2022-12-29, 17:52
Medlem
Har tappat bort mina airpods pro gen 2.

Hur kört är det för mig? Kan en tjuv "återställa" dom så att jag inte kan hitta dom?

Kanske får ut det på försäkring, får undersöka den saken.

MVH
Fredrik
Citera
2022-12-29, 18:11
Medlem
Eponumoss avatar
Har du kollat ”Find My”-appen?
Citera
2022-12-29, 18:17
Medlem
ShotsFireds avatar
Du kan hitta den när den inte är uppkopplad, skickat senaste platsinformationen. Förutsatt att man har aktiverat dessa funktioner i hitta-appen.

Dina hörlurar har serienummer och det kan man inte ändra. Kontakta Apple-supporten. De kan spåra sina produkter utan problem.
Citera
2022-12-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Har du kollat ”Find My”-appen?

Jo, jag vet om den appen, men jag tänkte om tjuven kan eventuellt gömma/"resetta" dom på något vis?

Gör ens polisen något åt det om jag kan lokalisera exakt vars dom är?
Citera
2022-12-29, 19:34
Medlem
eltonkebabs avatar
De kanske kan slå in dem i folie eller nåt men tror att du kan spärra dem så att de blir oanvändbara precis som en telefon.
Citera
2022-12-30, 18:41
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeG
...
Gör ens polisen något åt det om jag kan lokalisera exakt vars dom är?
För något år sedan läste jag om en händelse, jag tror det var i Mölndal, där en ägare hade lokaliserat sin Applegrej till ett hus, men polisen gjorde inget då det fanns flera lägenheter på platsen.
Citera
2022-12-30, 18:50
Medlem
Du är nog rökt där, får skaffa ett par nya lurar!
Citera
2022-12-30, 23:07
Medlem
systems avatar
”Tappat bort”

Okej. Ibland är man lite slarvig.

Glöm.
Skaffa nya.
Gå vidare.
Citera
2023-01-25, 19:02
Medlem
andetagets avatar
Hela grejen med generation 2 är ju find my-stödet. Var är lurarna?
Citera
2023-01-26, 10:00
Medlem
prokaryotkungens avatar
Du har tappat lurarna och helt plötsligt är potentiell upphittare en "tjuv"?

Hittar man något dyrare så ska man anmäla det till polisen skyndsamt. Egentligen finns ingen tidsbegränsning på -skyndsamt- men basically kan man ha något i sin ägo i två veckor utan att säga ett pip om det utan problem.
Sen blir man en... inte kanske en tjuv, men en egenmäktigt förfarare möjligtvis.
Citera
2023-03-05, 11:17
Medlem
Du är med stor sannolikhet körd.

Men du bör absolut öppna FindMy-funktionen och köra "mark as lost"

Jag är dock osäker på vad som skulle hända om en välvillig person hittar lurarna, testar ladda dom och parkoppla till sin egen telefon. Kanske att telefonen då via FindMy-appen skulle upptäcka att lurarna markerats som försvunna, och då kunde en välvillig upphittare ge tillbaka dom till dig.

Men det går också att nollställa lurarna och då tappas informationen.

Jag antar att det är en feature för att man inte ska kunna sälja begagnade Airpods och spåra köparen.
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Dina hörlurar har serienummer och det kan man inte ändra. Kontakta Apple-supporten. De kan spåra sina produkter utan problem.
Får dom det?
Läste på https://www.soundwearable.com/police...tolen-airpods/ att The serial number on your AirPods can be used by you and the police to Track Stolen AirPods, but Apple is not permitted to do so. The serial number can reveal who last used them and where they were utilized.
Senast redigerad av MarcoBolan 2023-03-05 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in