2022-12-30, 16:58
Medlem
Dofternas avatar
Den här känns rätt okej.
https://www.timeout.com/film/best-movies-of-all-time

Blandad kompott av svårt, lättsamt, sköj och skräck.
Citera
2022-12-30, 17:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
BAFTA-vinnarna kanske är intressanta?
https://www.imdb.com/list/ls006710769/?sort=release_date,desc&st_dt=&mode=detail&page=1

Absolut. Men tyvärr är det IMDB. Och då blir det inte seriöst.
Men likväl tack.
Citera
2022-12-30, 17:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Den här känns rätt okej.

Efter en snabb titt; väldigt intressant. Tusen tack!
Citera
2022-12-30, 18:08
Medlem
Ett visst mått av amerikansk hjärndödhet lyser igenom på IMDB:s lista. Att två Avengers-filmer finns på topp-100 säger ju något. Alltså, jag har inga stora problem med Marvel och en hink med popcorn men att det här i någon som helst mening skulle vara mästerverk är absurt.
Citera
2022-12-30, 18:15
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ett visst mått av amerikansk hjärndödhet lyser igenom på IMDB:s lista. Att två Avengers-filmer finns på topp-100 säger ju något. Alltså, jag har inga stora problem med Marvel och en hink med popcorn men att det här i någon som helst mening skulle vara mästerverk är absurt.
Vilka kriterier följer de? Lär ju vara så att det kan handla om populära och kassakor som gör att de är med på listan. Skitfilmer om du frågar mig.
Citera
2022-12-30, 18:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Den här känns rätt okej.

En lista som baseras på hur PK en film är. Listan kan kastas i soptunnan.
Citera
2022-12-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vilka kriterier följer de? Lär ju vara så att det kan handla om populära och kassakor som gör att de är med på listan. Skitfilmer om du frågar mig.

Det är ju tittarna som röstar fram detta. Företrädelsevis amerikanska. För dem är Marvel, DC, Star Wars o s v kulturell kanon. De är så marinerade i de här grejerna att de inte kan se nyktert på dem. Som att en europé skulle fråga sig om "Odysséen" verkligen är så bra. Inget man går in och ifrågasätter liksom.
Citera
2022-12-30, 18:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilka är de officiellt 100 bästa filmerna genom tiderna (så officiellt som det kan bli)?
Jag har sökt för att hitta seriösa sidor. Men vet inte helt vilken man kan lita på.

Frugan och jag tänkte att ha som projekt att börja från film 100 och gå uppåt nästa år.
Eftersom du underkänner alla tillgängliga listor, så kanske du tillfråga Flashbackare att förse dig med listor om, låt säga, femton filmer vardera, och därifrån göra en hundra lista.
Det kommer att bli en spännande blandning.
Citera
2022-12-30, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tack!
IMDB är en sådan sida som jag är skeptisk till då vem som helst kan gå in och rösta.
T.ex. så är Toy Story 3 på 85:e plats..

Nyckeln till frihet som etta stör mig ännu mer för att vara ärlig.

Vad är det för fel på folk egentligen? Visst. Det är ingen dålig film precis, men det är inte ens Darabonts bästa heller för den delen.
Citera
2022-12-30, 18:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
En lista som baseras på hur PK en film är. Listan kan kastas i soptunnan.

Okej. Vad är så jävla pk med Seven Samurai, The Bitter Tears of Petra von Kant och Jaws?
Det där är ju bara nåt du slänger ur dig utan att ha sett minst hälften av filmerna.
Citera
2022-12-30, 18:30
Medlem
moneymagics avatar
The Greatest Story Never Told borde ligga rätt högt.
Citera
2022-12-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nyckeln till frihet som etta stör mig ännu mer för att vara ärlig.

Vad är det för fel på folk egentligen? Visst. Det är ingen dålig film precis, men det är inte ens Darabonts bästa heller för den delen.

Såg den en andra gång nyligen. Minns den som bra när den kom. Fängelsefilm med lite hjärta och hjärna. Vad kan gå fel liksom. Har ju sen helt kommit att förknippas med den där förstaplaceringen. Tänkte att nu kommer täcket falla och jag inse vilket filmhistorisk milstolpe det är. Men den förblir typ en fyra. Finns det folk som går runt och bär med sig en sån här film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in