2023-01-12, 14:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag lär mina barn att aldrig ha kontakt med blattarna oavsett hur stora leenden och häftiga de försöker utge sig att vara. De är så satans jävla falska, lögnaktiga, elaka och saknar all moral och etik allt för ofta.

Vilket intense äventyr att ha barn i dagens Sverige och inte vara hjärntvättad.
Citera
2023-01-12, 14:57
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vilket intense äventyr att ha barn i dagens Sverige och inte vara hjärntvättad.

Bor lyckligtvis på landet och alla idioter och dårar till blattar drar sig till städerna oftast. Finns knappt några kvar här ute sedan 2015, nån enstaka familj som verkar vilja göra rätt för sig.
Citera
2023-01-12, 17:24
Medlem
dront242s avatar
Med hans affärside känns det som att man snart kommer att få anledning att läsa hans eget testamente... 😂
Citera
2023-01-12, 21:28
Medlem
Jag tittade lite på stats TV idag från soffan under influensa är det nog.

Reportrarna vad där antalet 20 x Polisanmälningar gentemot Juristen Nämndes
Polisen åberopade the fifth amendment i bästa maffian stil " Inga kommentarer "

– the so-called “right to remain silent.” When an individual “takes the Fifth,” she invokes that right and refuses to answer questions or provide information that might incriminate her.

Sedan var det tal om en framkörningstid under pågående dödligt våld på Skolan
Var det halvannan tinne i vart fall över timmen Stendum och förlåt Stenkula menade att det typ
" Kvittar fan " och räknade med att alla skulle tro på det.

Tyvärr gav dom aldrig ordet till Holmström det får ni inte missa framöver det är som Manuel på Pang i bygget

Nåväl halvannan timme Säg för resonemangets skull att man inte har en säger en säger patrull kryssande på stan Så är det givetvis inte men för resonemangets skull

Slår man på Polisstation Malmö google maps så är det 2 --400 meter mellan en Polisstation och Malmö Latinskola

Enarmad i Rullstol hinner ju rulla sig själv till Brottsplatsen på 8 minuter vart tar halvannan timme vägen
Men hinner ju köra till Simrishamn och vända på den tiden

Är det ngt svårt vi snackar här som det behöver grundforskas om som inte hänt förr om NEJ det är det ju inte.
Allmänheten ringer .. Någon svarar
Hallåee ja detta var snuten vad är det om ??
Jo det är ngt på G Här kom direkt

Uppfattat vi kör --- så som brandkåren och ambulansen ..reser inte brandkåren på halvannan timme kan dom ge fan i resa fram det är ändå för sent

Sedan vid framkörningen kan man få instruktioner ..nu blir det ju konstigt om det är 400 meter .
Sedan på platsen spurtar man in halvannan timme finns inte .. Följer ngn inte instruktioner har man våldsmonopolet

Skulle det vara så jag säger om det skulle vara så att det är falsk larm vilket jag finner extremt osannolikt Ingen vill nämligen veckla in de korkade fascisterna ( Holmström )
Så spöar man upp busringaren så att han aldrig mer busringer

I Malmö stad
400 meter
Inget komplicerat en inringning RES fram -----Detta är klart sedan flera hundra år och Danskarna klarade det med U Båts Kapten Madsen

Sedan är det så att det är ett förståndshandikapp att man inte kan kanalisera signaler
vidare ..
Jobbade på Privat företag en kund ringde var illa ute i " Fält " så att säga .. växeln försökte hitta ngn
Hamnade hos mig ingenting jag jobbade med. Hade ingen aning
Fick säga det Ingen aning .har du ngt telefonnummer vi kan ringa letar jag fram en kollega som är mer inne på detta. Samarbete heter det .. Hittade kollegan som tog över ringde upp på Fact Finding och nådde en lösning.

Vart tog halvannan timme vägen ?? Här behövs avskedanden....
Citera
2023-01-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejmo27
Jag har hittat hans tidigare adress på Spångatan 11b i Malmö. Det är oklart när han flyttade från Spångatan 11b till Adelgatan 5.

