• 1
  • 2
2023-01-04, 12:13
Medlem
PeterJihadis avatar
Tjenare. För ungefär 8 månader sedan när jag var på dass för att slå en drill så såg jag en liten vit fläck på roten av kuken. Den var knappt synlig, men ändå så jag hajade till på avvikelsen. Jag pissade klart och tänkte inte mer på det just den dagen. Men det obehagliga var att den här vita fläcken växte sig större för varje vecka som gick. Sen slutade den växa. Och jag tänkte "Jaja, en liten vit fläck är bara fränt, inget att hänga upp sig över."
Fram tills för ett halvår sedan då ytterligare en vit fläck uppenbara sig, denna gång längre upp nästan vid änden på kuken.
Denna gång var avvikelsen större och mer synlig. Jag kollade upp vad detta var för något på olika medicinska forum, där användare hade råkat ut för samma problem. Och fann då att det var frågan om vitiligo. Alltså en autoimmun sjukdom som inte går att bota. Men det är ändå lite coolt att det är samma sjukdom som Michael Jackson led av. Det är ju nästan som att kuken sjunger på refrängen av "Billie Jean" i fittan på bruden jag knullar.

Nu är min fråga – finns det någon annan på flashback som har det? Eller finns det kanske någon som till och med har fått det att försvinna på något vis?
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-01-04 kl. 12:20.
Citera
2023-01-04, 12:23
Medlem
Raytheons avatar
Är du brun?
Citera
2023-01-04, 12:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Vitiligo kan du inte ta bort tyvärr, såvida du inte ska sminka din kuk.
Bara att gilla läget. Min pung ser ut som en fläckig ko ungefär.
Citera
2023-01-04, 12:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Är du brun?

Nej för helvete jag är kritvit. Men kuken är ju lite brunare. Så på den syns det ju mer tydligt så att säga. Och grejen är att jag inte fått knulla på ett år typ. Jag är lite rädd för det att nästan gång de ser kuken så kanske de blir skraja.
Citera
2023-01-04, 12:28
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vitiligo kan du inte ta bort tyvärr, såvida du inte ska sminka din kuk.
Bara att gilla läget. Min pung ser ut som en fläckig ko ungefär.

Så är det väl kanske. Men jag menar det är ju en autoimmun sjukdom precis som cancer. Och cancer kan ju försvinna av sig själv, kan inte då också vitiligo försvinna?
Citera
2023-01-04, 12:28
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nej för helvete jag är kritvit. Men kuken är ju lite brunare. Så på den syns det ju mer tydligt så att säga. Och grejen är att jag inte fått knulla på ett år typ. Jag är lite rädd för det att nästan gång de ser kuken så kanske de blir skraja.

Ok. Tror inte de bryr sig.
Citera
2023-01-04, 12:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Så är det väl kanske. Men jag menar det är ju en autoimmun sjukdom precis som cancer. Och cancer kan ju försvinna av sig själv, kan inte då också vitiligo försvinna?
Det finns exempel på att vitiligo har minskat och försvunnit, eller rättare sagt att pigmentet kommit tillbaka, men det är tämligen ovanligt.
Citera
2023-01-04, 12:33
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:

Det var en period då jag hade skincat på kuken o lite runt om, dem ramlade av efter ett par år dock. Såg ut som kondylom, men efter ett läkarbesök så var det bekräftat att det ej var kondylom. Vad jag lärde mig under den tiden är att sprutluder verkar helt skita i vad dem trycker in i flabben, så du behöver inte oroa dig vad dem tänker, det har haft betydligt mer oroväckande saker i sina hål.

Ps OT.
Gillade att du benämnde formen de / Dem när du inte fått doppa på ett år
Citera
2023-01-04, 12:39
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det finns exempel på att vitiligo har minskat och försvunnit, eller rättare sagt att pigmentet kommit tillbaka, men det är tämligen ovanligt.
En kompis brorsa fick vitiligo över hela kroppen, varje gång jag såg honom under en period så såg han mer och mer ut som en prickig korv ända tills det nya pigmentet helt tog över så det inte fanns några fläckar kvar! Så slutresultatet var att han bara såg vitare ut.

Om jag själv bara fick det på kuken hade jag inte brytt mig personligen, dessutom är det väl vanligast att man får det där? Känner en som bara har det på ena näven det verkar inte störa honom faktiskt.

Det värsta är ju om man får det i ansiktet och är mörkhyad.
Senast redigerad av Autismpower 2023-01-04 kl. 12:42.
Citera
2023-01-04, 13:02
Medlem
snooper123s avatar
Kan du få fläckar på andra delar av din hud också? Typ ansiktet?
Citera
2023-01-04, 13:03
Medlem
musttomtes avatar
Det finns väl någon kräm som kan göra det bättre men går bort gör det nog inte helt.
Citera
2023-01-04, 13:36
Moderator
Tystnads avatar
Låter mera som det är lichen sclerosus du drabbats av , googla på det .

sök absolut vård hos en urolog för detta, för obehandlat kommer det orsaka förhudsförträngning inom något år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in