2022-12-31, 05:29
Medlem
Knarkpojkens avatar
Jag gör en rätt tidig matchtråd då jag tror morgondagens matcher blir riktigt bra.
Riktigt fina lag som spelar imorgon.

Vi börjar klockan 17.00.
SLOVAKIEN - SCHWEIZ

En på förhand oviss match mellan två lag som har visat en hel del kvalitéer under tuneringens gång.
Båda lagen har lyckats skrälla mot varsitt topplag

Slovakien

Dem lyckades slå ett av lagen som tippas kunna vinna guld iår i form av USA med hela 6-3. Jag vill förvrigt flika in med att säga grattis till alla som precis som jag skrattade åt bettingssidorna enormt överdrivet höga odds på Slovakien. Jag menar 18.00 var de där jag spelade på slovakien vinst. 8.00-10.00 hade jag kunant godkänna men hela 18x pengarna på ett så fint lag som Slovakien. Aja den enkeln satt jävligt fint inför nyår. Aja nog om spelandet.
Slovakien kommer till spel med ett slovakiskt JVM-lag som enligt mig är på pappret det bästa dem någonsin haft. Kolla hur många spelare som gått tidigt i draften eller kommer gå tidigt i draften.
Simon Nemec 2th i draft, Filip Mesar gick 26a, Sykora och Petrovsky som kan bättre gick med i draften. Sykora i andra rundan. Petrovsky i 6e men jag önskar mig mycket mer utav dessa herrar.
I draften nästa år så finns det 8 stycken spelare som förväntas gå och utav dessa 8 så är 5 av spelarna katagoriserade som top-prospects. Dvorsky, Ciernik, Honzek,Strbak och även Molnar (som inte är med i laget dock pga en incident inför turnering. Han är inte petad pga hur han spelat, han är petad för han misshandlat en kille inför turneringen).

SCHWEIZ.

Jag gillar att titta på Schweiz, dem känns roliga och trots tappen utav den härliga trion från förra året Fahhrni, Simon Knak och Dario Allenspach så ångar dem på.
Efter en imponerande seger på över Finland på övertid så följdes de upp med en seger mot Lettland för att sedan förlora emot USA senast. Trots bra spel och att man plockat rätt bra med poäng så ligger man bara 4 i denna tuffa grupp. Om vi ska titta på truppen man har så finns det en rad intressanta spelare att hålla ögonen på.

Kapten Biasca är kanske JVM's bästa kapten, menar att hans ledaregenskaper är enorma och han visar dem gång på gång genom att kliva fram när det behövs. och utöver det så är han en bra spelare som var riktigt bra redan i somras. I detta JVM så bär han fram Schweiz offensivt. Biasca är väldigt rolig att se på och visar enorma kvalitéer som ledare.
Offensivt så fortsätter det vara mycket Taibel och Canonica som producerar med hjälp utav Biasca.
Tyvärr har jag inte blivit så imponerad utav Louis Robin som spelat mycket i PP och i förstakedjan.
Tyvärr inte synts så mycket, en spelare som gör det bra i juniorligorna i kanada och ska kunna göra mer än vad han gjort. En besvikelse.

Bakåt så är det Lian Bischel som gäller och det råder ingen tvekan om att Schweiz med Bischel gör att laget blir otroligt mycket bättre än utan honom. Utan tvekan generalen där bak för Schweiz som säkerligen kommer logga 30 minuter imorgon nästan. Han behövs verklgen imorgon.

Själv tycker jag om några backar i Schweiz, nu är jag Flyers-fan och en av dem få draftade i Schweiz är Brian Zanetti och han är draftad utav just Flyers.
En back som knappt är tillräckligt bra för att bli uttagen, jämt och ständigt så missar han i uppspelen och gör misstag efter misstag. Utvecklingen går bara bakåt för honom, bara 5 poäng iår i OHL på 27 matcher.. Jämför detta med förra året. 56 matcher och 26 poäng.

