• 3
  • 4
2022-12-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Personlig assistent är ett rätt soft jobb, om man har rätt brukare. Nu ryker ju dock assistansen för de som var lätta att ha att göra med, så inom kort är det nog 100% o-soft.

Alla är ju besvärliga vilket som
Citera
2022-12-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Alla är ju besvärliga vilket som
Så kan man ju också se det om man vill.
Citera
2022-12-28, 10:07
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Listan är gigantiskt lång.

Mina vänner som är äldre har berättat hur det var inom vården. Det var ett väldigt soft jobb med massa roliga och verkligen kul saker människor hittade på. Det var sjukt bättre enligt dem. Det var allt från att man testade lite roliga substanser till romanser (läs:knull) mellan singlar på jobb som var väldigt väldigt vanligt. Idag är vården något slags slaveri med lägre än lägsta lön. Inga romanser bara slit och trist släng. Inte konstigt att inga människor vill jobba där.

Var inte vad jag förväntat mig om hur vården var förr.
Testa substanser o knull 😁..

Men ja, haft äldre släktingar som jobbat som ssk hela livet. Min farmor prata bara bra om hur de va o jobba då. Hon utelämnade dock substans o knull..
Nu är det sönderstressat och som du säger med lönen är piss för jobbet dom gör.

Skulle iofs kunna tänka mig att vara personlig assistent åt någon skön brukare kan va rätt soft.
En polare jobbade som de ett par år efter studenten (typ 10år sen).
Dom gjorde mycket kul. Spela tvspel, ute o gå, åka till nått shopping center, bio, bada, var o bowla, laga mat o baka tillsammans.
Han var alltid glad o trivdes bra på jobbet men det var ju fortfarande pisslön.
Citera
2022-12-28, 10:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Softa jobb är väl snarare läkarsekreterare, studievägledare, vaktmästare.. Och typ alla administrativa jobb.

Som vaktmästare ska du pricka skapligt rätt. Åtminstone här i Stockholm är väldigt mycket via bemanningsföretag även på större arbetsplatser med osäkerhet och lön i nivå med det.

Det viktiga är att man ska lyckas undvika övervakning, kontroller, alla jävla mätningar osv.
Citera
2022-12-30, 17:50
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Det finns några jobb jag tänker mig som rätt softa, men som pga "buset", "gängen", inte längre är det.

T.ex. busschaufför eller kassör på Ica. Klart dessa har jobbiga aspekter också, men summa summarum skulle jag kalla dem softa jobb. Men det var förr det. Förr var väl det värsta en busschaufför kunde råka ut för fulla men i slutändan harmlösa svenskar. Nu får de stå ut med gäng som ger däng om du inte låter dem gå på gratis, hoppa av var de vill, osv. Motsvarande för kassörer.

Vilka andra jobb finns det, enligt dig, som en gång i tiden var softa, men som inte längre är det?

Jag som jobbar i livsmedelsbutik har aldrig fått däng av någon direkt, däremot så har man ju fått klagomål från kunder om olika saker, de kan ha köpt fel fläskfilè å får inte rabatten på den vi annonserat om när de drar sitt kundkort, för det var inte den. o,sv.
Senast redigerad av Onan-eraren 2022-12-30 kl. 17:52.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in