Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Nu har jag inte läst hela texten då jag helst undviker att stötta Aftonbladet, utan bara det som citeras här. Men framstår inte Mellins fokus som oerhört självcentrerat? På grund av dessa brott som stör hennes ”skönhetssömn” finns det offer som får sätta livet till. Hela samhället har drabbats av konsekvenserna medan Mellin sovit säkert och ansett att massinvandringen är toppen. Men nu när hon vaknar till liv mitt i natten, då bestämmer hon sig för att det var faktiskt droppen.
Är hennes text satirisk? Svårt att avgöra från en kort snutt men det som står här är onekligen svårt att inte skratta åt.
Hennes text är i första hand en click bait. Hon avslutar med orden "Det är så våldet fungerar. Det gör oss till sämre människor. Sådana som tänker på oss själva och struntar i andra.". Naturligtvis har Lena Mellin vid det här laget förstått att det våld hon blir arg på främst kommer från invandrare, men hon kommer aldrig idka självkritik och stå för att hon under lång tid drivit fram det samhälle som idag råder och under tiden rasiststämplat alla som ifrågasatt vad Sveriges extrema invandringspolitik kommer resultera i.