• 2
  • 3
2022-12-27, 09:04
Medlem
-Tesla-s avatar
Hitta likasinnade att umgås med. Jag saknar också upplysta människor som inte sväljer skiten samhället matar oss med
Citera
2022-12-27, 09:17
Medlem
Mr-Kristers avatar
Om du bara fokuserar på ditt eget beteende och slutar snacka skit själv, så kanske det spelar mindre roll vad andra säger? Du kan du ju ändå bara påverka genom ditt eget uppförande. Bli mer ego helt enkelt
Citera
2022-12-27, 09:17
Tack till alla som svarat i tråden. <3 Sorry att jag inte svarat er personligen, men har inte riktigt den energin som krävs just nu, men ni ska veta att jag läst och tänkt på allt ni sagt. Ta hand om er!
Citera
2022-12-27, 09:29
Medlem
Släng psykiatrins gifter åt helvete. Det är inte du som är sjuk utan samhället och allt ego vi har i samhället. Skit i andra och fokusera på dig själv endast. Börja gymma för välmåendet och spendera tid i naturen. Har du möjlighet och gillar djur, spendera tid med sånt.
Lär dig älska dig själv och skit i allt annat så blir det bra.
Citera
2022-12-27, 11:48
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Bygg upp din egna starka mentalitet och fysiska styrka till ett plan där du känner att du kan bryta av varenda ben i kroppen på den som vågar sig gå emot dig. Detta löser många problem.

Konsumera aldrig alkohol, läkemedel eller droger

Ångdestillera ditt vatten om du dricker från kran så att alla restämnen försvinner.

Ändra din diet så att du endast får i dig näringsrik mat. Du vill inte att din kropp ska behöva spendera onödig energi på att smälta saker som kroppen ej är skapt för: kött.

Kött orsakar att en massa restprodukter skapas i din kropp som kan ligga i stor relation kring hur du upplever din ångest/vrede/förvirring.

Connecta till sanningen kring hur man ska leva och lär dig kring diet på den enkla youtubekanalen/hemsidan:
www.nutritionfacts.org

Lycka till och ha det bra.

Klagar någon på det jag skriver har dem troligtvis ingen erfarenhet eller kunskap av faktuell näringslära
Citera
2022-12-27, 13:02
Medlem
mrsluggans avatar
Du kanske har autism, eller något i det spektrumet?
Citera
2022-12-27, 13:32
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Lite bakgrund för att ni ska förstå min situation bättre; kille på 35 år, har levt med ångest och social fobi så många år nu att jag slutat räkna. Sköter dock mina dagliga sysslor och har ett jobb. Utåt sett är jag den där artiga, timida killen som knappt vågar göra en fluga förnär, men inombords skriker jag av ångest och smärta. Har varit inom psykiatrin ett antal gånger, fått medicin men tycker inte att det hjälper. Vågar knappt be om hjälp, för jag anser inte att min tid och mitt mående är lika viktigt.

Nu är jag i en fas där jag börjar tappa tron på mig själv och andra människor. Anledningen? Jag klarar inte av det här sociala (falska) spelet som vi människor kör varje dag!! Jag ska erkänna, med handen på hjärtat att jag är en minst lika duktig baktalare som alla andra, men vill inte vara det och vet liksom inte hur jag ska ta mig ur den här onda cirkeln.

Är så förbannat trött på att allt skitsnack som förekommer bland oss människor! Som jag skrev ovan så är jag minst lika delaktig som andra, men vill kunna sluta med att vara så falsk och köra med öppna, ärliga och raka kort! Har till och med börjat fundera på att dricka (jag ser mig själv som nykterist) enbart för att våga öppna upp och vara sann om vad jag egentligen tycker! Men det är ju samtidigt inte jag.

Vet inte om jag är på väg att bli psykiskt sjuk eller vad det handlar om. Orkar inte med människor och mig själv längre! Har så svårt att läsa av andras åsikter och vad deras intentioner är. Är det så att de "smilar" upp sig och säger bra saker om mig, för att i nästa stund snacka skit bakom ryggen på mig?? Varför i hela friden kan inte människor vara så pass öppna och ärliga, att man säger rakt ut vad man egentligen menar? Ska man behöva linda in allt i bomull hela tiden?

