Citat:
Ursprungligen postat av
Pokpokpok
Skillnaden för mig är när man är inne på arenan ska mobilen stanna i fickan. Där är iallafall jag för att stötta mitt lag på planen.
Vad folk vill filma utanför skiter jag som sagt i.
Man kan tycka exakt vad man vill. Jag frågade killen vilken han tyckte var mer jippo.
Vad tycker du själv? Är det en shysst grej med mobilerna på läktaren? Är det samma sak som att filma en bussmottagning?
Jag tycker att de flesta som pratar om "jippo" inte ens vet vad ordet betyder.
Jag ser inte det stora problemet att folk vill ta bilder oavsett om det är på match, konsert eller bussmottagning.
Supporterkulturen är för tribalistisk så att man förknippar "mobiltelefon" med något som konserter redan "claimat", och därför inte hör hemma på fotbollsmatcher. Men jag ser hål i sådant resonemang.
Oavsett, om Britta som går på match med sin son för första gången tar en bild så ser jag eller hur Bajensupporter-kulturen skall behöva stå tills vars för det. Hon får göra vad fan hon vill och hon representerar knappast den stora massan.
Att anklaga andra supporterkulturer för något som även förekommer inom sin egen supporterkultur blir också knas.
Tycker snarare att hela diskussionen är pajas av osäkra och lättkränkta pajaser. Jag vet vem jag är och vad Bajenkulturen är på läktaren. Vad du Pokpokpok tycker skiter jag fullkomligt i.
- -
Låtsas-huliganer som tar selfies för att verka tuffare än dom är kan jag se ett problem med. Men det är något annat som bör diskuteras separat.