Nej jag var aldrig förljust i att Flyers draftade denna killen och är fortfarande inte det, visst han rätt sent ändå. Runda nummer 4 men det finns spelare som vi hade kunnat ta istället. Attilo Biasca är ju inte draftad tex, honom hade man hellre velat ha tex. Trist av mitt kära flyers. Gick flertal spännande unga spelare i samma runda eller senare. Jag gillar den Schweiziska backen Dario Sidler tex, det är en spelare som borde drafats över Zanetti. Sidler har inte gjort någon succé i denna turneringen offensivt direkt med 0poäng men det är en bra back som är en av få som är ordinarie i sin NLA klubb i Schwez 27 matcher 4 poäng i NLA. Hade varit roligt om han kunde höja sig lite offensivt annars gör han det bra i försvaret. Och håll ett öga på Rodwin Dionicio som spelar back i Schweiz som har ett poängsnitt på 0.51 i juniorligorna i Kanada.

Vi tar och fortsätter käkandet och drickandet på nyår, drar och pissar för att tömma blåsan sedan sätter vi oss ner igen. Nu är det nämligen dags för match nummer två under denna fantastiska hockeykväll.

Tjeckien - Tyskland
19.30 Börjar matchen

TJECKIEN

Försvar

Tjeckien fortsätter att visa under detta JVM varför så många har hypat dem inför turneringen och jag sträcker upp min hand och erkänner att jag är en av dem som gjort det.
Men det är svårt att undvika att hypa upp dem när man tar en inblick på deras fina lag där framförallt försvaret är den starka länken i detta laget.

Många lag som har fina backar i sina lag men jag sa inför turneringen och håller fast vid det att Tjeckien är det starkaste laget i turneringen när det kommer till försvar.
David Jiricek är turneringens bästa back enligt mig, en fantastisk back med en helt otrolig offensiv.

Utöver det är han enormt stor i kroppen och är grym i både offensiven men även i defensiven.
Bästa backen på förhand, får se om priset går till honom i slutändan.
Om inte det går till honom så finns det möjligheter att det går till en landsman till honom.
Det tjeckiska försvaret har stått för succé offensiv, Stanislav Svozil har enligt mig varit JVM's abssolut bästa försvarare än så länge.

Som han spelar i försvaret är underbart att se, offensiven som han utvecklat mer och mer under hösten då han spelar med Connor Bedard i Regina Pats har han tagit med sig det han lärt sig där och formen till detta mästerskap. Vilken otroligt fin start han har haft på turneringen, 5 poäng på 3 matcher är riktigt bra siffror. Spciellt när det är så att några av poängen kom i skrällen i vinsten mot Kanada. Utöver honom så finns de David Spacek, son till Jaroslav som var en underskattad försvarare under sin tid. 4 poäng på 3 matcher har Spacek stått för vilken är sjukt bra siffror. Var också en av dem som verkligen imponerade mot Kanada. Gjorde det bra mot Sverige också. Underskattade Spacek som snittat nästa 1 poäng per match som back i QMJHL både iår och förra året.
Framtida NHL-spelare som kommer rada upp fina säsonger med 30-40 poäng och inte få så mycket uppmärksamhet fast dem båda förtjänar det.

Utöver det där bak så finns Tomas Hamara som kallas för den nya Zidlicky i hemlandet pga den enorma talang han besitter, tyvärr inte visat dem kvalitéer som han egenligen besitter sedan han kom till juniorligorna i Kanada. Absolut inte varit dålig eller så, 11 poäng på 24 matcher är inte fyskam ifrån Hamara dock. Har dock hört från folk att hans försvarsspel har lämnat en hel att önska. 0 poäng på 3 matcher i JVM iår. Nej Hamara får steppa upp helt enkelt annars blir han bänkad, finns så många bra backar i denna tjeckiska upplagan så om man inte spelar bra petas man. Gillar backen Tichachek dessutom i Tjeckien. Gjorde det bra redan i somras för tjeckien, blev man of the match i en match minns jag. Underligt att han i blivit draftad.

