Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-01, 03:10
  #277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Kanada har alltid varit bra, och detta är deras sport. Felet är att Sverige aldrig har varit så dåliga som nu. 2008-2015 var vi ungefär jämbördiga med Kanada. Antagligen tränar dom hårdare i Kanada och daltar mindre med ungjävlarna. I Sverige ska det startas en kriskommission så fort nån blir ledsen.

PROBLEMET E BLATTARNA! SE TEX VITA HÄSTEN MED SINA KNARKPROBLEM! Babbarna som importerar skiten!
2023-01-01, 03:14
  #278
Medlem
Knarkpojkens avatar
Helt bedrövligt att Fabian Lysell inte lyckats göra en enda poäng än.
Jag kommer göra en längre utläggning på detta forumet senare där jag listar floppar och succéer i detta JVM's gruppspel.
Lysell kan mycket väl vara JVM's absolut största besvikelse.
Det är någonting som absolut inte stämmer kring honom just nu, men vill inte såga honom för hårt.
Han är ung men självklart hoppas jag att dem pratar med honom seriost.
Vi kan inte ha våran bästa forward förra året som en spelare som inte gör några poäng alls.

Jag hade inte överdrivet höga förväntningar på Leo Carlsson just i detta JVM.
Vissa har ju trott att han ska göra runt 10 poäng minst, men hans form har tippat genom dem senaste två månaderna i Örebro.
Han har fått spela i den 4e kedjan och haft svårt att göra poäng, hans plats i PP har han haft kvar i Örebro men trots allt har han haft stora svårigheter och tappat form eormt mycket.

Visst det är gruppspel men jag tycker vi kan bjuda upp till ett bättre spel mot Kanada.
Men ta inte detta för hårt grabbar, förutom urusla Österrike så är resterande lag ändå bra.
Många lag som kan slå stora lag, vi har sett skrällar. Kanada förlorade mot Tjeckien.
Visst tjeckien är riktigt bra dock men Kanada var enorma favoriter.
Schweiz slog Finland sen fick väll USA fick stryk utav Slovakien rätt enkel vinst dessutom för slovakien. 6-3 blev det.

Så snälla ta ingenting för förskott, sådant här händer. Vi är vidare, slutspelet är en match och möter vi kanada i framtiden så kan vi slå dem. Allt kan hända i hockey, dem europeiska nationerna kommer allt närmre kanada som lag dessutom.

Jag vill inte vara en dålig förlorare men jag tycker att det är fel att Kanada ofta har kanadensiska domare som dömmer deras matcher. Tycker även det är orättvist att dem spelar hehemma så ofta i mästerskap.

Nej vi får se hur de går för Sverige, vi ska absolut inte räkna bort dem.
Lysell, Carlsson och många andra kanske höjer sig i slutspelet.
Jag hoppas att vi slipper österrike nästa år, alla vet att dem kommer förlora endå och gruppspelet är rätt onödigt och kan få spelare att tappa motiviation trots att placeringar är viktiga.
Lagen som hamnar med österrike vet att man är vidare ändå.

Jag tycker att det är riktigt tråkigt att Ryssland inte är med, även Belarus har fan börjat få fram en hel del unga spelare.
Det är smärtsamt att man antagligen aldrig kommer se Rysslands 03-05 generation.
Tänk Matvei Michkov, Miroshichenko, Mintyukov, Gulayev, Yurov, Scevhkov, Chibrikov, Yarovoy, Duda, Novikov, Grudinin, Poltapov, Buchelnikov, Målvakten Ivanov, Matvei Petrov, Grebyonkin, Kuzmin, Grudinin, Ilya fedotov, Neuchev.

Asså herregud vilka spelare sen 05 som Daniil but och Ivan demidov.

Ja man saknar dem och jag tror dem gråter över att inte få delta i denna turneringen när dem vet att dem hade kunnat vinna då denna generationen vann U-18 VM, det var för 03-04.
Michkov som är född sent 05 var helt otrolig och bar fram Ryssland till seger och vann skytteligan och poängligan. U18 vm 20-21, Ryssland var otroliga minns jag. Michkvoc 16 poäng och Bedard 14.
Det var trevligt innan invasionen när denna diskussion fanns om vem av dem som skulle gå först.

Jag blir överlycklig över båda. När Michkov kommer över 2026 så kommer han vara som Kaprizov och inte behöva spela sig in. Han kommer vara gammal och mogen nog till att anpassa sig.
Håller på Flyers och förväntar mig inte att vi ska vinna Stanley cup under den närmaste tiden så jag väntar gärna på Michkov.
Drömmen är dock Bedard men av vanligt jävla skit så får väll något annat lag honom.
Skulle Edmonton göra bort sig o helt säcka ihop så har dem väll honom trots hur dåliga procent dem får i lotteriet. Så jävla löjligt och riggat.
2023-01-01, 03:19
  #279
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Kanada har alltid varit bra, och detta är deras sport. Felet är att Sverige aldrig har varit så dåliga som nu. 2008-2015 var vi ungefär jämbördiga med Kanada. Antagligen tränar dom hårdare i Kanada och daltar mindre med ungjävlarna. I Sverige ska det startas en kriskommission så fort nån blir ledsen.

Vad har Sverige ishockey gymnasium.
Kanada ? Ingen aning men skulle inte bli förvånad blir man ingen stjärna i Kanada hamnar man väl på gatan eftersom man antagligen gett upp sin skolgång eller jag kan ha fel.

Nu var denna förlust bara skit start på året godnatt.
2023-01-01, 08:44
  #280
Medlem
g-in-a-gis avatar
Hahah varför i helvete kan man se alla matcher FÖRUTOM Sveriges på SVTPlay! Kommer det vara så i slutspelet också, någon som vet?

Jag kollade bara på highlights och det såg ju ut som vuxna vs barn verkligen, finns det ingen seriös ungdomsverksamhet längre i Sverige? Om det är något Sverige borde kunna vara bra på så är det väl förfan hockey!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback