2023-01-04, 10:49
Medlem
AlexGamerAMDs avatar
Har försökt letade google support nummer, googlade det men inte lätt hittat.

Hittade olika nummer google, ringde in svensk kundtjänst google och får bara röst "please put pin support" (har ej support kod)?
Försökt ringde google USA nummer men får bara "ej tillgängligt nummer"

Och ja det är akut, min google konto är hackad.. Går ej logga in nu..
Har något ringt mot google support förut?
Citera
2023-01-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGamerAMD

Hittade olika nummer google, ringde in svensk kundtjänst google och får bara röst "please put pin support" (har ej support kod)?

Du kan försöka återta kontot genom denna process:

https://support.google.com/accounts/.../6294825?hl=en

Pga säkerhet så tror jag inte att en support kan hjälpa dig så mycket ifall du inte kan återta kontot via dessa alternativ som finns på sidan.

Har du ditt telefonnummer kopplat till kontot? Har du en backup mail registrerad på ditt konto? Har du 2FA aktiverat? Har du lagt till familj och viktiga personer till ditt konto? Har du svar på dina säkerhetsfrågor du gjort?

Alla dessa saker hjälper dig att ta tillbaka kontot.
Citera
2023-01-04, 11:53
Medlem
Google har inget nummer att ringa. De har knappt en support alls om du inte är betalande företagskund.

Det enda du kan göra är att använda en seriösare tjänst såsom Protonmail eller Outlook, och ha ett bättre lösenord med 2FA den här gången.
Citera
2023-01-04, 12:31
Medlem
Google har legendariskt usel "kundsupport", även för betalande företag. Om du mot förmodan och efter många om och men får tag i någon så är det en indier som bara läser innantill från något dokument och inte egentligen kan hjälpa till.

Det är en av dom grejerna man betalar med när produkten är "gratis".
Citera
2023-01-04, 12:52
Medlem
musttomtes avatar
Google är grymma på support men det tar en stund att hitta ditt. Dom hjälpte mig när jag vart hackad och till och med tyckte att hotmail är värdelösa eller inte så bra som dom sa och bad om en bättre återställningsadress. Detta var betydligt svårare att få tillbaka facebook.. Där kan man snacka svårt att få tag i någon.

https://imgur.com/a/4O79gHx

Edit: Man bör nog använda någon tjänst från googel tyvärr. Betala alltså. Använder drive för mobil, Chromebook och Windows. Olika typer av backup fördelat över 5 konton.
Senast redigerad av musttomte 2023-01-04 kl. 13:02.
Citera
2023-01-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGamerAMD

Som någon annan skrev, är du inte betalande kund till google så saknas som regel telefonsupport alternativet.

betalande kunder får galet bra service......

Skulle du komma fram på något nr (finns ju några man kan ringa på) så räkna kallt med att helt enkelt avvisas, det är vattentäta skott mellan de olika produkterna, så de lär inte ha en jävla aning utöver det som står på hjälp sidan (som en annan användare redan länkat).

Lycka till
Citera
2023-04-09, 10:03
Medlem
musttomtes avatar
Äntligen har Google fattat att support till kund är något dom kan dra in pengar på. Man måste dock ha någon tjänst för minst 99 spänn i månaden men då ingår support på allt som Chrome eller vad nu kan vara fel...

https://i.imgur.com/CGJ7g8W.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in