• 4
  • 5
2022-12-31, 01:51
Medlem
Antivaxxers avatar
Du är inte ensam ts, jag sover också med snus
jag har snus inne i princip 24/7.

Tar alltid en dubbel efter maten samt när jag vaknat.
Citera
2022-12-31, 02:39
Medlem
Har folk ingen självkontroll? Är ni simpla djur som inte kan styra vad ni gör? Det är bara att sluta med dåliga ovanor, skärp till er!

Man skulle ju kunna tro att det är kath-tuggande somalier man läser om i tråden. Sjukt!
Citera
2022-12-31, 08:01
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstling
Lägger du snusen på golvet?
La. Jag slutade snusa för flera år sedan. Men då gjorde jag det om jag somnade på natten med snus inne och sen vaknade upp på natten och kände den äckliga snusen.
Citera
2022-12-31, 11:24
Medlem
jimmiejugends avatar
Snusade och rökte i 20 år, slutade kall kalkon och upplevde inga bekymmer. Det är inte svårare än att inte stoppa in snus i truten.

Krävs dock ryggrad och beslutsamhet, inte alla som har det.

Hade du slutat med tunga grejer som alkohol, kokain eller opiater så hade det varit annorlunda.
Citera
2023-01-23, 18:37
Medlem
Knivur-273s avatar
Att sova med snus i truten kan möjligtvis skydda tänderna mot karies för sin alkaliska kemiska reaktion, men jag anser att det är grott-beteende och snuskigt
Citera
2023-01-24, 12:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Att sova med snus i truten kan möjligtvis skydda tänderna mot karies för sin alkaliska kemiska reaktion, men jag anser att det är grott-beteende och snuskigt
Håller med. Men när jag vaknar på natten och ser snusdosan så är det svårt att låta bli.
Citera
2023-04-20, 06:24
Medlem
Jag snusar bara på natten/kvällen när jag ska sova, aldrig på dagen eller när jag befinner mig på något annat ställe än i sängen. Tar en snus per dygn och det är när jag går och lägger mig. Tycker det är gott och avkopplande.
Citera
2023-04-20, 06:28
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Snusade och rökte i 20 år, slutade kall kalkon och upplevde inga bekymmer. Det är inte svårare än att inte stoppa in snus i truten.

Krävs dock ryggrad och beslutsamhet, inte alla som har det.

Hade du slutat med tunga grejer som alkohol, kokain eller opiater så hade det varit annorlunda.

Nja skillnaden är att tobak inte förstör livet på samma sätt som tyngre prylar, oftast tampas nyktra tunga missbrukare med tobaken resten av livet.
Citera
2023-04-23, 09:54
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Nja skillnaden är att tobak inte förstör livet på samma sätt som tyngre prylar, oftast tampas nyktra tunga missbrukare med tobaken resten av livet.

Säg det till alla som mist en närstående pga sjukdomar från rökning. Sen anser jag att kostnaden samhället tar för att vårda äckliga rökare är alldeles för hög och måste ses som destruktiv.

Sett låginkomsttagare välja nikotin istället för bättre mat till sina barn. Känns sjukt att normalisera det beteendet.
Citera
2025-08-04, 21:59
Medlem
Absolut jag vaknar tom upp av mig själv runt 3-tiden för att byta prillan. Försöker snusa portion när jag siver, men ibland däckar jag i sängen med en rejäl prilla grov lös. Kudden brukar vara riktigt fläckig dagen efter.

Försöker sluta snusa grov lös i sängen, men det är svårt då det är så otroligt gott.
Citera
2025-08-04, 22:05
Medlem
hippilis avatar
Dygnet runt även på natten alla dagar i veckan
Citera
2025-08-05, 00:10
Medlem
Pungsvings avatar
Nikotin skapar en konstgjord känsla av glädje. Skapa äkta glädje så försvinner behovet av nikotin.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in