2022-12-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Min morbror snusade på natten i flera år tills han fick besked av tandläkaren att om han inte slutar kommer hans överkäke trilla ur käften. Var tydligen ganska allvarligt och enligt han själv lyckades han ganska bra med att sluta, kanske just för att han blev så avskräckt.
Asså man får ju inte outa nån här... men det är asså du som ha mobro vars käften fallit bort?

Äint de föjävlit?
Citera
2022-12-30, 10:57
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Asså man får ju inte outa nån här... men det är asså du som ha mobro vars käften fallit bort?

Äint de föjävlit?

Egentligen är det min morsas systers man men ville inte krångla till det i texten. Nej den har inte trillat bort men om han hade fortsatt snusa 24/7 (vilket han redan hade gjort i säkert 10 år) så hade den mycket väl kunna göra det, enligt läkaren då.
Citera
2022-12-30, 11:33
Medlem
Hursomhelstings avatar
I ett lidande.
Citera
2022-12-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
FYFAN! Så sjukt jävla VIDRIGT!

Eh, ta och tagga ner lite nu snowflake.
Finns nog 1 miljard äckligare saker än att sova med en liten prilla under läppen..
Citera
2022-12-30, 11:49
Medlem
Severlohs avatar
Nej. Det är gott på morgonen, men jag har aldrig känt något starkt behov av det om jag vaknar på natten, och det är nog bra att hålla sig borta från.
Citera
2022-12-30, 12:48
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
You gotta ask yourself one question när du skriver, känns det troligt. Well does it, punk?

Inte fan vet jag jag är ingen läkare. Snusar man i flera år 24/7 är det i alla fall inte för mig främmande att snusgropen i tandköttet blir större och större tills det är hål rakt igenom, inte tror jag heller att hela överkäken trillar ut bara sådär men du fattar.
Citera
2022-12-30, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag lägger ut den precis innan jag slocknar.
Gjorde också det en kort period. Numer skiter jag bara i det för det mesta. Borstar tänderna, sedan lägger jag in dagens kanske godaste snus. Och somnar godt.
Citera
2022-12-30, 13:05
Medlem
Citat:
Inte fan vet jag jag är ingen läkare. Snusar man i flera år 24/7 är det i alla fall inte för mig främmande att snusgropen i tandköttet blir större och större tills det är hål rakt igenom, inte tror jag heller att hela överkäken trillar ut bara sådär men du fattar.
Jag är inte läkare heller, knappt medicinsk kunnig när det går över bamse-plåster. Men har snusat i 35ish år, och har en trut som är någorlunda kyssvänlig än.

Borsta tänderna, så blir det bra.
Citera
2022-12-30, 13:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Man sätter en tidig tid för tandborsteriet och håller truten ren.

Just det är inte jättesvårt enligt mig.

Man kan flytta ner den tiden en kvart i taget
Citera
2022-12-30, 13:16
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Jag är inte läkare heller, knappt medicinsk kunnig när det går över bamse-plåster. Men har snusat i 35ish år, och har en trut som är någorlunda kyssvänlig än.

Borsta tänderna, så blir det bra.

Och du snusar även på natten? Du har alltid snus inne så vidare du inte äter? Du snusar lös? I så fall har du ju käken av stål!
Citera
2022-12-30, 14:00
Medlem
Citat:
Och du snusar även på natten? Du har alltid snus inne så vidare du inte äter? Du snusar lös? I så fall har du ju käken av stål!
Somnar med snus. Men brukar vakna och slänga ut. Vaknar tidigt på morgon och lägger in.
Lös förr, portion nu.
Asså, snusgropen bla bla.. blottade tandhalsar.. jada jada

Borsta tänderna morgon och kväll, thats it.
Citera
2022-12-30, 14:01
Medlem
HappyTheKiller71s avatar
Ja, det är ett elände. Jag tycker det är så gott med en snus efter tandborstning, och oftast somnar jag med den inne. Ibland har jag nog svalt skiten också.
Jag försöker låta bli men misslyckas för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in