Vad ni ser är försöket till den totala centraliseringen av kontrollen på världsekonomin och dess riktning. Är det ingen som har märkt att det varit förvånansvärt tyst ifrån den enorma industrin vi talar om? De satt på sina händer och bet sin tunga med några undantag. Det är inte så att alla företag såg exakt samma framtid och tänkte; elbilen är den enda framtiden och vi måste sluta bygga och investera i förbränningsmotorer.
Planen är och har alltid varit att skjuta bilindustrin i knäskålarna om det så ska krävas mutor från nationalstater och globala intressen. Det är ett hat mot personbilen som koncept och ytterligare en attackvektor mot den absolut viktigaste energisektorn på jorden som är motivet bakom detta.
Attacken har även skett på oljeindustrin i sig, men lyckas man krossa bensin och dieselmotorns framtid blir också framtiden för oljeutvinning svårare att återuppta. Jag vet att detta låter fantastiskt och kanske även osannolikt, men folk måste ifrågasätta om det vi ser omkring oss bara är en slump och att varje domino som faller och träffar nästa domino är en osannolik symmetri i ett kaos av händelser.
Ni får tro vad ni vill om orsaken till kriget i Ukraina, jag vet vad jag tror. Vad som inte är tillåtet är att missta sig om vem det är som attackerar energisystemet. Det var inte inkompetens som låg bakom sanktionerna