Citat:
Ursprungligen postat av
RullandeIgelkott
Varför känner du så om chalmers?
Var ska man börja? Bara det faktum att Chalmers ligger i Göteborg borde avskräcka de flesta. Den genuina Göteborgs-stämningen är borta sedan länge. Staden dog på tidigt 00-tal och har mer sociala problem än självaste Malmö.
Men det viktigaste är ju ändå att bedöma utbildnings-institutionen som sådan, inte vilken stad den råkar ligga i. Och Chalmers hamnar inte högt i min bok..
Det enda de är bra på är att sälja ut vetenskaplig tradition, integritet, empirisk hederlighet, etc..
Chalmers sjösätter sinnessjuka projekt, som att exempelvis "forska" om så kallade klimatförnekare. De dyker alltså inte ner i, och kritiskt granskar de teorier och förklaringsmodeller som bygger upp själva klimatnarrativet med tillhörande klimathot..
..nä, utan de forskar om vad som försiggår i huvudet på de som kritiserar nämnda teorier och modeller, s.k "klimatförnekare". Kvasivetenskap så det står härliga till alltså.
Såg du förresten att jag editerade mitt första-inlägg, la till mina tankar om industriell ekonomi, programmet som du funderar på att läsa.