• 1
  • 2
2022-12-29, 13:45
Medlem
Ekonomiskt?

Tidsmässigt?

På annat sätt?

Får kanske läggas under relationer, men såg att "Vad kostar era fruar" låg under "Ekonomi".
2022-12-29, 13:56
Medlem
Timmervargens avatar
Min fru kostar inte så mycket, hon har egen inkomst om än rätt mycket lägre än min. Så i slutändan är det ju jag som får betala när hon får några idéer om inredning/renovation i huset.

Men kan tycka att det är värt det ändå.
2022-12-29, 14:13
Medlem
Inte så många som svarar, så jag börjar själv.

Har ingen man nu, men har en före detta. Ville gå på Melody Gardot när hon spelade i Dalhalla för några år sedan. Ringde till min före detta och frågade om han ville bli med och det ville han. Åkte omväg med bilen för att hämta honom och till Dalhalla. Det var ganska kallt, hon sa "jag kan inte fatta att detta är ert juni". Efter ett tag säger min före detta "Har hon inte spelat den här låten redan?" "Nej" säger jag. Men han fortsätter tjata och efter ett tag säger jag att vi åker väl nu då, även om konserten inte är slut. Så vi gör det.

Kommer inte ihåg om jag betalade båda biljetterna, förmodligen gjorde jag det. Åkte som sagt med bilen extra långt för att hämta honom och fixade allt, han behövde bara bli med. Vad gör han då? Jo, klagar så han förstör nöjet.

Pratade med honom i telefon i veckan och då sa han att han inte kom ihåg det på det viset. Han kom ihåg något positivt?! Väldigt konstigt.

En annan gång, skulle vi gå på en Tina Turner tribut, bokade två biljetter, tog bilen till stan. Han skulle ta bussen, men missar så klart bussen och jag får gå ensam. Men detta var koronatider så vi satt med fem tomma säten mellan varje sällskap så det går bra ändå. Har kul.

Han har inte varit på något annat så han behöver att jag drar med honom på saker annars blir det inget. Men han är väl nöjd ändå?
2022-12-29, 15:19
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass

Har ingen man nu, men har en före detta. Ville gå på Melody Gardot när hon spelade i Dalhalla för några år sedan. Ringde till min före detta och frågade om han ville bli med och det ville han. Åkte omväg med bilen för att hämta honom och till Dalhalla. Det var ganska kallt, hon sa "jag kan inte fatta att detta är ert juni". Efter ett tag säger min före detta "Har hon inte spelat den här låten redan?" "Nej" säger jag. Men han fortsätter tjata och efter ett tag säger jag att vi åker väl nu då, även om konserten inte är slut. Så vi gör det.

Kommer inte ihåg om jag betalade båda biljetterna, förmodligen gjorde jag det. Åkte som sagt med bilen extra långt för att hämta honom och fixade allt, han behövde bara bli med. Vad gör han då? Jo, klagar så han förstör nöjet.

Pratade med honom i telefon i veckan och då sa han att han inte kom ihåg det på det viset. Han kom ihåg något positivt?! Väldigt konstigt.

En annan gång, skulle vi gå på en Tina Turner tribut, bokade två biljetter, tog bilen till stan. Han skulle ta bussen, men missar så klart bussen och jag får gå ensam. Men detta var koronatider så vi satt med fem tomma säten mellan varje sällskap så det går bra ändå. Har kul.

Han har inte varit på något annat så han behöver att jag drar med honom på saker annars blir det inget. Men han är väl nöjd ändå?
Du låter som en tråkig jävla fitta
2022-12-29, 15:45
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Usch! inget av sakerna som du drog med exet på är något som en riktig man skulle slösa dyrbar livstid på. Måste vara en riktig mes som inte tackar nej.
2022-12-29, 15:47
Medlem
holmiums avatar
Generellt ger en riktig germansk man mer än han tar, ur ett rent kvinnligt ekonomiskt perspektiv.
Sen finns det inga regler som inte har ett undantag.
2022-12-29, 16:05
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Så din man kostade en sketen jazzbiljet samt att du i din text nämner att han tog bussen istället för bilen. Vilka ekonomiska kriser! Män kanske inte är så dyra i drift då.

Annars är det inte så jätteattraktivt för en fullvuxen att dyka upp i en buss, eller missa tiden för den delen heller. Så kanske var därför ni gjorde slut, vem vet. Eftersom tråden är i ekonomi vill jag gärna se kvinnor berätta om sina dyra gubbar, men tror det blir svårare att få fram intressanta svar.
2022-12-29, 18:08
Medlem
Onanikrems avatar
Jag kostar inte min särbo särskilt mycket, lagar hon käk så knullar jag henne, inte sällan har jag med mig käket som hon får laga till. Brukar byta hennes däck två gånger om år och oljan i bilen en gång om år. I gengäld putsar hon mina fönster och byter mina gardiner en eller ett par gånger om år.. (osäker, minns inte)
2022-12-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Generellt ger en riktig germansk man mer än han tar, ur ett rent kvinnligt ekonomiskt perspektiv.
Sen finns det inga regler som inte har ett undantag.
Förr fanns termen Gentleman som beskrivning på det du beskriver, inklusive men även inkluderat mer. Hade inte så mycket med ras att göra, utan mest med stil, klass och vördnad för kvinnor.
2022-12-29, 21:15
Medlem
Pizdecs avatar
Den största kostnaden är (real fresh) pineapple slices som dom måste äta iaf 8st av dagligen.
Blire en del kalorier men det tränar dom bort.
2022-12-29, 23:29
Medlem
Ekonomiskt -
Mest körning och dagligvaruinköp då vi i dagsläget är särbos. 5000 kanske?!

Tidsmässigt-
Här är han ganska dyr. Fast det är jag som väljer att ta hand om hans hem. Städning, tvätt, matlagning, inköp etc. Men det är för att jag tycker om det och anser att det är min sak. Sen hjälper jag honom med pappersarbete på firma nr 1 (hans egna) när han behöver avlastning.

På annat sätt-
Är han en tillgång. Han ger mig trygghet, kärlek och intellektuellt utbyte. Han är manlig och dominant (vilket jag verkligen uppskattar). Sexlivet är bättre än jag kunnat föreställa, vilket bidrar till mitt välbefinnande. Han är driven och backar uppstarten av firma nr 2 (som vi har tillsammans) ekonomiskt.

Dessutom så är han en fantastisk manlig förebild för min son. Jag är en väldigt lyckligt lottad (och tacksam) kvinna!!

Exet kostade mig dock minst 250 000/år.
2022-12-30, 00:04
Medlem
Oerhört mycket både i pengar och energi! Dock har han ju en inkomst så han bidrar nog ändå med mer ekonomiskt än han lyckas göra av med. Coca cola, bilkörning och utemat är sånt han slösar gemensamma pengar på. Sina egna fickpengar bränner han på snus. Hade han varit mer lagd åt mitt håll hade vi kunnat spara det dubbla mot idag.

Energin är svårvärderad - i ledighetstider kostar det mer än annars.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in