2022-12-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag känner en som har testat att köpa en låda från amazon, mot min rekommendation. Det var bara skräp, men det är klart att man kan köpa en sån låda inför jul och ge bort allt som julklappar. Vilket den jag känner gjorde.

Just det! Ja, jag har som sagt svårt att tro att det skulle vara värt att vada igenom den mängden krimskrams för att nån gång nu och då hitta nåt skoj.
Citera
2022-12-26, 13:17
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
Just det! Ja, jag har som sagt svårt att tro att det skulle vara värt att vada igenom den mängden krimskrams för att nån gång nu och då hitta nåt skoj.

Det här var en liten låda med en handfull prylar för en knapp femhundring, så kanske inte samma sak som de där pallarna med prylar som tråden handlar om. Men dels så känner jag ingen som har köpt en pall, och dels så tror jag att det är en ännu större scam än amazons paket.
Citera
2022-12-26, 13:44
Medlem
Det gå alldeles utmärkt att köpa de där "Return Pallets", det finns massvis med folk som köpt och visar upp när de packar upp lådorna.

Men inte en pall hem till dörren för 28 dollar !!! Det är såklart en scam !

De som köper dessa och visar vad de fått på youtube har betalt ca 450-550 dollar. Observera att de får HÄMTA pallen själva och att det är i USA, ibland är det "wow" men mer vanligt är att det bara är "skräp" som inte ens är i närheten av det pris de betalat.

Några kör en värdemätare i hörnet när de packar upp, man glömmer att de måste lägga tid på att faktiskt sälja prylarna också.
Citera
2022-12-26, 14:37
Medlem
Med stor sannolikhet så är pallarna grovsorterade så att paket som kommer från elektronikjätten i storlek som en laptop faktiskt blivit bortplockade. Chansen ökar därför att det är mindre intressanta saker kvar. Så klart så kan det vara bra saker men mycket har man nog inte användning för själv utan tvingas att sälja på annat sätt. Exempelvis reservdelar till en bil har man ju in en nytta av ifall man inte har just den aktuella bilmodellen med exakt samma fel. Reservdelen kan vara mycket värd för rätt person men helt värdelös för någon annan.
Citera
2022-12-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det gå alldeles utmärkt att köpa de där "Return Pallets", det finns massvis med folk som köpt och visar upp när de packar upp lådorna.

Men inte en pall hem till dörren för 28 dollar !!! Det är såklart en scam !

De som köper dessa och visar vad de fått på youtube har betalt ca 450-550 dollar. Observera att de får HÄMTA pallen själva och att det är i USA, ibland är det "wow" men mer vanligt är att det bara är "skräp" som inte ens är i närheten av det pris de betalat.

Några kör en värdemätare i hörnet när de packar upp, man glömmer att de måste lägga tid på att faktiskt sälja prylarna också.

Pallarna skeppas hem, om du beställer från rätt sida.

Inom eu och usa, vissa pallar ingår även frakt i priset.
Citera
2022-12-26, 14:49
Medlem
Citat:
Absolut, tack! Jag litar dock, måhända dumdristigt, mer på folk med flashbackdase i denna(och alla andra) fråga än random möjligen avlönad rövhatt på youtube.

Det är väl bara du kollar runt lite vad aktuell youtuber håller på med i övrigt så ser du väl om det är en trovärdig person.

Jag har kollat några och såg vad dom fick hem och det var mest billigt kina-skit. Vet inte varför dom skulle vinna något på att ljuga om det.

Sen säger väl sunda förnuften att du knappast har 90% vinst på prylar som vem som helst kan köpa och som ska fraktas över halva jordklotet.
Citera
2022-12-26, 14:54
Medlem
Citat:
Får med ojämna mellanrum erbjudanden i mina flöden att köpa pallar med returnerade varor från tex Amazon, nu senast för $28 eller liknande. Låter för bra för att vara sant, och då brukar det ju vara det.

Kollar man in kommentarerna så är de positiva överlag, även det ovanligt. De tipsar i kommentarerna om att man bör använda PayPal för att genomföra köpet, pga säkerhet, vilket låter rimligt, de har väl nån funktion som håller betalningen i escrow(vad det nu heter på svenska) tills man fått prylarna.

Frågan här är då om någon testat detta eller liknande förfarande, om det har funkat enligt överenskommet och förstås om nån fått nåt häftigt på sin pall?

Du menar dom personerna som skriver på facebook som är från typ mexiko och kan inte ett enda ord svenska med trots det har dom skrivit att dom fått 10st iphone 14 pro?
Citera
2022-12-26, 21:04
Medlem
Yrins avatar
Fick upp samma i mitt flöde i helgen, ”returpallar” för 28 eur. Massa glada kunder som hade fått sprillans nya Canon systemkameror och MacBook Pro med m2 som går för 17000 nya. Samtliga fina omdömen kom från vad jag antar är hackade konton, nästan alla från Latinamerika.
Citera
2022-12-26, 21:13
Medlem
Yrins avatar
Gissningsvis blir det väl också svårt att få paypals “escrow” på sin sida om dom faktiskt skickar något, ex en naggad telefonkatalog från Baltikum. Så länge som dom skickar nåt, precis vad som helst, så har dom kanske uppfyllt sin del av avtalet.
Citera
2023-03-06, 19:51
Medlem
Väcker denna tråd genom att fråga om någon köpt från jobalots (Polen) ?
Citera
2023-07-03, 12:25
Medlem
Är sugen på köpa return pallets men det verkar inte finnas någonstans att få tag på här i Sverige.
Citera
2023-07-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fikonbuske
Är sugen på köpa return pallets men det verkar inte finnas någonstans att få tag på här i Sverige.

Har för mig att det startades ett företag för ca 10år sedan som sysslade med partihandel av överskottslager, men vet inte om de finns kvar. Minns ej heller vad de heter.

I Europa kan man kika på aktörer på dessa mässor: https://www.eurotradefair.nl/en/ alt https://www.iaw-messe.de/en/home/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in