Offensivt

Det finns klass även här. Många pratar om Jiri Kulich och det är med all rätt. Hans JVM-Turnering i somras var helt fantastisk. Och han har fortsatt på den inslagna vägen även i denna turnering.
3 poäng på 3 matcher och då är det mot lag som Kanada och Sverige tex.
Kulich kommer komma till NHL i framtiden, vilken fin talang som gjort det strålande i AHL iår.
Utöver honom finns ju Gabriel Sturcz, odraftad spelare som antagligen gå i draften nästa år som överårig spelare. Gjort det fantastiskt bra i WHL iå, 37 poäng på 26 matcher är riktigt bra siffror.
Det är en spelare som på förhand sas kunna göra en riktigt bra turnering men också kan floppa, en rejäl dark horse dem har i form av Sturcz. 2 mål på 3 matcher i JVM i
Vi ska såklart inte glömma supertalangen som på många listor rankas gå top 10 i nästa årets draft.
Namnet på honom är Eduard Sale och spelar i Kometa Brno i tjeckiska högstaligan.

Där har han fått dåligt med speltid och inte fått spela Powerplay. Så det har enbart blivit 7-8 minuter per match för hans del i Kometa tyvärr. 26 matcher 3 mål 3 assist 6 poäng dock är rätt bra siffror men jag önskar att dem lånar ut honom till ett mindre tjeckiska lag än Kometa.
Så som man gjort i Ryssland nu med Matvei Michkov en annan som går top 5 i nästa årets draft men inte får delta pga situationen mellan Ryssland och Ukraina.

Michkov spelar i ett stjärnspäckat SKA Saint Petersburg där man inte har råd att testa på att spela in talanger så mycket. Så han lånades ut till ett mindre lag i KHL i form av HK Sochi och gjorde mål i sin debut där och får spela Powerplay. Jag hoppas verkligen att Sale gör likadant. Även Otto Stenberg bör lämna Frölunda för ett mindre SHL-lag eller det bästa vore nog ett lag i Allsvenskan innan han faller ner från runda 1 i draften. Sale har gjort det bra dock 3 matcher 3 poäng.

Utöver Sale har man Sapolaviv som jag minns från sommarens turnering med besvikelse tyvärr.
Jag förväntade mig ifrån honom då han förra säsongen lirade i OHL i kanada och hade nästan snittat 1 PPG under sin draftsäsong. Liten besvikelse då med 2 poäng på 7 matcher men samtidigt var han väldigt ung då han är född 2004 och kan spela nästa år också. I denna turnering har han varit riktigt pigg, vill mycket i sitt spel och det har belönat sig med poäng. 5 poäng på 3 matcher har det blivit och alla är assist. Mycket spännande spelare Vegas draftade i förra årets draft i andra rundan.
2022-12-31, 05:30
Medlem
Knarkpojkens avatar
Jakub Chmeelar och Petr Hauser gillar jag också. Draftade av Rangers respektive Devils.
Båda gör det bra där ute och spelar med mycket energi, 194 respektive 193 cm långa är dem vilket välkomnas då fysik alltid är bra i sport. Speciellt om man kan använda den som dessa spelarna kan göra. Enormt viktigt med storlek vid PP och att skymma målvakten medans dessa fenomenala tjeckiska under till backar skjuter från blå mot mål.
Jakub Brebanec draftad av vegas är det heller inte några fel på, det är en fin spelare det där och det är även Adam Machura som nästan gjort 20 p på 27 matcher i WHL vilket är stabila siffror.
Bra siffror i JVM från honom dessutom 3 poäng på 3 matcher.

