeat nu, jag har inga större förhoppningar om det svenska folket längre. Men vill ni dela era tankar så gör det..tänkte ni liksom "nu jävlar kliver det in vettiga människor och styr upp det här?" Ja Ebba busch är ju partiledare för det kristna partiet men är ju för abort. Själv tycker jag det är humor för det är sån idioti.

Det som svider mest är ju att det här aldrig hade varit möjligt om 20% av flocken röstade på SD. Men det gjorde dom. Det gav moderaterna möjligheten att ta makten på sd väljarnas bekostnad. Alltså kalla det vad ni vill, men det här är det ultimata hånet mot befolkningen.

Personligen fattar jag inte varför ni inte har tagit upp högafflarna än och stormat riksdagen. Men sen kom jag på att vi är i sverige, där man älskar den s.k representiva demokratin.

En tragedi alltså på alla sätt och vis. Ni fortsätter mata monstret. Don't feed the politicians står det på skylten, som på zoo. Men ni gör det ändå. Nej jag fattar inte.
Citera
2023-01-04, 12:58
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Ja det är ju uppenbart att alla har blivit grundlurade igen. Politikerna skrattar åt er och kör sitt egna race med EU. Det här verkar gå på repeat nu, jag har inga större förhoppningar om det svenska folket längre. Men vill ni dela era tankar så gör det..tänkte ni liksom "nu jävlar kliver det in vettiga människor och styr upp det här?" Ja Ebba busch är ju partiledare för det kristna partiet men är ju för abort. Själv tycker jag det är humor för det är sån idioti.

Det som svider mest är ju att det här aldrig hade varit möjligt om 20% av flocken röstade på SD. Men det gjorde dom. Det gav moderaterna möjligheten att ta makten på sd väljarnas bekostnad. Alltså kalla det vad ni vill, men det här är det ultimata hånet mot befolkningen.

Personligen fattar jag inte varför ni inte har tagit upp högafflarna än och stormat riksdagen. Men sen kom jag på att vi är i sverige, där man älskar den s.k representiva demokratin.

En tragedi alltså på alla sätt och vis. Ni fortsätter mata monstret. Don't feed the politicians står det på skylten, som på zoo. Men ni gör det ändå. Nej jag fattar inte.

Vilka ska vi rösta på? Vilken handlingsplan föreslår du?
Citera
2023-01-04, 13:00
Medlem
snooper123s avatar
Jag förstår hur du tänker.

Men jag röstade på SD för att jag tycker det är bästa alternativet. Dom sa från början att invandringen är dålig och det visade sig vara sant.
Citera
2023-01-04, 13:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det primära var att se till, att Miljöpartiet inte längre skulle kunna bestämma regeringspolitiken.
Citera
2023-01-04, 13:08
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag röstade SD 2018. I år gick jag inte ens och röstade, känns korkat på nåt vis. Politiker är samma skrot och korn oavsett färg
Citera
2023-01-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jag förstår hur du tänker.

Men jag röstade på SD för att jag tycker det är bästa alternativet. Dom sa från början att invandringen är dålig och det visade sig vara sant.

Enig, kaosblattar överallt som kan göra vad dom vill, skjut gräv tig och få ordning på detta land, vi behöver inte fler samhällsparasiter oavsett vad vänstern häver ur sig, stäng gränserna, utvisa alla kriminella babbar, starta nedlagda kärnkraftverk och bygg fler.
Citera
2023-01-04, 13:11
Medlem
Sqeptisks avatar
Finns egentligen inget parti i svensk riksdag som är värt att rösta på.

Skall det överhuvud taget ske någon förändring (till det bättre alltså) krävs att folk i allmänhet röstar in ett eller flera av de uppstickarpartier vars representanter ännu inte är (makt)korrupta
Citera
2023-01-04, 13:13
Medlem
Röstade SD med hopp att de om några skulle kunna stävja M vid ett maktskifte.
Tyvärr så har M fått fria händer och fortsätter med exakt samma politik som S har fört under åtta år.

SD tillåts dutta i småfrågor.

Så det spelar nog mindre roll vilket parti du röstar på, alla har samma agenda och styrs av samma globala elitister.
2023 kommer bli värsta året i mannaminne för vanliga svenskar.
Citera
2023-01-04, 13:15
Medlem
orrtupps avatar
Hur jag tänkte? Ja jag hoppades att SD och deras politik skulle få så mycket genomslag som möjligt, helst 51%.
Sen hoppades Jag att Morgan Johansson, Annika Strandhäll, Per Bolund mfl skulle få sparken som ministrar. Önskade också att jag genom min röst skulle få i första hand MP men också L att åka ur riksdagen.

Skulle också suttit fint om AFS hade kommit in!

Så mycket av mina önskningar slog inte in men hade jag suttit hemma så hade det hjälpt ännu mindre.
Citera
2023-01-04, 13:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Enig, kaosblattar överallt som kan göra vad dom vill, skjut gräv tig och få ordning på detta land, vi behöver inte fler samhällsparasiter oavsett vad vänstern häver ur sig, stäng gränserna, utvisa alla kriminella babbar, starta nedlagda kärnkraftverk och bygg fler.
Exakt!
Frågan är ju om detta egentligen kommer kunna genomföras... SD måste ju få över 50% då för just nu händer inte så mycket i den frågan.
Citera
2023-01-04, 13:16
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Varför tar du inte upp högaffeln själv, lat?

Sen har du ju rätt att det är mer eller mindre poänglöst på sätt och vis att rösta då det ändå är EU som sätter agendan. Å andra sidan tror jag det kan bli förändring indirekt inom EU om fler länder får mer invandringskritiska, konservativa regeringar. Det är därför Bryssel blir så aggressiva över valresultat i t.ex. Italien...det försvagar de liberala partigruppernas inflytande i parlamentet.
Senast redigerad av MrMario 2023-01-04 kl. 13:19.
Citera
2023-01-04, 13:18
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Bättre än ingenting med visitationszoner, anonyma vittnen, dubbla straff, stramare migrationspolitik. Så jag gav SD chansen att implementera dessa

Hädanefter ser jag ingen mening med att rösta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in