Citat:
Ursprungligen postat av
Overpass
Inte så många som svarar, så jag börjar själv.
Har ingen man nu, men har en före detta. Ville gå på Melody Gardot när hon spelade i Dalhalla för några år sedan. Ringde till min före detta och frågade om han ville bli med och det ville han. Åkte omväg med bilen för att hämta honom och till Dalhalla. Det var ganska kallt, hon sa "jag kan inte fatta att detta är ert juni". Efter ett tag säger min före detta "Har hon inte spelat den här låten redan?" "Nej" säger jag. Men han fortsätter tjata och efter ett tag säger jag att vi åker väl nu då, även om konserten inte är slut. Så vi gör det.
Kommer inte ihåg om jag betalade båda biljetterna, förmodligen gjorde jag det. Åkte som sagt med bilen extra långt för att hämta honom och fixade allt, han behövde bara bli med. Vad gör han då? Jo, klagar så han förstör nöjet.
Pratade med honom i telefon i veckan och då sa han att han inte kom ihåg det på det viset. Han kom ihåg något positivt?! Väldigt konstigt.
En annan gång, skulle vi gå på en Tina Turner tribut, bokade två biljetter, tog bilen till stan. Han skulle ta bussen, men missar så klart bussen och jag får gå ensam. Men detta var koronatider så vi satt med fem tomma säten mellan varje sällskap så det går bra ändå. Har kul.
Han har inte varit på något annat så han behöver att jag drar med honom på saker annars blir det inget. Men han är väl nöjd ändå?
Så din man kostade en sketen jazzbiljet samt att du i din text nämner att han tog bussen istället för bilen. Vilka ekonomiska kriser! Män kanske inte är så dyra i drift då.
Annars är det inte så jätteattraktivt för en fullvuxen att dyka upp i en buss, eller missa tiden för den delen heller. Så kanske var därför ni gjorde slut, vem vet. Eftersom tråden är i ekonomi vill jag gärna se kvinnor berätta om sina dyra gubbar, men tror det blir svårare att få fram intressanta svar.