TYSKLAND

Minns ni när Tysklands första powerplay hade spelare som Tim Stutzle, Dominik Bokk, JJ Peterka, Lukas Reicher och Moritz Seider på blålinje.
Tyskland hade ett par riktigt bra spelare då, även året efter då Seider inte släpptes och Bokk var för gammal och jag har för mig att Lukas Reichel blev skadad så fanns Stutzle och Peterka kvar.
Och dem fick sällskap i en Florian Elias som visade klass med 9 poäng på 5 matcher, Stutlze och Peterka gjorde 10 poäng var på 5 matcher. Otroliga siffror, självklart är inte Elias såhär bra egentligen utan hade kraftig hjälp ifrån två utav dem bästa JVM-spelarna under den turnering i form av Stutzle och Peterka.
Tyskland är inte likadana som då. Dem har ingen direkt sådan superstjärna som man hade då i form av framförallt Stutzle men även Seider i första turneringen och Peterka i de båda turneringarna han var med i.
Styrkan hos Tyskland tycker jag ligger i målvaktsspelet då Nikita Quapp är en stabil och bra målvakt och har visat det under denna turneringen. Det finns en anledning till att han är en av två som är draftade i Tyskland. Stabil målvakt helt enkelt, bra scoutat utav Carolina som draftade honom.
De stjärnorna som är duktiga framåt är förra årets stora överraskning Benett Rossny.
Men han har inte spelat i någon utav de 2 första matcherna av någon underlig anledning.
Var grymt bra i JVM i somras och missade dem första matcherna i JVM men var tillbaka igår mot Österrike och gjorde poäng. Väldigt viktig för Tyskland, så är även Julian Lutz som gick i andra rundan ifrån sommarens draft. En bra spelare som gjorde 2 assist emot Österrike och kommer att bli viktig för tyskarna.

USA - Finland

22.00
Två lag som varje år tillhör de lagen som man ska tro hamna i toppen.
Spännande spelare finns såklart i båda laget och båda lagen har förlorat i turneringen redan mot betydligt svagare mostånd.

FINLAND

Finland har ett jämnt och stabilt lag som vanligt, tyvärr har deras två absolut bästa backar på förhand underprestererat en aning. Topias Vilén kan spela bättre och stå för mer poäng än vad han har gjort i denna turnering, 1 poäng på 3 matcher håller inte för en spelare i den klassen.
Samma gäller Aleksi Heimosalmi som på förhand enligt mig var deras bästa back.
Jag tycker Heimosalmi är steget före Vilén i utvecklingen och han visade enorma kvalitéer i sommares upplaga utav JVM då han stod för ett extremt bra försvarsspel mixat med en offensiv som var otrolig.
7 poäng på 7 matcher i sommarens JVM jämfört med iår då han stått för 0 poäng på 3 matcher och sett blek ut i spelet. Nej han måste lägga in en högre växel. En grym spelare är han egentligen.
Viktigt dock att Finland har andra backar som kan axla rollen när dem stora backarna inte spelar som dem ska.

Kalle Ervasti var ju petad i en match och har deltagit i 2 av 3 matcher men gjort 3 poäng på dessa 2 matcher vilket är riktigt bra siffror. Otto Salin en annan spelare som är draftad utav LA Kings och född 2004 vilket gör honom tillgänglig inför nästa års turnering har gjort det bra. 3 poäng på 3 matcher ifrån hans klubba.
Finlands offensiv är ju lite bergochdalbana om man säger så. Hur blir det egentligen med storstjärnan Brad Lambert? mål nu senast men räcker det med 1 poäng på 3 matcher eller väljer coachen Lämsää att bänka honom så som sommarens coach i Finland gjorde. Det finns andra hungriga spelare som kan fylla Lambert skor, 1 poäng på en målvaktstabbe på 3 matcher av Lambert imponerar inte.

