2022-12-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Väldogt sällan jag hört någon säga ordet fuckboy på ett nedvärderande sätt.
"Väldogt" sällan jag hört någon säga ordet hora på ett nedvärderande sätt.
Citera
2022-12-27, 14:28
Medlem
qvarne2s avatar
Det är inte nedvärderande. Precis som att en kille som legat med 200 tjejer inte är äcklig. Har själv bara sett ordet beskriva män som ser bra ut. Det är ju något att vara stolt över ifall man blir kallad för det.
Citera
2022-12-27, 14:33
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Men lol. Jag har redan gymmat i morse.

Så du bryr dig alltså inte att killar mer och mer nervärderas på grund av att dom ligger runt ?
Vissa är trötta på er misogyner.
Ni är homos som spelar heterosexuella.
Citera
2022-12-27, 14:35
Medlem
Bonnatorps avatar
Tycker det är helt i sin ordning att nervärdera den sortens män och kvinnor.

De borde få delta i samhället på samma villkor som djur, eftersom de beter sig som djur.
Citera
2022-12-27, 14:45
Medlem
Kvinnor använder "fuckboy" ironiskt. Kvinnor älskar och suktar efter fuckboys. Dom antyder utåt att fuckboy är något negativt men det är tvärtom. Fuckboys är män som är snygga och tillhör topp 2-3% i utseende.
Citera
2022-12-27, 14:55
Medlem
En fuckboy är en yngre manlig prostituerad.
Citera
2022-12-27, 15:13
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
"Väldogt" sällan jag hört någon säga ordet hora på ett nedvärderande sätt.
Tycker du att folk använder hora och fuckboy på samma sätt?
Citera
2022-12-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Tycker du att folk använder hora och fuckboy på samma sätt?
Nja men folk använder ordet väldogt" konstigt . . .
Citera
2022-12-27, 15:23
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja men folk använder ordet väldogt" konstigt . . .
Håller väldogt mycket med dig
Citera
2022-12-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Jag vet inte hur många gånger Jag har hört ordet "fuckboy" i sammanhanget där tjejer försöker "slutshamea" killar.

Här är bara två examplar (tidsstämplade länkar) på n

https://youtu.be/WqFk6JrDsrU?t=164

https://youtu.be/7VxZLbeuqY0?t=546

"fuckboy" har ingen officiell definition. Då undrar Jag, hur många gånger ska folk använda det "fel" innan definition kommer ändras...

När Jag tar upp detta, så brukar tjejer snabbt säga tillbaks "Nej men det handlar om en kille som behandlar tjejer dåligt genom att ligga runt etc.."

För det första, dom gångerna Jag har sett tjejer använda denna definiton, så har inte ens killen "manipulerat" eller behandlat tjejen "dåligt." Bara för att ta ett exempel, Marcelo (Ifrån Paradise hotel) var kallad en av dom största Fuckboys. Dom som inte har sett säsongen får nästan bara lita på mig nu, men Marcelo var så ärlig man kan vara. Han har flera gånger sagt att han inte vill ha relation i PH huset. Han vara bara en snygg kille och alla tjejer föll för honom. Men ändå lyckades all tjejer kalla honom Fuckboy, och därmed försöker nervärdera han enbart att han låg runt.

Så alla grabbar där ute, varja gång ni hör tjejer (och även andra beta/cuck killar) som använder ordet "fuckboy," säg till dom. Vi måste få ett slut på detta.
Vad är problemet med att det finns ett ord för killar som ligger runt och beter sig illa?
Citera
2022-12-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Det är inte nedvärderande. Precis som att en kille som legat med 200 tjejer inte är äcklig. Har själv bara sett ordet beskriva män som ser bra ut. Det är ju något att vara stolt över ifall man blir kallad för det.
Jo det är äckligt, och det betyder inte alls att man ”ser bra ut”. Det används om ytliga killar som inte är intresserade av riktiga förhållanden. Typ såna som är med i dokusåpor. Tänk redbull, bakvänd keps, vältränad, och största intresset i livet är att ragga brudar.
Senast redigerad av Pankeborg 2022-12-27 kl. 15:38.
Citera
2022-12-27, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Ja såklart detta är ju bara konstigt. En kille ska kunna ligga runt hur mycket han vill det är inga problem, det som är problematiskt är om en tjej gör det.

”En nyckel som kan öppna många lås är en bra nyckel, men ett lås som kan öppnas av många nycklar är ett dåligt lås.
Sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in