• 1
  • 2
2023-01-02, 20:44
Medlem
Tjena, gick in p Skatteverket nu bara fr att kika och mts av att jag ska betala 25000kr den 17 januari, kom som en fet chock. Ingen aning vad det handlar om och kan inte hitta varfr heller, har ni ngon aning vad det kan handla om? Har slt mina fonder som jag fick av pronen som var ungefr 100k, ntt med det att gra?
Citera
2023-01-02, 20:47
Medlem
Kontakta dem och frga kanske?
Citera
2023-01-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Kontakta dem och frga kanske?
Har gjort det men tar 3 dagar att f svar s under tiden kollar jag om ni har ngra frslag
Citera
2023-01-02, 20:49
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Tjena, gick in p Skatteverket nu bara fr att kika och mts av att jag ska betala 25000kr den 17 januari, kom som en fet chock. Ingen aning vad det handlar om och kan inte hitta varfr heller, har ni ngon aning vad det kan handla om? Har slt mina fonder som jag fick av pronen som var ungefr 100k, ntt med det att gra?

Det brukar st vad du ska betala skatt fr nr du loggar in p deras hemsida.
Det str aldrig ngonsin att du bara ska betala in en viss summa, finns alltid en kod att kolla upp.

Hgst troligt skall du betala skatt d du har slt ngot med vinst.
Citera
2023-01-02, 20:50
Medlem
Citat:
Har gjort det men tar 3 dagar att f svar s under tiden kollar jag om ni har ngra frslag
Ringer du tar det inte 3 dagar.
Citera
2023-01-02, 20:51
Medlem
LarsOhlyKnivs avatar
r garanterat fonderna du slt. Har dina frldrar sparat utanfr ett isk konto r det skatt p all vinst du plockar ut. Jag hade sjlv runt 25 tusen nr jag slde mina. Men du har inte brnnt alla pengarna vll?
Citera
2023-01-02, 20:52
Medlem
Skatten p kapitalinkomster r 30% enligt skatteverket. Sen r jag vldigt dligt insatt hur man kan trixa med fonder och utbetalning och beskattning p olika vis, men det lter vl som att dom vill ha skatt p din inkomst i o m frsljning av fonder.
Citera
2023-01-02, 21:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det borde framg av din deklaration. G in p skatteverket.se och kolla den.
Citera
2023-01-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsOhlyKniv
r garanterat fonderna du slt. Har dina frldrar sparat utanfr ett isk konto r det skatt p all vinst du plockar ut. Jag hade sjlv runt 25 tusen nr jag slde mina. Men du har inte brnnt alla pengarna vll?
Spelat bort varenda krona s nu sitter man lite i skiten haha
Citera
2023-01-02, 21:20
Medlem
Kontakta dem, annars fr du g vidare med det hr.
Citera
2023-01-02, 21:26
Medlem
LarsOhlyKnivs avatar
Citat:
Spelat bort varenda krona s nu sitter man lite i skiten haha

Aj, det dr r inte bra. Staten brukar vara gnlliga nr det kommer till skatt man inte kan betala.
Citera
2023-01-02, 22:02
Medlem
Citat:

Sen, skatter gr direkt till kfm om ej betalat innan rtt datum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in