Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Jag är övertygad om att Andrew Tate är en fiktiv karaktär som rider på samma fenomen som många andra influencers, fast att han gått in stenhårt på att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.
Andrew Tates advokat citerades i en artikel på The Independent när han sa med viss säkerhet att Andrew Tates internetpersonlighet inte skulle få utrymme i rätten. Jag fick intrycket att det varit av stor oro för försvaret. Det verkade väldigt viktigt att nämna.
Tate uppfattas som motsägelsefull för att hans taktik i praktiken inneburit att han
A/B-testat sitt content. Han blandar uttalanden av olika typer av extremism. Via Hustler’s University har han kunnat skicka olika teman av content till sina kunder som i sin tur spridit det på sociala medier. Därefter skickar kunderna data som antalet visningar, rankning och spridning till Tate med avsikten att få tips om hur de kan förbättra det för att tjäna mer pengar. I själva verket tror jag att Tate samlat denna data för att skräddarsy sitt eget content för att effektivisera spridningen så mycket som möjligt.
Jag tror helt enkelt att den versionen av Andrew Tate som syns på internet är vad han beräknat är den version som ger honom mest spridning, ergo genererar mest pengar.
Det hela var mycket effektivt, men när han bytte Bugatti mot valnötter började plötsligt machobilden tina till takten av att håret började växa ut. Vad jag sett på bilder sedan gripandet är Andrew en väldigt liten, osäker liten pojke. I transportbilen såg han livrädd ut och på väg till domstolen idag väldigt nedstämd.
Tristan var på gott humör. Kanske har åklagaren mindre på honom, eller så känner han inte till hur jävla insyltad Andrew är. Det är trots allt Andrews flickvän som beskrivs ha orkestrerat det hela. Det är mycket möjligt att de inte berättat om allt, eller att Andrew till och med blåst Tristan på pengar också, men att Tristan inte är involverad känns inte så rimligt med tanke på vad du tidigare citerat i tråden.
Så härligt att den där andra tölpen ändå gick sin egen väg till slut och att hydrofoben dunstade från tråden. Det var inte längre roligt att skriva när det framkom att ingen hade släppts efter en kvart eller vad man påstod. Kvar finns bara den plattfotade dåren som numer inte heller verkar vilja leka så värst mycket.
Jag misstänker att vi kommer se liknande vandring från stödgruppen allteftersom åtalet utvecklats. Det kommer bara vara de mest insyltade Q-runkare kvar vid Andrews sida, och de dårarna gapar ändå alltid. De distraheras snabbt av ett presidentval eller så.
Att Tate rider på vågen råder ingen tvekan om.
Vågen av influencer, vågen av konspirationer i sociala media. Vågen av kvinnohat, vågen av extremism. Religion. Alt-right. Vad det än må vara.
En kameleont.
Så förvisso en odlad persona som ger inkomst, men han uppfyller flertal kriterier för patologisk narcissism.
Kåt på uppmärksamhet ända sen Big Brother och Tristan var också med i nån såpa dess innan.
En narcissist har egentligen ett kasst självförtroende men har odlat en mur; en falsk fasad. Så det kan nog finnas glimtar som du noterat via små sprickor.
Problemet är dock att det ofta sitter som cement och att bli beundrad är deras livsluft.
De är trots allt fullblodsegoister.
Vissa s.a.s brinner ut med åldern och det är ingen fager syn när de tvingas möta sig själva, med påföljd depression.
... Vilket föranleder mig att fundera på hans iver att förneka just depression.
Kryddat med antisocialt beteende.
Tydligen nolltaxerare också enligt häktningsframställan och skiter i att han bedrar män och behandlar kvinnor som ett rötägg. Skrävlar över mutor/korruption.
Han är extremt manipulativ. Allt från scam, loverboymetoden till att anlägga en viss "karismatisk" persona. Grandiositet som stigit honom åt huvudet.
Hans far fick diagnos NPD i det militära och AT beskriver en skev syn på föräldra eller könsroller.
Han beundrar gubben för sin disciplinära roll och uppger att hans roll var att fostra dem för att leva och deras mor att se till att de typ överlevde, gick till skolan och höll dem rena.
Mamman förvärvsarbetande och slet för att det skulle gå ihop. Hon beskrivs som submissiv.
Han beskriver att den schackspelande fadern sällan var närvarande och absorberad av schack. Intelligent på savantnivå och tydligen väldigt säregen och fyrkantig. Stönig.
Varav familjen heller knappt hade nåt att leva på, intresset gav väl ingen större inkomst, avgifter till tävlingar och resor över världen lär väl kosta.
När han väl var hemma så tuktade han barnen. Vid ett tillfälle syskonbråkade Tristan och Andrew ( nån av dem var runt 8 år) och deras far satte dem i ett rum på varsin stol där de fick sitta och glo på varann i två timmar innan han släppte ut dem.
Vid ett annat tillfälle kom han hem efter att ha varit borta i flera månader, eller om det var ett halvår. Deras mor hittar nåt på hans mobil eller om det var i fickan och de hamnar i gräl. Låter som nån otrohet men AT visste inte detaljer.
Han kramar då barnen (som givetvis saknat honom), går demonstrativt rätt ut och försvinner i flera veckor till.
Det du nämner om rakad skalle har nåt med hans far att göra. När Andrew var 12 år skulle han klippa sig inför faderns hemkomst, men hamnar hos nån annan än den ordinarie frisören och blir besviken. Hans far blir störd av gnället, att det görs så stor affär av det hela och tyckte han borde raka av sig alltihop.
Minns inte riktigt detaljerna men det var nåt långsökt ode till hans far.
Han pladdrar på i videon så det är svårt att dels höra vad han säger och dels svårt för hans slutsatser är ytterst skeva. Han hoppar fram och tillbaka och håller ingen röd tråd.
Jag har dock hittat ett låååångt transkript men käften går som en symaskinsnål får jag se om jag orkar läsa det vid tillfälle.