Jani Nyman kan mycket väl smyga sig fram till att bli finlands bästa spelare denna turneringen.
En exremt hårdskjutande spelare som spelar bestämt och använder sin extrema storlek på ett bra sätt.
Jag tror mer på en spelare som honom som inte spelar med så mycket press på sina axlar än vad jag tror på Brad Lambert som gjort en svag AHL-säsong poängmässigt och som inte var bra och blev petad under sommarens JVM. Jani Nyman är ett mycket större hot tror jag än Lambert, verkar omöjligt att hitta en roll som passar Lamberg i Finland tyvärr.

Vet att Päiviranta leder poängligan med 4 poäng för finland, tyvärr för lite koll för att uttala mig om honom. Men roligt för honom, lite av en doldis som många på internet hade utanför sin finska WJC-20 trupp. Spelare som Miko Matikka var det tex många som tjatade mer efter men han blev petad och Päiviranta var en av dem som kom med istället och gjort det bra.
En annan det klagades över var Konsta Kapanen, många tycker att nepotismen spelar in här då Kapanen-familjen varit mäktig i 3 generationer i Finland och Konstas kusin heter Oliver Kapanen och är kapten för finland. Nu har dock Konsta Kapanen stått för godkända 2 poäng. Men det är inte han som ska göra de för finland. Finland har ett par spelare som borde kunna göra det bättre än vad dem gjort det, jag tänker på Joakim Kemell framförallt. Han måste visa mer.

Koivunen har varit en superflopp med sina 1 poäng på 3 matcher och måste verkligen steppa upp.
2 poäng på 3 matcher av Oliver Kapanen, han kan bättre men han är rätt aktiv på isen och försöker och är absolut inte osynlig där ute.
Många trodde på förhand att Topi Rönni den storvuxna centern skulle göra en hel del poäng på denna nivån men så har det inte blivit.
Har väll heller inte varit så bra i finska ligan iår poängmässigt, står på 0 poäng på 3 matcher.
Jag tycker många finländare underpresterat. Huuhtanen är en annan jag trodde mycket mer på.
Bara 1 poäng där, Hämeenaho var en spelare jag var sugen att kolla på då han är uppe för draft nästa år då han är en kille född 04 fast sent på året. 0 poäng på 3 matcher där, nej Finland har inte riktigt varit så som dem var förra året direkt.

USA

Här finns det massvis med kvalitéer.
I försvaret har man en av dem jag satt som top 5 bästa backar i denna turneringen i form utav Luke Hughes.
Men man får inte glömma bort Lane Hutson trots att han stått för 1 p på 3 matcher i JVM.
Superfynd utav Montreal att drafta en sådan back i andra rundan förra året.
Står för mer än 1 PPG som back i NCAA vilket är riktigt imponerande, hela 18 poäng på 16 matcher som back där hela 7 stycken av dessa poäng är mål, vilken enormt härlig utveckling.
Framåt har man fantastika Logan Cooley som gick 3a i förra årets draft och som gjort det bra i årets turnering. Spelar tillsammans med sin gamla lagkamrat ifrån USDP ifrån förra året i form utav Cutter Gauthier. Som gick som nummer 5 i draften och båda dessa grabbar spås en lysande framtid.¨
Jag hoppas lite extra på Gauthier då jag håller på Flyers, båda killarna gör det rikigt bra i NCAA iår och kommer vara två av dem som verkligen leder detta landslag. Cutter har inte gjort något mål än dock då han i vanliga fall är en enormt bra målskytt, vi får hoppas han får in något/några mot finland även om jag håller på finland i matchen. Vill se mycket mål.

Håll ett öga på Sneggerud också i USA, 3 poäng på 3 matcher i JVM.
Utvecklas riktigt bra just nu och gjort succé i NCAA.
Hela 27 poäng på 20 matcher där, vi visste att han var bra därför draftades han i första rundan av St Louis men väldigt sent som nummmer 28. St Louis Blues är nog lyckliga då dem verkar ha hittat ett fynd. 3e draftade cooley har tex gjort 25 poäng på 19 matcher och Gauthier har gjort 16 poäng på 13 matcher.
För er som gillar att kolla efter spelare som kan gå i draften så finns de Charlie Stramel i USA, född sent på året 2004 och därför är han tillgänglig inför draften nästa år.
En spelare som inte kommit med pga hur mycket poäng han gör.
Detta är helt klart en duktig spelare men ingen stjärna direkt, 7 poäng på 14 matcher i NCAA iår.
Stor i storleken med sina 98 kg och 191 cm i längden.

