Citat:
Ursprungligen postat av
ruckaali
Haha alltså, Calle har en grym position hela loppet. Han vet exakt vad han behöver göra inför sista nedför. Då kommer Golberg och får Kläbos rygg istället och Calle hamnar brevid Golberg ensam. Detta är så tröttsamt.
Än mer tröttsamt är dessa masstarter på lättåkta korta banor, varv efter varv.
De kunde lika gärna kört reklam i 14,5 km och släppt på sändningen med 500 m kvar.
Ur underhållningsvärde i det närmsta noll.
Jag har följt längdåkningen sedan 70-talet och det har aldrig känts mer oinspirerat än nu.
Har inget med resultaten att göra, utan sporten har helt enkelt blivit tråkig att bevittna.