Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Kräv att du ska ha allt som han ger bort, sen lägger du allt på ett konto avsatt för honom.
När snubben frisknat till så har du allt sparat.
Dock vet jag inte riktigt hur banken förhåller sig till detta, men borde väl gå bra om man säger till dom.
Eventuellt så lägger du allt på fonder mm sen tar du avkastningen och ger tillbaka allt han gett när han ber dig om det.
Win win för båda.
Det är det jag gjort tidigare. När han gett mig pengar har det alltid varit genom paypal och jag har aldrig fört över pengar till mitt bankkonto i hopp om att han 'frisknar' till och att jag kan ge tillbaka allting när han väl är 'frisk' men han säger att det inte går att friskna till av en kink, att det bara är den han är osv.
Senast jag gav tillbaka pengarna sa han att han aldrig ska göra det han gör, att han bara vill ha tillbaka pengarna och sen så började han ge bort pengarna till främlingar på nätet igen. Så jag känner lite att det är bättre att jag tar pengarna eftersom jag får något ut av det ifall han verkligen inte vill ha pengarna tillbaka, men om han vill ha pengarna tillbaka så finns dem där för honom.