SVERIGE - KANADA

00.30

Sverige har ett målvaktsspel utav högsta klass, jag är absolut inte orolig över Carl Lindbom men samtidigt är det kanada man möter och en viss Connor Bedard är läskigt bra.
Jag hoppas verkligen att han kan göra det bra och hålla ihop emot Kanada i deras arena som kommer koka nu när dem möter ett lag som klassas som en absolut topp-nation i form av Sverige.
Försvaret ja vad ska man säga, här finns det absolut spelare som imponerat.
Jag tycker Adam Engström gjort det bra i båda delarna, gör poäng och gör det bra defensivt så honom litar jag starkt på.
Ludvig Jansson har gjort mest poäng i laget som försvarare, en mycket imponerande bedrift utav honom även om jag tycker att hans offensiv är bättre än vad han får beröm för.
Smart av honom att stanna kvar i Södertälje även detta år och inte förlora sin plats i denna turneringen genom att gå till SHL och få mindre speltid. Södertälje har gjort det bra med juniorer den senaste tiden.
Viktor Sjöholm gör det otroligt bra i försvaret och det känns tryggt varje gång han är inne på isen.
2022-12-31, 05:31
Medlem
Knarkpojkens avatar
SVERIGE - KANADA

00.30

Sverige har ett målvaktsspel utav högsta klass, jag är absolut inte orolig över Carl Lindbom men samtidigt är det kanada man möter och en viss Connor Bedard är läskigt bra.
Jag hoppas verkligen att han kan göra det bra och hålla ihop emot Kanada i deras arena som kommer koka nu när dem möter ett lag som klassas som en absolut topp-nation i form av Sverige.
Försvaret ja vad ska man säga, här finns det absolut spelare som imponerat.
Jag tycker Adam Engström gjort det bra i båda delarna, gör poäng och gör det bra defensivt så honom litar jag starkt på.
Ludvig Jansson har gjort mest poäng i laget som försvarare, en mycket imponerande bedrift utav honom även om jag tycker att hans offensiv är bättre än vad han får beröm för.
Smart av honom att stanna kvar i Södertälje även detta år och inte förlora sin plats i denna turneringen genom att gå till SHL och få mindre speltid. Södertälje har gjort det bra med juniorer den senaste tiden.
Viktor Sjöholm gör det otroligt bra i försvaret och det känns tryggt varje gång han är inne på isen.

Forwards
Sverige måste få igång vissa spelare som enligt mig kan så mycket bättre än vad dem visat.
Fabian Lysell är livsviktig för att våran anfall ska fungera, Leo Carlsson måste pricka formen på riktigt nu igen, pressen kanske har blivit för jobbig för honom men vi får hoppas han gör en sjukt bra match mot Kanada, det hade höjt honom enormt och folk hade förstått ännu mer att Leo Carlsson är på riktigt om han hade glänst mot kanada.
Filip Bystedt gör det fantastiskt, ingenting att klaga på där inte kring honom.
Alltid farlig när han kommer i offensiv zoon.
Gillar Wagner-gruppen dessutom. Menar inte Ryssarna utan kedjan med Fabian Wagner som center och Jonathan Letterimäkki som ytter ihop med Victor Stjerborg.
Isak Rosén ska bara köra på som han gör, möjligtvist finns det en tll växel att lägga in där.
Öhgren måste höja sig. Men det är inte lika viktigt som att fabian lysell eller Carlsson höjer sig.

