• 1
  • 2
2023-01-02, 22:46
Medlem
Lena Mellin: https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ara-forbannade
Förr upprördes vi – nu blir vi bästa fall arga

När polishelikoptern hovrar över taket tror jag inte att en pistolman gömmer sig i trädgården.

Jag blir förbannad. För att en okänd kriminell jävel än en gång stör min nattsömn.

2022 slogs ett nytt dystert rekord över dödliga, gängrelaterade dödsskjutningar i Sverige. 63 personers liv avslutades på det sättet.

Enligt en rapport från Brottsförebyggande rådet, Brå, som publicerades i maj förra året, har det dödliga skjutvapenvåldet ökat i Sverige sedan 2000. Medan det minskat i 21 andra undersökta länder i Europa under samma tid. Särskilt kraftig är ökningen från 2013 och framåt.

Jag blir förbannad. De grova brottslingarna stör mig i mitt dagliga liv. De skiter i mig och då skiter jag i dem.

Vad säger ni om Lena Mellins text?

Återigen utelämnar Lena Mellin att det bland gängkriminella finns en extrem överrepresentation av personer med en eller två utrikesfödda föräldrar.

Kan Lena Mellins agerande de senaste åren ha bidragit till ökad gängkriminalitet? Vad tror Lena Mellin kan göras för att minska problemen med kriminella invandrare som begår grova våldsbrott?
Citera
2023-01-02, 22:49
Medlem
svårt att ta kärringen på allvar faktiskt, hon krökar rätt hårt.
Citera
2023-01-02, 22:50
Medlem
Jag brukar inte läsa vänsterblivna tanters texter men har hennes ton förändrats lite?

Från vulgovänster till snäppet mer sunt förnuft?

Ni som är vana att läsa Lena vet nog.
Citera
2023-01-02, 22:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Var bor Lena om heilkoptrar hovrar där på nätterna - utsatt område eller mitt i stan?
Citera
2023-01-02, 22:57
Medlem
King Pins avatar
Ok, nu har hon äntligen blivit förbannad. När kommer hon då att angripa roten till detta, dvs massinvandringen? Min gissning är aldrig.
Citera
2023-01-02, 22:59
Medlem
Mjälls avatar
Den idioten har ju röstat för och därtill propagerat för att öka risken för den sortens händelser. Jävla idiot. Hoppas hon blir gangrejpad av muslimer. Hellre hon än en oskyldig.
Citera
2023-01-02, 23:01
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Nu har jag inte läst hela texten då jag helst undviker att stötta Aftonbladet, utan bara det som citeras här. Men framstår inte Mellins fokus som oerhört självcentrerat? På grund av dessa brott som stör hennes ”skönhetssömn” finns det offer som får sätta livet till. Hela samhället har drabbats av konsekvenserna medan Mellin sovit säkert och ansett att massinvandringen är toppen. Men nu när hon vaknar till liv mitt i natten, då bestämmer hon sig för att det var faktiskt droppen.

Är hennes text satirisk? Svårt att avgöra från en kort snutt men det som står här är onekligen svårt att inte skratta åt.
Citera
2023-01-02, 23:03
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nu har jag inte läst hela texten då jag helst undviker att stötta Aftonbladet, utan bara det som citeras här. Men framstår inte Mellins fokus som oerhört självcentrerat? På grund av dessa brott som stör hennes ”skönhetssömn” finns det offer som får sätta livet till. Hela samhället har drabbats av konsekvenserna medan Mellin sovit säkert och ansett att massinvandringen är toppen. Men nu när hon vaknar till liv mitt i natten, då bestämmer hon sig för att det var faktiskt droppen.

Är hennes text satirisk? Svårt att avgöra från en kort snutt men det som står här är onekligen svårt att inte skratta åt.

Tänk bara att hon är ett barn på en skolgård (ett av de sämre barnen) istället för en riktig vuxen, så förstår du. Samma med andra PK-idioter. De växte aldrig upp. Det finns ingen ödmjukhet där.
Citera
2023-01-02, 23:04
Medlem
Hur ska Aftonbladet ha det? Hennes kollega Jonna försvarar ju gangsterrapparna.
Citera
2023-01-02, 23:05
Medlem
Vem fasiken bryr sig vad en journalist skriver. Hela deras karriärer består i att ljuga och förvränga. Nu helt plötsligt drabbas de av vad de propagerat för i åratal. Hennes skönhetssömn påverkas i Östermalm eller vad för bubbla hon bor i mot omvärlden. Medans vanligt folk lidit av den förda politiken i decennium.

Förövrigt fattar jag inte hur man kan sitta och länka sådant här trams på fb. Vem bryr sig vad en journalist på aftonbladet ens yttrar sig om. En fis i rymden. Ignorera skiten.
Citera
2023-01-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

Hennes text är i första hand en click bait. Hon avslutar med orden "Det är så våldet fungerar. Det gör oss till sämre människor. Sådana som tänker på oss själva och struntar i andra.". Naturligtvis har Lena Mellin vid det här laget förstått att det våld hon blir arg på främst kommer från invandrare, men hon kommer aldrig idka självkritik och stå för att hon under lång tid drivit fram det samhälle som idag råder och under tiden rasiststämplat alla som ifrågasatt vad Sveriges extrema invandringspolitik kommer resultera i.
Citera
2023-01-02, 23:07
Medlem
Det är väl jättebra om hon blir påverkad av sin egen propaganda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in