2022-12-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Då hela kryptoskiten bara är en ny Ponzi-variant borde det genomskådats för länge sedan.
Jag är mest förundrad över att så många fortfarande tror på skiten men pyramidens bas är bred.

Tur att du genomskåda den. Det gjorde du säkert redan 2009...
Citera
2022-12-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Tur att du genomskåda den. Det gjorde du säkert redan 2009...
Och du sitter fortfarande och räknar dina monopolpengar?
Citera
2022-12-28, 17:34
Medlem
Citat:
Och du sitter fortfarande och räknar dina monopolpengar?

Ja, jag räknar mina tjänade pengar.
Citera
2022-12-28, 17:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Då hela kryptoskiten bara är en ny Ponzi-variant borde det genomskådats för länge sedan.
Jag är mest förundrad över att så många fortfarande tror på skiten men pyramidens bas är bred.
Skulle man kunna tänka att anledningen att det INTE "genomskådats för länge sedan" är för att det är DU som har fel, och alla andra har rätt? Eller sitter du på särskild expertkunskap som gör att man ändå bör lyssna på dina åsikter?
Citera
2022-12-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Skulle man kunna tänka att anledningen att det INTE "genomskådats för länge sedan" är för att det är DU som har fel, och alla andra har rätt? Eller sitter du på särskild expertkunskap som gör att man ändå bör lyssna på dina åsikter?

Nej, detta är bara en person som gick i på en topp och inte undersökt vad krypto är och hur det rör sig.

Och sen blivit efterklok.
Citera
2022-12-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Ja, jag räknar mina tjänade pengar.
Ok, vad gör du för dom?
Citera
2022-12-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ok, vad gör du för dom?

Väntar på att investera dem, vad tror du?
Citera
2022-12-28, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Ja avskyr crypto o allt det står för... Ja du kan handla utan att visa vem du är.... Varför till vilken mening?
Sen kan du tydligen införskaffa bra dator delar för att skaffa dig mer crypto på kostanden av el?
Inte speciellt insatt men fattar helt ärligt inte va ja skulle behöva crypto valuta till tex. ??
Jävla skit om du frågar mig......

Man måste älska folk som har en stark åsikt om något som dom inte har kunskap om

Om man inte förstår något så kan man antingen skaffa sig mer kunskap i ämnet
Eller helt enkelt inte uttala sig då det inte tillför något
Citera
2022-12-28, 18:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man måste älska folk som har en stark åsikt om något som dom inte har kunskap om

Om man inte förstår något så kan man antingen skaffa sig mer kunskap i ämnet
Eller helt enkelt inte uttala sig då det inte tillför något
Man behöver veta ganska lite om astrologi för att veta att det är nonsens. Ändå finns det böcker och en hel industri kring ämnet.

Likaså med krypto.
Citera
2022-12-28, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Man behöver veta ganska lite om astrologi för att veta att det är nonsens. Ändå finns det böcker och en hel industri kring ämnet.

Likaså med krypto.

Förutom att krypto inte är något hokus pokus.
Folk tror att det sitter en snubbe och hittar på shitcoin 23 och sen köper folk det.

Nu är det ju dock företag som startas.
Dessa får kapital genom visa upp ett användningsområde för krypto.
I stort drag handlar det om hur man kan implementera den nya transaktionsteknologin.

Ett område kan tex vara att göra det enklare och billigare att överföra pengar globalt.

Idag är det ett helsike minst sagt. Och det är dyrt. Inom Eu är det väl ok.
Men ska du skicka till tex Etiopien eller Gambia så är det svindyrt. Det tar riktigt lång tid.
Och saknas tex nostro vostro konton tar det extremt lång tid och upp till 15% av beloppet kan försvinna i avgifter pga manuella transaktioner.

Det finns mängder av användningsområden.
Men tänker inte lägga mer tid på ett inlägg, eftersom du förmodligen tycker krypto är skit oavsett vad jag säger.

Ha en bra dag
Citera
2022-12-28, 20:41
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Förutom att krypto inte är något hokus pokus.
Folk tror att det sitter en snubbe och hittar på shitcoin 23 och sen köper folk det.

Nu är det ju dock företag som startas.
Dessa får kapital genom visa upp ett användningsområde för krypto.
I stort drag handlar det om hur man kan implementera den nya transaktionsteknologin.

Ett område kan tex vara att göra det enklare och billigare att överföra pengar globalt.

Idag är det ett helsike minst sagt. Och det är dyrt. Inom Eu är det väl ok.
Men ska du skicka till tex Etiopien eller Gambia så är det svindyrt. Det tar riktigt lång tid.
Och saknas tex nostro vostro konton tar det extremt lång tid och upp till 15% av beloppet kan försvinna i avgifter pga manuella transaktioner.

Det finns mängder av användningsområden.
Men tänker inte lägga mer tid på ett inlägg, eftersom du förmodligen tycker krypto är skit oavsett vad jag säger.

Ha en bra dag

Vilka företag tänker du på? FTX och Celsius?

Skicka pengar till Etiopien, vilket enormt use case. Verkligen.

Användningsområdena lyser tyvärr helt med sin frånvaro nästan 15 år efter att ”krypto” uppfanns.
Citera
2022-12-28, 20:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Användningsområdena lyser tyvärr helt med sin frånvaro nästan 15 år efter att ”krypto” uppfanns.
Vi kan låtsas som att vi inte redan konstaterat hur fel varit med detta påstående redan.
(FB) Bitcoin, bästa argument för och emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in