2022-12-30, 10:12
Medlem
Jaha!

Vill familjen pele att tröjan ska tas bort ur laget pele vart ”känd” i.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...nera-nummer-10

Alltså vafan? Känns lite som att dom överdriver eller? Vad fan skulle man ta bort det nummret för?

Maktgalen familj?
Citera
2022-12-30, 10:40
Medlem
Brassens familj kommer nu be Santos att pensionera nummer 10 för gott, skriver brasilianska Globo.

Fattar inte heller grejen med pensionerade nummer och som hockeyn, hänger tröjor i taket.
Va fan liksom... Det är väl aldrig tröjans nummer som gör en spelare heller.
Citera
2022-12-30, 10:42
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Jaha!

Vill familjen pele att tröjan ska tas bort ur laget pele vart ”känd” i.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...nera-nummer-10

Alltså vafan? Känns lite som att dom överdriver eller? Vad fan skulle man ta bort det nummret för?

Maktgalen familj?

Det rör ju sig om Santos som han vigde sin karriär åt. Så visst finns det väl ett visst fog för deras önskan. Han satte verkligen den klubben på kartan och var lojal. Samtidigt är jag emot det här med att pensionera tröjnummer, det känns väldigt mycket USA, jag tycker att det har större inverkan om nya spelare kan få slå igenom med samma nummer och på så sätt få det att leva vidare än att man ska ge bort det till en person.

Jag kan också tycka att det är att sätta onödigt mycket press på Santos just nu när dödsfallet fortfarande är så färskt. Det hade vart mer rimligt om man väntade ett tag innan man lyfte fram det som ett förslag.
Citera
2022-12-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader14
Brassens familj kommer nu be Santos att pensionera nummer 10 för gott, skriver brasilianska Globo.

Fattar inte heller grejen med pensionerade nummer och som hockeyn, hänger tröjor i taket.
Va fan liksom... Det är väl aldrig tröjans nummer som gör en spelare heller.

Precis känns bara så konstigt..

Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Det rör ju sig om Santos som han vigde sin karriär åt. Så visst finns det väl ett visst fog för deras önskan. Han satte verkligen den klubben på kartan och var lojal. Samtidigt är jag emot det här med att pensionera tröjnummer, det känns väldigt mycket USA, jag tycker att det har större inverkan om nya spelare kan få slå igenom med samma nummer och på så sätt få det att leva vidare än att man ska ge bort det till en person.

Jag kan också tycka att det är att sätta onödigt mycket press på Santos just nu när dödsfallet fortfarande är så färskt. Det hade vart mer rimligt om man väntade ett tag innan man lyfte fram det som ett förslag.

Känns som dom är helt maktgalna, vill verkligen att han ska bli ett legacy (vilket pele är) men låt de vara så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in