Citat:
Ursprungligen postat av
svensson1970
Hej!
Tänkte frågor några frågor om en amazon.se.
Besvara med erfarenhet som du har! Tacksam för varje svar.
1. Om jag köper en grekisk instrument (Bouzouki) från en turkisk butik i Istanbul genom amazon.se är det 100% säkert att den kommer fram till mig här hemma i Sverige? vad säger eran erfarenhet?
2. Om jag vill betala genom "klarna" går det?
3. När jag läser på amazon.se, så ser jag att det går att betala med "månadsfaktura", vad är det och är det säkert?
4. Kostar "månadsfakturan" något extra?
5. Om jag betalar med kort, går det att betala med "visa-kortet" är det enbart "american-card" och "mastercard" som gäller?
6. Paketet lär dyka upp om ca en månad om jag beställer! men utifrån det erfarenhet jag har från svensk post så slänger de paketet här och där och det orsakar står skada så pass mycket att jag befarar att Bouzoukin kommer att vara förstörd när den kommer fram till mig. Har ni också samma erfarenhet?
7. (Dum fråga) men går det att betala för varan i efterskott dvs. när jag fått mitt Bouzouki så betalar jag företaget?
Vet inte svaren på alla dina frågor, men som jag förstått kan man inte betala via Klarna. Vanliga Visakort, MasterCard som utfärdats i Sverige funkar som kortbetalningsalternativ. Det kan variera ganska mycket vilket fraktalternativ som blir aktuellt för den varan du har tänkt att köpa, varorna kan komma med PostNord, Bring, Airmee eller med något annat fraktbolag, beroende på vad säljaren väljer. I vissa fall kan man välja hemleverans eller till ombud, men inte alltid.
Kanske bör du ställa dina frågor i den befintliga tråden:
(FB) Amazon i Sverige - Amazon.se