2022-12-26, 11:59
Medlem
Får med ojämna mellanrum erbjudanden i mina flöden att köpa pallar med returnerade varor från tex Amazon, nu senast för $28 eller liknande. Låter för bra för att vara sant, och då brukar det ju vara det.

Kollar man in kommentarerna så är de positiva överlag, även det ovanligt. De tipsar i kommentarerna om att man bör använda PayPal för att genomföra köpet, pga säkerhet, vilket låter rimligt, de har väl nån funktion som håller betalningen i escrow(vad det nu heter på svenska) tills man fått prylarna.

Frågan här är då om någon testat detta eller liknande förfarande, om det har funkat enligt överenskommet och förstås om nån fått nåt häftigt på sin pall?
Citera
2022-12-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
Får med ojämna mellanrum erbjudanden i mina flöden att köpa pallar med returnerade varor från tex Amazon, nu senast för $28 eller liknande. Låter för bra för att vara sant, och då brukar det ju vara det.

Kollar man in kommentarerna så är de positiva överlag, även det ovanligt. De tipsar i kommentarerna om att man bör använda PayPal för att genomföra köpet, pga säkerhet, vilket låter rimligt, de har väl nån funktion som håller betalningen i escrow(vad det nu heter på svenska) tills man fått prylarna.

Frågan här är då om någon testat detta eller liknande förfarande, om det har funkat enligt överenskommet och förstås om nån fått nåt häftigt på sin pall?

Det är en blåsning!
Citera
2022-12-26, 12:11
Medlem
Citat:

Ta och googla på det är ju en uppenbar scam fattar du väl?
Citera
2022-12-26, 12:13
Medlem
Amazon return pallets?
Det finns och kan va äkta man kan köpa pallarna väldigt billigt och hitta guldfynd där

Vilken sida får du erbjudanden ifrån? Svårt o veta ifall de är legit eller scam annars.

Tex Bulq kan man köpa deras return pallets. Man ser en bild på innehåll ibland och får ett retail value och så ser man va den kostar o köpa.

Tex 10 laptops retail valur 4999 dollar köper du för 1600 dollar. Haken är att du inte vet ifall de funkar eller ej..
Senast redigerad av Smileyfejs 2022-12-26 kl. 12:18.
Citera
2022-12-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Ta och googla på det är ju en uppenbar scam fattar du väl?

En snabb googling ger vid handen att detta de facto verkar vara en grej, de första resultaten är från amazon.com och sen flera mer eller mindre seriösa sidor där de tipsar om hur man gör det på bästa sätt.

Har någon testat?
Citera
2022-12-26, 12:19
Medlem
Citat:
En snabb googling ger vid handen att detta de facto verkar vara en grej, de första resultaten är från amazon.com och sen flera mer eller mindre seriösa sidor där de tipsar om hur man gör det på bästa sätt.

Har någon testat?

Finns 10000 videos på youtube där folk testat.

Sök buying return pallets
Citera
2022-12-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Finns 10000 videos på youtube där folk testat.

Sök buying return pallets

Absolut, tack! Jag litar dock, måhända dumdristigt, mer på folk med flashbackdase i denna(och alla andra) fråga än random möjligen avlönad rövhatt på youtube.
Citera
2022-12-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Du får nog slipa på google skillsen då. Testa google de domänerna du får reklam från på facebook tex. Amazon köper ju alla keywords så klart amazon dyker upp. Hittar du där du kan köpa via amazon.com så köp köp köp! Klart du får en pall med ps5! Du kan få köpa en pall av mig garanterar 10x värdet du betalar! Gratis frakt också 😂

https://www.amazon.com/Return-Pallets/s?k=Return+Pallets

Inga med ps5 men jag har bara tittat på första sidan ännu! Levererar du utomlands?
Citera
2022-12-26, 12:34
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Ta kontakt med Amazon Sverige och fråga.

Om pallarna står utanför EU tillkommer tull.Transportkostnad för pallen måste kollas upp.

Jag får då och då pm om att börja jobba för Amazon ,sitta vid dator hemifrån.

Förmodligen Scam då de är ute efter uppgifter kan jag tänka.

Har fått pm från någon spelsajt att jag ska spela för deras räkning.De ska tala om hur jag ska lägga upp spelet med deras pengar.Undrar hur ett sådant scam ska sluta?...eller är det penningtvätt?
Citera
2022-12-26, 12:37
Medlem
Glostrups avatar
Det är returnerat skräp som Amazon säljer i paket till folk som tror att de kan vara den enda köpare av tio miljoner som får den PS5 som Amazon lockar med att man skulle kunna ”vinna”, i reklamen. Men istället får de diverse kinesiskt skräp som de inte behöver för ett nyvärde runt vad de betalade.

Köparna får skräpvaror, och amazon får pengar för sånt som kanske redan är sålt en gång men inte uthämtat. Alla är nöjda (fast egentligen bara Bezos).
Citera
2022-12-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det är returnerat skräp som Amazon säljer i paket till folk som tror att de kan vara den enda köpare av tio miljoner som får den PS5 som Amazon lockar med att man skulle kunna ”vinna”, i reklamen. Men istället får de diverse kinesiskt skräp som de inte behöver för ett nyvärde runt vad de betalade.

Köparna får skräpvaror, och amazon får pengar för sånt som kanske redan är sålt en gång men inte uthämtat. Alla är nöjda (fast egentligen bara Bezos).

Jag tror också det är på detta sätt, har du testat detta? Hade varit skoj att få kontakt med någon som faktiskt testat bara för sakens skull.
Citera
2022-12-26, 13:02
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag tror också det är på detta sätt, har du testat detta? Hade varit skoj att få kontakt med någon som faktiskt testat bara för sakens skull.

Jag känner en som har testat att köpa en låda från amazon, mot min rekommendation. Det var bara skräp, men det är klart att man kan köpa en sån låda inför jul och ge bort allt som julklappar. Vilket den jag känner gjorde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in