Citat:
Ursprungligen postat av
Tramptraktor
Jag tror det skulle vara skitkul, just baserat på att ha sett andra åka. Det jag vill undvika är ju att lägga en massa pengar å sen inse att det inte var såå kul som jag hade tänkt. Att grejerna bara blir stående. Just därför skulle jag vilja testa innan.
Sån prova på grej som Covid1337 skickade hade inte varit så dumt, bara det att den ligger i helt fel del av landet.
Det ÄR svinkul. Framförallt finns det knappast något som är så kul samtidigt som det ger konditionsträning som få andra aktiviteter kommer nära. Skulle möjligtvis vara snöskoter i så fall.
Men jag vet också att det inte passar alla. Jag vet vänner som kört mycket cross men som inte gillar enduro för att det är lite "brötigt" att man kör fast, ligger och studsar på stenar, rötter osv. Vill man bara "gasa" och komma åt fartupplevelse och acceleration kan man nog bli lite besviken. Sen beror det så klart var i landet man kör och hur bana och terräng ser ut. Är det i den kallare delen av landet blir det en extra dimension så här års att köra dubbat, är det inte så mycket snö är det E20 genom hela skogen.
Om du är lite händig skulle du ju kunna börja med något billigare också och inte köpa så mycket utrustning förrens du vet att det är kul.
Men enklast är väl att via forum försöka hitta nån nära där du bor och fråga om du får testa lite mot betalning. Kanske nån MC firma kan göra en specialare och hyra ut en dag.
Hoppas du tycker det är kul och börjar.