2022-12-30, 19:45
Medlem
Sluta vardagssnusa och håll dig till att bara ta någon ibland vid speciella tillfällen.
Citera
2022-12-30, 20:18
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag gör patron-ur och borstar tänderna innan jag lägger mig och sover. Allt annat är grott-beteende

Annars skulle jag känna mig som bottnen av en dåligt rengjord fågelbur i käften när jag vaknar.
Citera
2022-12-30, 20:27
Medlem
Man slutar aldrig. Bara kärringar som gnäller
Citera
2022-12-30, 20:40
Medlem
GeleZachas avatar
Nattetid är enda gången jag inte snusar faktiskt (såvida jag inte är vaken och gör saker förstås). Tar sista snusen i sängen när jag läser/kollar luren inför att jag ska sova, och sen sover jag natten igenom.

Sugen efter snus när man vaknat är dock stor
Citera
2022-12-30, 20:45
Medlem
Låter som många inte känner sig mätta på en påse snus. Lösningen är lössnus för mig så känner jag mig mätt då och kan sova gott. Är det så jävligt att jag vaknar så kan man ta en snus och gå och sätta sig en stund. Men påssnuset är inge bra att ha hemma passar bättre när man ska se anständig ut och kunna tala ordentligt, inte när man sover
Citera
2022-12-30, 20:54
Medlem
Isnatts avatar
Jag snusade på natten förr när jag var snusare. Tyckte det var underbart att somna in med en snus. Inte lika roligt att vakna med svart i halsen och märken på kudden. Inte sällan var jag rivig i halsen men snusen var försvunnen. Bra för magen..
En gång låg jag med chefens lillasyster.
Somnade in med en snus under läppen i hennes säng och smög hem till min sambo morgonen därpå. Nästa gång vi sågs så var hon arg och sa att hon hittat min snus på golvet Jag tog ofta ut portionssnusen i sömnen och lät dom landa på golvet.

När jag köpte en lägenhet var den nyrustad med vita golv och jag slutade omedelbart att sova med snus för jag ville inte få en brun zon på golvet.
Så bara man vill så går det!
Citera
2022-12-30, 20:54
Medlem
danskenitunnans avatar
Har också börjat med denna dumma ovana och kört senaste året.

Mitt tips att efter tandborstningen skippa ditt vanliga snus och lägga in en helvit mint snus, har trappat ner nu till den minsta velo. Den färgar inte tänderna och det smakar inte illa när man vaknar.

Lycka till
Citera
2022-12-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jag snusar på natten.
Vaknar flera gånger varje natt och varje gång tar jag en snus, eller två.

Tror att jag fått in en dålig vana som jag inte kan sluta med.

Snusar ni också på natten?
Hur slutar jag med detta?
För det är kanske därför jag vaknar så ofta.

När jag började snusa på natten så svalde jag snusen någon gång, sedan under alla år så ligger den fint kvar, och som sämst har den hamnat i sängen
Citera
2022-12-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag snusade på natten förr när jag var snusare. Tyckte det var underbart att somna in med en snus. Inte lika roligt att vakna med svart i halsen och märken på kudden. Inte sällan var jag rivig i halsen men snusen var försvunnen. Bra för magen..
En gång låg jag med chefens lillasyster.
Somnade in med en snus under läppen i hennes säng och smög hem till min sambo morgonen därpå. Nästa gång vi sågs så var hon arg och sa att hon hittat min snus på golvet Jag tog ofta ut portionssnusen i sömnen och lät dom landa på golvet.

När jag köpte en lägenhet var den nyrustad med vita golv och jag slutade omedelbart att sova med snus för jag ville inte få en brun zon på golvet.
Så bara man vill så går det!

Lägger du snusen på golvet?
Citera
2022-12-30, 22:50
Medlem
VincentLels avatar
Har somnat några gånger med snus. Man sover som en bebis

Men jag tar inte någon snus efter jag borstat tänderna.

Nackdelarna jag ser med att sova med snus
Tänderna / tandkött
Bruna fläckar på kudde
Snussaft i hela käften när man vaknar
Citera
2022-12-30, 23:11
Medlem
Truman Capotes avatar
Man måste nog bestämma sig för att lägga av när beroendet är så pass starkt att man måste snusa även på natten. Jag har haft en arbetskamrat som endast snusade på fritiden, jag tror till och med bara på helgerna. Själv har det varit antingen eller, och jag har snusat även i arbetet när det egentligen var klart opassande. Jag kom fram till en punkt där jag kunde börja att ta fasta på att nu är jag färdig med detta. Även om suget fanns kvar blev jag helt enkelt less på att alltid pula med snuset, och dessutom kunde jag märka att det var riktigt gott bara ca 3-4 gånger av tio. Ofta lade jag in utan att riktigt reflektera över om det var läge för det. Erkänn för dig själv att det är inte så karlaktigt som man gärna vill inbilla sig. Det är en snuttefilt, en napp som man går och smackar på. Nu har jag inte snusat på fem år och visst, jag dricker mer kaffe och jag får hålla i mig för att inte äta godis etc som ersättning - fortfarande. Träning har blivit viktigt, antagligen för endorfinet. Överhuvudtaget tror jag det handlar om att KBT:a sig själv lite (kognitiv beteendeterapi): reflektera kring varför håller man på med vissa saker? Vad kommer det här behovet ifrån? Sist men inte minst: vid en viss ålder kan man fråga sig själv om man inte har haft sin period med vad det månde vara (inte minst alkohol). Nej, jag menar inte att man måste lägga av med till exempel den njutning som finns i ett glas då och då, men det är patetiskt att romantisera det som gör en till slav om man inte har lite kontroll på vad man gör.

Det var lite utvidgat från detta med snusandet, men jag inbillar mig att det är besläktat.
Citera
2022-12-31, 00:50
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Du måste ju lukta skit i munnen låt mig gissa du är singel?
Det kan lukta citronmint om man så vill.

Prova en mindre, torrare tobaksfri snus med fräsch smak och lämna den dosan i sovrummet.
Färre snusfläckar på lakanen och man känner sig mycket fräschare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in