2023-01-07, 14:13
  #2689
Medlem
Va lite slumpen där som avgjorde på slutet. Förutom klabbe få såklart. Kul med de fabiani
Citera
2023-01-07, 14:13
  #2690
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Varför lägger sig porris först med kläbo bakom? Tror han på riktigt att han har någon chans där
För att han är 16 år
Citera
2023-01-07, 14:14
  #2691
Medlem
hatt1fnatts avatar
Citera
2023-01-07, 14:14
  #2692
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Varför lägger sig porris först med kläbo bakom? Tror han på riktigt att han har någon chans där

Wille försökte givetvis hjälpa Calle
Citera
2023-01-07, 14:14
  #2693
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Haha alltså, Calle har en grym position hela loppet. Han vet exakt vad han behöver göra inför sista nedför. Då kommer Golberg och får Kläbos rygg istället och Calle hamnar brevid Golberg ensam. Detta är så tröttsamt.

Släppet i slutet av backen sabbade för honom placeringsmässigt inför upploppet
Citera
2023-01-07, 14:14
  #2694
Medlem
Snubchurps avatar
Upploppet är kasst på denna bana. Hur tänker de som gör banan egentligen? Tydligen tänker de inte alls.
Citera
2023-01-07, 14:15
  #2695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Upploppet är kasst på denna bana. Hur tänker de som gör banan egentligen? Tydligen tänker de inte alls.
Banan ska väl göras om inför OS iaf.
Citera
2023-01-07, 14:16
  #2696
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, kul för Kläbo att få vinna. Det är han värd.

När Tour de Ski är över kan de lägga över sändningarna enbart till Norge så de kan få kolla på sitt egna mästerskap som herrtävlingen blivit.
Citera
2023-01-07, 14:20
  #2697
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Golberg klättrade sämre än Calle förra året i alla fall.
Citera
2023-01-07, 14:21
  #2698
Avslutad
Det som är tråkigt med längdskidor är att alla lopp avslutas in på en stadion och nästan alltid med en nedförsbacke innan mål. Är det inte möjligt att ändra lite med en backe som avslut? Något som gynnar åkare som inte är värdens bästa i spurten. Och jag tänker inte på backen dom åker i morgon.
Citera
2023-01-07, 14:25
  #2699
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsidioten
Det som är tråkigt med längdskidor är att alla lopp avslutas in på en stadion och nästan alltid med en nedförsbacke innan mål. Är det inte möjligt att ändra lite med en backe som avslut? Något som gynnar åkare som inte är värdens bästa i spurten. Och jag tänker inte på backen dom åker i morgon.
Ruka!
Citera
2023-01-07, 14:26
  #2700
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Haha alltså, Calle har en grym position hela loppet. Han vet exakt vad han behöver göra inför sista nedför. Då kommer Golberg och får Kläbos rygg istället och Calle hamnar brevid Golberg ensam. Detta är så tröttsamt.

Än mer tröttsamt är dessa masstarter på lättåkta korta banor, varv efter varv.
De kunde lika gärna kört reklam i 14,5 km och släppt på sändningen med 500 m kvar.
Ur underhållningsvärde i det närmsta noll.
Jag har följt längdåkningen sedan 70-talet och det har aldrig känts mer oinspirerat än nu.
Har inget med resultaten att göra, utan sporten har helt enkelt blivit tråkig att bevittna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in