2022-12-28, 19:59
Medlem
Om man handlar i sin lokala affär (ICA) med kreditkortet (Everyday card) och ber den i kassan att avrunda uppåt (och följaktligen ge mig växeln)
Ses det då som ett köp eller ett kontantuttag? (Det är 2% avgift på kontantuttag)

Kan kassapersonalen separera köpet och uttaget om de inte tillåter avrundning uppåt och då göra sig förtjänta av epitetet kassa personal?
Citera
2022-12-28, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Om man handlar i sin lokala affär (ICA) med kreditkortet (Everyday card) och ber den i kassan att avrunda uppåt (och följaktligen ge mig växeln)
Ses det då som ett köp eller ett kontantuttag? (Det är 2% avgift på kontantuttag)

Kan kassapersonalen separera köpet och uttaget om de inte tillåter avrundning uppåt och då göra sig förtjänta av epitetet kassa personal?
Det blir både ett köp och uttag.
Citera
2022-12-28, 20:26
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125

Avgiften för kontantuttag gäller vid uttag i uttagsautomat. Har man kreditkort och vill ha ut kontanter finns det vägar att gå som inte är uttagsautomat. Avgiftsfritt.

Mike Pence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in