2022-12-28, 13:39
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej. Det är en väldigt utspridd och felaktig uppfattning att "blockkedjor" skulle kunna tillföra någonting nytt - inom vilket område som helst - som inte redan har lösts på mer effektiva sätt (oftast genom en helt vanlig transaktionsdatabas).
Citera
2022-12-28, 14:09
Medlem
Ni som är insatta.

Jag ska börja arbeta på ett blockchain baserat företag inom musikindustrin som lägger stort fokus på krypto, nfts, osv. Jag håller på att läsa mig in på exakt hur allt detta fungerar. Efter att ha gjort research har deras egen valuta minskat med 80% på tre månader, nfts som de har sålt har även de minskat kraftigt i värde. Vad tror ni om krypto, nfts och blockchain inom musikindustrin? Är detta bara en fluga?
Citera
2022-12-28, 15:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Ni som är insatta.

Jag ska börja arbeta på ett blockchain baserat företag inom musikindustrin som lägger stort fokus på krypto, nfts, osv. Jag håller på att läsa mig in på exakt hur allt detta fungerar. Efter att ha gjort research har deras egen valuta minskat med 80% på tre månader, nfts som de har sålt har även de minskat kraftigt i värde. Vad tror ni om krypto, nfts och blockchain inom musikindustrin? Är detta bara en fluga?
Ja. Du bör söka ett riktigt jobb istället.
Citera
2022-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Ni som är insatta.

Absolut ingen fluga, däremot kan du se det lite som 90-talets internet. De flesta som kommit in i marknaden fattar ingenting, och företaget du börjar på går antagligen i konkurs. Att de överhuvudtaget har en egen valuta låter meningslöst.
Citera
2022-12-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarbatar
Privata blockkedjor har sin poäng, framförallt om det berör processvaga enheter som inte har möjlighet att rapportera tillbaka till en central databas. Men jag håller med om att det annars är överskattat.
Det som gör privata blockkedjor 100% reduntant (snarare än 99%) är att alla tänkbara use case täcks in av publika blockkedjor.

Hela iden är ett tankefel.
Citera
2022-12-28, 15:25
Medlem
Trollet420s avatar
Jag hoppade av när jag insåg bitcoin följer typ börsen dollarn mm. M3n innan det var det goda tider
Citera
2022-12-28, 16:40
Medlem
Skönt att se dessa trådar. Det betyder att vi närmar oss botten. När alla tror det är över och ingen vill höra mer om krypto, det är en köp signal till nästa botten.

Nej krypto är här för att stanna.
Citera
2022-12-28, 16:47
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Skönt att se dessa trådar. Det betyder att vi närmar oss botten. När alla tror det är över och ingen vill höra mer om krypto, det är en köp signal till nästa botten.

Nej krypto är här för att stanna.

Jag tänkte exakt samma. När alla har gett upp totalt på det här sättet som visar sig i tråden så brukar det vanligtvis indikera en urstark köpsignal. Men ja, crypto är ju crypto..
Citera
2022-12-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag tänkte exakt samma. När alla har gett upp totalt på det här sättet som visar sig i tråden så brukar det vanligtvis indikera en urstark köpsignal. Men ja, crypto är ju crypto..

Det faller ganska bra in nu, så detta år (nästa) är garanterat köpläge. Även halveringen på gång, 2024.
Citera
2022-12-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Någon måste ju finnas kvar som vill köpa om kursen skall gå upp...

På senaste tiden har tydligen de stora aktörerna sålt av och det är småsparare som tänker som du att nu är rätt läge att satsa.
Citera
2022-12-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Någon måste ju finnas kvar som vill köpa om kursen skall gå upp...

På senaste tiden har tydligen de stora aktörerna sålt av och det är småsparare som tänker som du att nu är rätt läge att satsa.

Det kan man tolka som man vill. Varför har de gått ut? väntar de på att gå in ? osv osv
Citera
2022-12-28, 17:12
Medlem
Då hela kryptoskiten bara är en ny Ponzi-variant borde det genomskådats för länge sedan.
Jag är mest förundrad över att så många fortfarande tror på skiten men pyramidens bas är bred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in