Känner mig så värdelös som människa, vill inte känna så, men ibland orkar jag helt enkelt inte med allt. Suicidtankarna finns alltid nära till hands, men är det egentligen att dö jag vill? Det finns ju så mycket att leva för, och jag tror (eller hoppas i alla fall) att någon/några skulle sakna mig om jag valde den vägen.

Någon mer som känner igen sig? Känner mig typ som den mest ensamma människan i världen att känna så här.

Snarare ser jag det som psykiskt friskt att reagera när den sociala miljön är usel.

Kan du beskriva i vilka situationer människor/du pratar skit? Är det på jobbet? Inte konstigt att du känner dig tvungen att surfa med i så fall, grupptryck på arbetsplatser kan vara oerhört starkt. Är det en toxisk miljö som inte går att påverka behöver du ta dig därifrån och söka ett annat arbete.

Är det med din familj/vänner?

Jag vet något som fungerar förvånansvärt bra när skitsnacket går igång. När det börjar surras så droppar du något positivt om personen som smutskastas. Du kan göra det snyggt, lite i förbigående.

P1: Guuuud, vad jobbig xx är!
P2: Eller hur? Och i förrgår bla bla bla
Du: Jag tycker XX är bra på att strukturera, i förra veckan osv ..

Luften går troligtvis ur församlingen, och du mår bättre för att du står upp för något du värderar högt, att vara sann. Inte alltid lyckas det att finna ord, men öva igen och igen och ge dig en klapp på axeln för varje gång du försökt. Ingen är perfekt. Du kan också fundera innan på vad du uppskattar med olika personer, och inte minst, vad du uppskattar hos dig själv.

Edit* Du kommer också att mötas av respekt och tacksamhet om du är ärlig för säkert lider fler med dig, även om de inte visar det.
Senast redigerad av skoputs 2022-12-27 kl. 13:40.
Citera
2022-12-27, 17:00
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nja, nu pratar du om stockholmare.
Alla är inte sådana (som tur var)

Läs på om Nietzsche, han är ett ljus i mörkret för alla asociala.
Kort sagt, livet är hårt av en anledning, genom prövning blir du stark.
Se otrevliga människor som hinder du behöver lära dig hantera för att ta dig vidare.
Ju svårare de är ju mer växer du som person och blir starkare, var glad att de finns och ger dig utmaningen.
Sen kommer du se att det finns bättre människor där ute med som delar din resa.

Har bott på landsbygden och aldrig stött på maken till skitsnackade skvallertackor till folk. Nersupna loosers hela bunten. Men kuksnacket och smygbögandet bland bönderna kanske får erat testo att pumpa, vad vet jag.
Citera
2023-07-02, 08:36
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Hitta likasinnade att umgås med. Jag saknar också upplysta människor som inte sväljer skiten samhället matar oss med

Du vill sitta och älta konspirationsteorier tillsammans med andra foliehattar? Ja, det kan väl inte vara så så svårt att hitta idag? Jag antar dock att dessa foliehattar inte är så intresserade av att lyssna på vad andra säger.
Citera
2023-07-02, 09:27
Medlem
nonameds avatar
Kan vara plågsamt att släppa masken du visar upp. Ljusningen är att faktiskt inte alla spelar spel. Det positiva är att du kommer att känna en väldig lättnad efter ett tag av att släppa masken. Hur ska du kunna känna trygghet i dig själv om du ljuger hela tiden?
Citera
2023-07-03, 05:00
Medlem
Om du arbetar och kan arbeta, så försök kolla om det finns något annat arbete du kan få, med mer social kontakt eller möjligheter till närmare och bättre kontakter.
Eller så miljöombyte, t.ex. längre semester i annat land. Arbete i annat land kanske?
Alla kulturer är förhoppningsvis inte som den svenska, och kanske mer skitsnack här än på annat håll, vad vet jag.
Ingen bra ide att känna dig värdelös, om du inte gör någon något ont.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in