2023-03-17, 19:18
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Så du kan fortfarande inte se någon skillnad i att filma en bussmottagning och ett flashlight tifo? Tycker du inte att det ni gjorde är mer jippo och mello?

Jag har inte heller nämnt publiksiffror öht. Jag menade sportsliga framgångar och framsteg.
Citera
2023-03-17, 19:25
Citat:
Så du kan fortfarande inte se någon skillnad i att filma en bussmottagning och ett flashlight tifo?
Vad är skillnaden menar DU?

Citat:
Tycker du inte att det ni gjorde är mer jippo och mello?
Kan man tycka att det som ni gjorde är mer jippo? Eller kan man inte det för du är inte färgad alls utan bara läser av vad universum har bestämt åt alla?

Du påminner om gårdaren som vart förvånad när det gick upp för honom att Djurgården - "Stockholms Stolthet" bara var något som existerade hos gårdare och absolut inte var något som andra höll med om.
Senast redigerad av se_där... 2023-03-17 kl. 19:28.
Citera
2023-03-17, 19:30
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vad är skillnaden med DU?

Kan man tycka att det som ni gjorde är mer jippo? Eller kan man inte det för du är inte färgad alls utan bara läser av vad universum har bestämt åt alla?

Skillnaden för mig är när man är inne på arenan ska mobilen stanna i fickan. Där är iallafall jag för att stötta mitt lag på planen.
Vad folk vill filma utanför skiter jag som sagt i.

Man kan tycka exakt vad man vill. Jag frågade killen vilken han tyckte var mer jippo.

Vad tycker du själv? Är det en shysst grej med mobilerna på läktaren? Är det samma sak som att filma en bussmottagning?
Citera
2023-03-17, 19:38
Medlem
Citat:
Så du kan fortfarande inte se någon skillnad i att filma en bussmottagning och ett flashlight tifo? Tycker du inte att det ni gjorde är mer jippo och mello?

Citat:
Jag har inte heller nämnt publiksiffror öht. Jag menade sportsliga framgångar och framsteg.
Är det två olika situationer? Ja.
Är det såpass två olika situationer att det kan sammanfattas ’Bajen - kultur att använda mobiltelefoner’, ’dif - kultur att inte använda mobiltelefoner’? Nej.

Mobiltelefoner används av individer på alla svenska klubbads läktare, oavsett om det är genom Instagram, ljusshow eller att filma bengaler. Att låtsas som att det inte skulle vara ett fenomen hos djurgårn är det jag tycker är fånigt.
Citera
2023-03-17, 19:47
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det två olika situationer? Ja.
Är det såpass två olika situationer att det kan sammanfattas ’Bajen - kultur att använda mobiltelefoner’, ’dif - kultur att inte använda mobiltelefoner’? Nej.

Mobiltelefoner används av individer på alla svenska klubbads läktare, oavsett om det är genom Instagram, ljusshow eller att filma bengaler. Att låtsas som att det inte skulle vara ett fenomen hos djurgårn är det jag tycker är fånigt.

Jag säger inte att det inte förekommer att folk filmar på våra läktare också. Det gör det hos alla klubbar.
Det ända jag egentligen ifrågasätter här var att klippet du länkade för att visa att "Ni har också mobilkultur" Är som du säger 2 helt olika situationer som inte riktigt går att jämföra.
Citera
2023-03-17, 19:49
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Hela din aura stinker losermentalitet. Jag förstår att det blir jobbigt när du får se på när rivalerna gör framsteg.

I'm loser
I'm loser
And i'm not what I appear to be.

Livet tar inte slut för vad främlingar på flashback tycker om mig.

Ni har spelat dåligt i år. Era bästa spelare har underpresterat, och ni förlitar er på individuella prestationer och har svårt att ändra eran spelplan efter matchbilden.

Raka motsatsen mot Hammarby. Ni lär bli årets fiasko. Men tur att du är sån vinnare iaf haha.
Citera
2023-03-17, 19:55
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
I'm loser
I'm loser
And i'm not what I appear to be.

Livet tar inte slut för vad främlingar på flashback tycker om mig.

Ni har spelat dåligt i år. Era bästa spelare har underpresterat, och ni förlitar er på individuella prestationer och har svårt att ändra eran spelplan efter matchbilden.

Raka motsatsen mot Hammarby. Ni lär bli årets fiasko. Men tur att du är sån vinnare iaf haha.

