2006-07-18, 15:45
Medlem
NostradamusJRs avatar
På lagligt sätt dvs.
Nu har jag ju inte testat detta själv men tänkte rådfråga er ifall det låter så pass vattentätt som jag föreställt mig, ifall man nu inte lyckas med benso så borde man iallafall få ut stilnoct så länge man spelar sina kort rätt.

http://www.nll.se/twosection.aspx?id=38902

Dom erbjuder KBT via internet, det enda man ska göra är spendera 1 timme i veckan i 12 veckor framför datorn och fylla i diverse saker, vet man vad man pysslar med när man fyller i så borde man kunna göra så att läkarna läser av allt som helhet att vidare terapi inte är något alternativ utan antingen benso eller liknande är enda sättet.
Man ska även träffa en psyskolog 3 gånger så man måste väl ha lite skådespelartalangar också, se lite smått neurotisk ut eller så.

Någon som backar upp mig på mina teorier?
Citera
2006-07-18, 17:39
Medlem
Hehe..lurig får man va..

En lätt sak verkar ju att få ut iktorivil..hade massa kompisar som fick sånna för eppelepsi..men ingen av dom hade det..bara sagt dom fått anfall..
Citera
2006-07-19, 00:11
Medlem
NostradamusJRs avatar
Hmm

Så jag kan gå in på vårdcentralen och säga att jag fått ett epeleptiskt anfall? dom har väl tester för att se om man har den sjukdomen?
Citera
2006-07-19, 11:40
Medlem
Nej det tror jag verkligen inte dom har..det är väl inget man kan testa eller? Kan komma närsomhelst på vemsomhelst tror jag...dock inte säker på detta!

Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Så jag kan gå in på vårdcentralen och säga att jag fått ett epeleptiskt anfall? dom har väl tester för att se om man har den sjukdomen?
Citera
2006-07-22, 05:58
Medlem
Odessas avatar
Jag rabblade helt enkelt upp alla symptom på en Benzoabstinens och fick mitt på det torra, men jag hade ju abstinens oxå och såg nog lite orolig ut
Citera
2006-07-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR

När jag fick ett krampanfall orsakat av tramadol röntgade de hjärnan på mig samt tog en massa blodprover, så jag ANTAR att det går att se om man har epilepsi eller ej. Eller också var det andra sjukdomar (hjärntumör t ex) de ville utesluta. Men jag fick inget utskrivet, däremot sa läkaren att "alla någon gång drabbas av epileptiska anfall, det behöver inte betyda något" - vilket jag tyckte lät helt sjukt.
Citera
2006-07-22, 14:04
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Make_me_hole
Nej det tror jag verkligen inte dom har..det är väl inget man kan testa eller? Kan komma närsomhelst på vemsomhelst tror jag...dock inte säker på detta!
Epilepsi kan man testa, det ska jag göra. Det är ett eeg där dom lyser ljusblixtar i ögonen för att se hur hjärnan reagerar.
Citera
2006-07-22, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Epilepsi kan man testa, det ska jag göra. Det är ett eeg där dom lyser ljusblixtar i ögonen för att se hur hjärnan reagerar.
Det där har jag gjort. De fäster typ 50 sladdar i skallen på en, sen får man ligga ner o stirra in i ett typ stroboskop, vilket varierar i frekvens. Fast jag testades inte för epilepsi, mer för att se om jag hade några konstigheter i huvudet. Fast jag har aldrig fått något svar, så jag misstänker att de hittade något mysko som de försöker dölja i sann Arkiv-X anda. Som t.ex, så gjorde jag en CT-scanning också. Där fick jag svar på att jag inte hade någon synlig hjärnskada iaf.

Fast jag får Iktorivil utskrivet ändå, i ångestdämpande syfte.
Citera
2006-07-22, 19:41
Medlem
Bullsquids avatar
lättaste sättet för mej har vart att beställa från internet (nämner inga adresser), alltid fått det inom en vecka. bra pris dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in