Citat:
Ursprungligen postat av
Cleiti
Jag är student och kör inga stora och oftast extremt simpla designs som jag väljer själv. Letar därför efter den absolut billigaste i Uppsala med omnejd.
Finns inga billiga tatuerare. Att du kör små tatueringar, innebär i praktiken inte att det blir billigare. Exempel 1; du kommer in och vill göra en 10x10 cm fjäril på underarmen. Tatueraren behöver förbereda, rita, ta fram färg etc vilket innebär kanske 3-4 timmar för att göra din lilla fjäril.
Exempel 2; du kommer in och vill göra en sleeve eller större piece på armen, i princip samma förberedelse för tatueraren och tidsmässigt ganska snarlikt men vi säger 5-6 timmar för en större.
Arbetsdagen bokas hur du än väljer enligt ovan upp med ganska samma förutsättningar, det vill säga det blir svårt för tatueraren att boka in något innan eller efter, med tanke på att de flesta jobbar mellan 11-18.
Jag har kört nästan hela kroppen, efter mina första små så insåg jag tillslut att ju större och längre jag satt, desto billigare blev det i längden.
En tanke bara. Hoppas inte du hittar någon billig för du får du antagligen skit på kroppen.