2022-12-25, 22:12
Medlem
Vad är MMS - varför skickas MMS - MMS kostar pengar att ta emot efter vad jag förstått.

Jag vill inte ha några jävla MMS - jag vill ha som mail till min 55 tum monitor

Varför MMS istället för mail över dator - fattar inte ett jävla smack
Citera
2022-12-25, 23:55
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad är MMS - varför skickas MMS - MMS kostar pengar att ta emot efter vad jag förstått.

Jag vill inte ha några jävla MMS - jag vill ha som mail till min 55 tum monitor

Varför MMS istället för mail över dator - fattar inte ett jävla smack
MMS är ungefär som sms men med bild eller ljud och bilden brukar bli förminskad så tar rätt lite data av surfpotten, kanske ca 20kb för någon julbild jag skickade ...Man brukar inte skicka så mycket text eller flera bilder som i mail utan bara någon spontan hälsning eller så.

De som skickar till ditt nummer får du som mms till mobilen, annars behöver man skriva din mail adress istället.
Citera
2022-12-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
MMS är ungefär som sms men med bild eller ljud och bilden brukar bli förminskad så tar rätt lite data av surfpotten, kanske ca 20kb för någon julbild jag skickade ...Man brukar inte skicka så mycket text eller flera bilder som i mail utan bara någon spontan hälsning eller så.

De som skickar till ditt nummer får du som mms till mobilen, annars behöver man skriva din mail adress istället.

Varför gör man inte det - det har väl ändå varit mail från början -
o det kostar pengar att ta emot - åtminstone för mig mms alltså
Citera
2022-12-26, 00:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
[/b]

Varför gör man inte det - det har väl ändå varit mail från början -
o det kostar pengar att ta emot - åtminstone för mig mms alltså
Nä det är inte mail från början utan t.ex bara ett foto någon tagit med mobilen och skickar i mms ihop med ett meddelande.
Visst det kostar lite att ta emot när man laddar ner bilden men som jag skrev är det väldigt lite som går åt i mms, såg att ett vanligt foto som jag skickade blev på ca 300kb och 1000kb är 1MB och 1000MB är 1 GB så i mitt abonnemang ingår 3GB/månad som jag betalar 80kr för ihop med samtal m.m. men du kanske har dyrare operatör?
Citera
2022-12-26, 01:02
Medlem
FatherAllanLays avatar
Det kostar ingenting att ta emot MMS inom EU.

Inte att sända heller, annat än om man har konstiga uråldriga abonnemang eller kontantkort där SMS och MMS kostar per styck. Numera betalar man oftast för surfpott och får ringa och SMS:a/MMS:a så mycket man vill under perioden.
Citera
2022-12-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä det är inte mail från början utan t.ex bara ett foto någon tagit med mobilen och skickar i mms ihop med ett meddelande.
Visst det kostar lite att ta emot när man laddar ner bilden men som jag skrev är det väldigt lite som går åt i mms, såg att ett vanligt foto som jag skickade blev på ca 300kb och 1000kb är 1MB och 1000MB är 1 GB så i mitt abonnemang ingår 3GB/månad som jag betalar 80kr för ihop med samtal m.m. men du kanske har dyrare operatör?

Citat:
Ursprungligen postat av FatherAllanLay
Det kostar ingenting att ta emot MMS inom EU.

Inte att sända heller, annat än om man har konstiga uråldriga abonnemang eller kontantkort där SMS och MMS kostar per styck. Numera betalar man oftast för surfpott och får ringa och SMS:a/MMS:a så mycket man vill under perioden.

Jag har konstiga uråldriga abonnemang på mobiler - men dyra på stationära datorn o tvprogram
för 2,200 kr kvartal
Citera
2022-12-26, 15:56
Moderator
Rassas avatar
Inlägg utbrutna och flyttade till egen tråd. /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem