2023-03-31, 23:44
Medlem
vipbros avatar
Hoppas han lämnar landet men blir han tagen så är han körd. Då kommer han aldrig ut igen. Om han vet att dom har massvis med bevis mot honom borde han ta risken annars borde han stanna som en vakthund i sitt hus.

Jag skiter fullständigt i vilket om han blir åtalad eller inte just nu tbh. Försöker bara använda empati och stå i hans skor.

Edit: Jag vet inte hur utlämningsavtal funkar men om han är tvingad att spendera 20 år i rumänskt fängelse så hade jag hellre tagit livet av mig än att sitta där så länge.
Senast redigerad av vipbro 2023-03-31 kl. 23:53.
Citera
2023-03-31, 23:47
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eftersom det råder olika lagar i olika länder så är det ganska svårt att ta ämnen som bokföring och juridik över landsgränser.

Javautveckling är betydligt lättare.

Så en javautvecklare synpunkter på pythonkod har lika stor relevans som en snickares synpunkter?

Det är klart du förstår bokförings koncept bättre i Estland än vad jag som kan noll om bokföring gör, även om du inte kan detaljerna om just Estlands system, precis som en javautvecklare förstår koncepten bättre i pythonkod än vad en snickare gör.
Senast redigerad av doncroce 2023-03-31 kl. 23:52.
Citera
2023-04-01, 00:07
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Skulle du säga att Sverige inte är en rättsstat och är för hårda mot buset?

Eftersom du undvek att svara på vad jag skrev innan till dig, försöker jag igen.

I Sverige har vi något som kallas omhäktningsförhandling vid långa häktningstider, hur tror du det fungerar i din rättsstat Rumänien i liknande fall?
Citera
2023-04-01, 00:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Eftersom du undvek att svara på vad jag skrev innan till dig, försöker jag igen.

I Sverige har vi något som kallas omhäktningsförhandling vid långa häktningstider, hur tror du det fungerar i din rättsstat Rumänien i liknande fall?

Eftersom jag inte kan det rumänska systemet så vet jag inte. Men omhäktningen har skett om man läser media.
Citera
2023-04-01, 01:01
Medlem
oceandrives avatar
Att "vuxna" män sitter och runkar till videos av tate är en gåta. Antar att det är samma "män" som hävdar att trumpen fortfarande är President.
Citera
2023-04-01, 01:11
Medlem
vipbros avatar
Vänta lite nu, Andrew Tate släpptes Mars 31, 2023

The Matrix opened in theaters in the United States on March 31, 1999

Betyder det något eller är det bara en tillfällighet?
Citera
2023-04-01, 01:48
Medlem
Ha ha, fan vad han ser ut. Frisyr och skägg som en jävla taliban, samma kvinnosyn också.
Citera
2023-04-01, 07:21
Medlem
Agphyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipbro
Vänta lite nu, Andrew Tate släpptes Mars 31, 2023

The Matrix opened in theaters in the United States on March 31, 1999

Betyder det något eller är det bara en tillfällighet?

Exakt
Citera
2023-04-01, 07:25
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Att "vuxna" män sitter och runkar till videos av tate är en gåta. Antar att det är samma "män" som hävdar att trumpen fortfarande är President.
De gillar väl hans androgyna drag.
Citera
2023-04-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive

Majoriteten är nog människor dsom finner det underhållande med någon som inte är PK och kan reta upp folk, man behöver inte ens hålla med honom för att finna det underhållande.

Huruvida du sitter och runkar till dina manliga förebilder får nog stå för dig.
Citera
2023-04-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Svara på min motfråga då angående Sveriges längre häktningstider, som jag tydligen blev "tillrättavisad på"

Ge mig ett exempel på ett fall i Sverige där en lång häktning hävts till lättare grad av frihetsberövning, som husarrest eller fotboja, UTAN att åtal väkts.

Mig veterligen har Sverige varken husarrest eller fotboja när det gäller häktning.
Citera
2023-04-01, 09:36
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Mig veterligen har Sverige varken husarrest eller fotboja när det gäller häktning.
Det stämmer, väntar dock fortfarande på exempel på ett fall i Sverige där en lång häktning hävts till lättare grad av frihetsberövning, UTAN att åtal väkts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in