Och medans du suttit och runkat i bagis har jag varit och kollat DIF i Kroatien, Norge, Belgien, Cypern och Irland.
Citera
2023-03-17, 20:02
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Och medans du suttit och runkat i bagis har jag varit och kollat DIF i Kroatien, Norge, Belgien, Cypern och Irland.

He, he. Jag har sett Bajen i Slovenien, Serbien, Norge, Island, Nederländerna genom åren.

Fast handen på hjärtat, har du verkligen åkt utomlands för att följa ditt lag? Du försöker hävda ditt supporterskap, och lycka i livet genom att nedvärdera Bajare på nätet. I mina ögon är du en glasögonorm, som fortfarande bor hemma.

Men om det får dig att känna dig bättre om din situation, välsigna dig.
Citera
2023-03-17, 20:05
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
He, he. Jag har sett Bajen i Slovenien, Serbien, Norge, Island, Nederländerna genom åren.

Fast handen på hjärtat, har du verkligen åkt utomlands för att följa ditt lag? Du försöker hävda ditt supporterskap, och lycka i livet genom att nedvärdera Bajare på nätet. I mina ögon är du en glasögonorm, som fortfarande bor hemma.

Men om det får dig att känna dig bättre om din situation, välsigna dig.

Jag åkte på allt förutom Ungern som jag missade. Såg inte heller matchen på arenan i kroatien då jag inte fick en biljett. Men vi hade bra häng i kroatien ändå!

Bless.
Citera
2023-03-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var verkligen synd att Djurgården inte kunde få in 1-0 igår. Stämningen var precis på den där extremt taggade nivån som skulle ha kunnat utlösa ren jävla extas om det bara hade närmat sig en möjlighet till riktig match. Tycker det var kul att de lyckades köra en gammal halvdan fylleramsa som den här med "dricka bärs" instucket och t.o.m. få den att ge riktigt tryck i första. Så nära den perfekta uppvisningen...

Skönt att någon fattar hur det går till. Bara att den ramsan var bra tryck på visar också att stämningen var något utöver de vanliga . När till och med mummelramsorna ekar.

Vilka andra stormatcher har vi haft som varit tryck över det vanliga? Bajen-Helsingborg cupfinalen 2010 känns ju given sätt till antalet, men Söderstadion drar ändå upp det lite pga ”doping” med arenan.
Citera
2023-03-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det var en publikmålning på byggplanket när fondläktaren renoverades. Fabulera på bara…
Fantastiskt att de fortfarande tror att det var pappgubbar för att ersätta utebliven publik. Som du säger så var det ett byggplank när de rev gamla fonden. Misstänker att nybajarna inte visste vad Bajen var för något på den tiden.
Citera
2023-03-18, 11:46
Citat:
Skillnaden för mig är när man är inne på arenan ska mobilen stanna i fickan. Där är iallafall jag för att stötta mitt lag på planen.
Vad folk vill filma utanför skiter jag som sagt i.

Man kan tycka exakt vad man vill. Jag frågade killen vilken han tyckte var mer jippo.

Vad tycker du själv? Är det en shysst grej med mobilerna på läktaren? Är det samma sak som att filma en bussmottagning?
Jag tycker att de flesta som pratar om "jippo" inte ens vet vad ordet betyder.

Jag ser inte det stora problemet att folk vill ta bilder oavsett om det är på match, konsert eller bussmottagning.
Supporterkulturen är för tribalistisk så att man förknippar "mobiltelefon" med något som konserter redan "claimat", och därför inte hör hemma på fotbollsmatcher. Men jag ser hål i sådant resonemang.

Oavsett, om Britta som går på match med sin son för första gången tar en bild så ser jag eller hur Bajensupporter-kulturen skall behöva stå tills vars för det. Hon får göra vad fan hon vill och hon representerar knappast den stora massan.

Att anklaga andra supporterkulturer för något som även förekommer inom sin egen supporterkultur blir också knas.

Tycker snarare att hela diskussionen är pajas av osäkra och lättkränkta pajaser. Jag vet vem jag är och vad Bajenkulturen är på läktaren. Vad du Pokpokpok tycker skiter jag fullkomligt i.

- -

Låtsas-huliganer som tar selfies för att verka tuffare än dom är kan jag se ett problem med. Men det är något annat som bör diskuteras separat.
Senast redigerad av se_där... 2023-03-18 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in