2006-07-18, 16:13
Medlem
ulvenas avatar
Japp,
som rubriken lyder, har en alldeles för hård avocado som jag skulle vilja använda i sallad i kväll, finns det nåt sätt att få den mjukare och mognare eller är det bara att vänta och äta den en annan kväll?
Citera
2006-07-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Japp,
som rubriken lyder, har en alldeles för hård avocado som jag skulle vilja använda i sallad i kväll, finns det nåt sätt att få den mjukare och mognare eller är det bara att vänta och äta den en annan kväll?

Dom enda svar jag hittat på webben,vet inte hur mkt dom hjälper.

Lägg dem i en påse tillsammans med ett äpple eller en tomat, äpplet utsöndrar etytlengas som stimulerar mognadsprocessen. Lite värme skyndar också på processen.
Då jag vill snabbmogna mina avocados så lägger jag dem på elementet om det inte är för varmt och då går mognaden snabbt
Citera
2006-07-18, 16:42
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag håller på med detta nu, enligt min [pålitliga] biologilärare ska du som sagt lägga avocadon i en påse med förslagsvis äpplen, tomater har säkert samma effekt. Lite fukt är bra och lägg påsen i solen.
Citera
2006-07-18, 19:31
Medlem
ulvenas avatar
Tack för de goda råden, de hjälpte inte till kvällens sallad, fick bli en grekisk i stället men i morgon kanske avocadon är mogen för att passa i salladen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in