Vår förre förvaltare tog oxå in den kriminella ”AK47an” S@p@ som boende och som var huvudpersonen till polisavspärrningen av Spångatan den 28 augusti 2019. Den kriminella har gått omkring med automatvapen i folkets park tidigare.

Han bodde senast jag kände honom i en lägenhet på Spångatan. Han drev då samtidigt välkända kontorshotellet Midzone på Adelgatan i centrala Malmö. Det var många entreprenörer som hyrde in sig där och var nog rätt nöjda med kontorshotellet. Tror jag. Jag har varit där flera gånger och allt verkade bra med seminarier, fina rum etc. Jag har hört via andra att han tidigare bodde i Limhamn med fru och barn men sedan kanske skildes? Vet ej. Han eller hans bror ägde också en orange Lamborghini som han eller brodern försökte sälja för ett antal år sedan. En halvkänd entreprenör på Gamla Väster i Malmö samt hennes väninna skulle titta på den vet jag men tror inte de köpte den.

Men sedan vet jag inte vad som hänt. Sorgligt om det är sant som SVT gått ut med.
Senast redigerad av dellie 2023-01-15 kl. 19:30.
Citera
2023-01-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fram med allt om den här blatten. Har Soheil Naderi barn?
Ja, det har han. Tror ex fru och barn bor i Limhamn men är inte säker om de bor kvar. Han har även haft en bror som i alla fall bott tidigare i centrala Malmö.
Senast redigerad av dellie 2023-01-15 kl. 19:34.
Citera
2023-01-15, 19:57
Medlem
spoilers avatar
Advokatsamfundet efter SVT:s granskning: “Vem som helst kan kalla sig jurist”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...lla-sig-jurist
Citera
2023-01-15, 23:28
Medlem
Syrianer. Somalier blä. Ingen heder
Citera
2023-01-31, 02:58
Medlem
Såg nyss dokumentärserien på svtplay. Tycker den slutar konstigt. Vad händer med denna SN?
Citera
2023-02-05, 20:11
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Såg nyss dokumentärserien på svtplay. Tycker den slutar konstigt. Vad händer med denna SN?

Ingenting.

"SVT Nyheter Skånes granskning av den Malmöbaserade juristen Soheil Naderi visar hur han gång efter gång lurar sina klienter att betala stora summor, och sen går upp i rök utan att utföra något arbete. Han har polisanmälts åtminstone 25 gånger, men de flesta fall har lagts ner. Cajsa Ernholdt, tf biträdande sektionschef på polisen i region syd, vill inte kommentera de enskilda fallen.

– För att kunna bevisa att det är ett bedrägeri måste vi kunna visa att den misstänkte aldrig hade för avsikt att fullfölja avtalet redan när det slöts, och det är svårt, säger hon."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...t-bevisa-brott
Citera
2023-05-18, 00:43
Medlem
Det framstår tyvärr som riskfritt att vara bedragare och kriminell i Sverige. Tafatt och föråldrat rättssystem, omhuldat av gamla stofiler, lagråd och domare, våldskramae som skyller allt på offren i perfekt synnergi med en lamslagen polis överöst med gängskjutningar som lägger våldtäkter och annan "småbrottslighet" på hyllan.

Kom igen Sverige! Vi kan väl bättre än såhär!?
Måste finnas mkt att göra med både det juridiska, polisiära samt även civila för att förhindra sånt här??

De enda som verkar gjort vad de kunnat är offren som polisanmält samt de grävande journalisterna.
Citera
2023-05-19, 13:52
Medlem
spoilers avatar
"Juristen Soheil Naderi har häktats. Han misstänks på sannolika skäl för grovt bedrägeri i fallet med demenssjuka Ingeborg Spohn som skrev under ett testamente som innebar att juristen skulle ärva hennes förmögenhet.

/.../

Utöver det grova bedrägeriet är han också misstänkt för flera fall av bedrägeri ”av normalgraden” samt två fall av bokföringsbrott i sitt eget bolag. De andra bedrägerierna handlar om förskott för juridiskt arbete som sedan inte utförts."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...rovt-bedrageri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in