2006-07-18, 12:05
Medlem
a4swes avatar
Vi håller på att byta kylskåp och frys här hemma och eftersom det nyligen transporterats skall det inte sättas på på ett par timmar.
Tyvärr har vi då redan kört det gamla kylskåpet till tippen och jag saknar övriga bra förvaringsutrymmen.
Jag har lagt min mat i ett mörkt skafferi så länge men jag undrar hur många timmar det kan klara sig utan att påverkas allt för mycket och hur mycket kommer det trots allt att påverkas i avsende på livslängd?
Varorna som jag tror ligger mest risigt till är väl köttvarororna så som korv och kebabbitar.
Jag har även vanliga kylvaror där, är det något där som ligger extra dåligt till?
Om det inte håller så får jag vill springa till grannen och tigga om att få låna frysen, men det undviker jag gärna.
Citera
2006-07-18, 12:34
Medlem
lägg in grejjerna i plastpåsar eller kyllådor så du behåller den kalla luften.
tror att mindre saker som kebabbitar och korvar kommer tina ändå , lägg dom längst ut med större köttbitar och sånt i mitten. har du tur så klarar sig något.

den nya frysen kommer ju dessutom ta ett par timmar på sig att bli kall.

du skulle behållt allt i den gamla frysen tills den nya var inkopplad. en frys håller kyla ganska bra
men då du kastat den så är du nog rökt.
Citera
2006-07-18, 12:51
Medlem
a4swes avatar
Citat:
du skulle behållt allt i den gamla frysen tills den nya var inkopplad. en frys håller kyla ganska bra
men då du kastat den så är du nog rökt.
Den avfrostades ändå igår så mycket kyla finns inte kvar.
Vidare så hade vi bara kärra idag så frysen var tvungen att bli väck.
Jag vet att det inte är någon bra lösning, men ALLT beror på att min flickvän har en ovana att inte berätta saker i tid för mig, jag är så arg.
Men vad innebär det att det tinar då?
Går det inte att frysa in igen? är det något problem?
Jag har inga köttbitar av större slag utan olika korvformer, kebabbitar och köttfärs är det enda som finns.
Kan jag räkna med att få slänga kebaben och korven eller?
J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in