KANADA

Defensiv:
Det är Kanada vi pratar om, dem är såklart favoriter på hemmaplan och försvaret som dem kommer med är et absolut inget fel på som vanligt.
Min favorit ibland Kanadas backar är Olen Zellweger, vilket otroligt fynd utav Anaheim ducks att få en sådan spelare i 2a rundan.
En spelare som var fantastiskt under sommarens JVM då kanada vann guld.
Stark säsong i WHL iår som vanligt. 28 poäng på 23 matcher men det känns som han är en spelare som gjort sitt i juniorligorna i Kanada och kanske borde ta steget till AHL efter denna turneringen.
Iallafall så var han en av jvms bästa backar i somras med sina 11 poäng på 7 matcher.
En annan back man lyfter på ögonbrynen för är Brandt Clarke, draftad utav LA Kings.
Spelade faktiskt i Slovakien säsongen 20/21 då coronan härjade och Clarke behövde spela hockey då han skulle draftas under detta året. Han gjorde 15 p på 26 matcher som 17 åring i den slovakiska högstaligan som back och LA Kings kunde inte motstå Clarkes magi utan draftade honom som nummer 8 totalt i förstarundan. Har spelat 9 matcher och gjort 2 poäng i NHL iår för LA Kings men kommer nog hålla till i AHL under resterande del utav säsongen.
Finns mer backar som Korchinski bland annat i Kanada.

Offensivt
Man tappade Mason McTavish men fick in Shane Wright under denna upplagan.
En spelare som redan gjort poäng och spelat i NHL, är kapten i detta laget.
Connor Bedard: Tror inte man behöver säga mycket angående honom, dominant i juniorligorna i kanada och dominerar just nu U-20 vm. Vilken otrolig talang, snälla jag vill ha honom till mitt flyers.
Läskigt hur bra Kanada är offensivt, det finns spelare som Stankoven som är helt otroligt bra.
Dylan Guenther som redan spelat i NHL iår, sedan för dem som vill se spelare som ska draftas nästa år så spelar den stentuffe forwarden Adam Fantilii i Kanada, gjort jättesuccé i NCCA iår i USA.
Går utan tvekan som top 3 i årets draft.
2022-12-31, 16:42
Medlem
Schweiz - Slovakien kan nog faktiskt bli rätt underhållande.

Betyder matchen nåt för något av lagen?
2022-12-31, 16:55
Medlem
Knarkpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Schweiz - Slovakien kan nog faktiskt bli rätt underhållande.

Betyder matchen nåt för något av lagen?

Jo det tror jag, de vill hamna så högt upp som möjligt och slippa svårare motstånd i kvarten typ.
Trist att Lettland åkte ut. Tror JVM hade mått bra av att fylla på med 2 lag till i form av Ryssland och Belarus. Det är lite trist att 4 av 5 lag går vidare från varje grupp.
2022-12-31, 16:58
Medlem
Tror på en jämn första match, som Schweiz vinner till slut. Inte omöjligt att det krävs förlängning.
2022-12-31, 17:15
Medlem
Oj där borde man kunna få lite bättre press på den dumpade pucken, gick lite väl lätt där va
2022-12-31, 17:15
Medlem
Kul med mål för Slovakien
2022-12-31, 17:25
Medlem
Match efter tolvslaget, härligt.

Någon som minns för kanske 11-12 år sedan när Chris och Wikegård skålade in nyåret under en pågående JVM-match? Tror även det var mot Kanada
2022-12-31, 17:53
Bannlyst
SVT har lite missvisande info när dom visar skylt på att Finland vs USA går på Viaplay.
Den går faktiskt också på kanal 10.
2022-12-31, 17:56
Medlem
Renberg låter t.om. ännu mer ointresserad än vad han brukar.. Som om han inte ens vill kommentera matchen
2022-12-31, 18:04
Medlem
1-1, inte oväntat. Schweiz känns som det något vassare laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in