2022-12-26, 11:47
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Hittar ni något bra?

Det finns trådar från 2021 och 2020, hittade ingen från 2022, så jag tänker att jag skapar en.

Det sägs att elektronikhandlarna har ett rekordlager nu som de försöker sälja, och med tanke på att folk håller i plånboken extra hårt med alla utgifter så skulle mängder med varor reas ut till vrakpriser, men det verkar kanske ändå inte bli av, de vill väl ha kvar sina stora lager
Citera
2022-12-26, 11:54
Medlem
Kione211s avatar
Jbl link så du kan prata med dina lampor och lyssna på Spotify
590

https://www.elgiganten.se/product/tv...tion-gra/54486
Citera
2022-12-26, 11:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Hittar ni något ...
Med betoning på hittar - tycker det är svårt. Prisjakt, Pricerunner etc är en skärva av utbudet. Fysiska butiker har affischer "upp till 70 %", och så är det nån liten tvål, inget annat. NK (vars julrea alltid är långt senare) har haft samma gamla rea-korg med strumpor och påslakan i decennier. Elektronikvaruhusen gör också så, ställer fram skräp. Vilka missade bra sajter ger en ordentlig översikt?

Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Jbl link ...
Spännande, tio procent dyrare än vad de kostade i november (enl Prisjakts priskurva).
Citera
2022-12-26, 12:01
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Med betoning på hittar - tycker det är svårt. Prisjakt, Pricerunner etc är en skärva av utbudet. Fysiska butiker har affischer "upp till 70 %", och så är det nån liten tvål, inget annat. NK (vars julrea alltid är långt senare) har haft samma gamla rea-korg med strumpor och påslakan i decennier. Elektronikvaruhusen gör också så, ställer fram skräp. Vilka missade bra sajter ger en ordentlig översikt?

Spännande, tio procent dyrare än vad de kostade i november (enl Prisjakts priskurva).
Håller egentligen helt med dig. Tittar själv lite nu bara för att se om det finns något som eventuellt skulle vara attraktivt, men nej. Bara skräp på rea. Ser att vissa laptops reas ut med ganska stor rabatt, ofta ASUS och ASUS-laptops är det sämsta som finns i laptopväg, fint på pappret men håller i ett år sedan är det kast ut från fönster som gäller.

Inte som så att HP OLED 17" pcie 5.0 reas ut helt enkelt :P
Citera
2022-12-26, 12:10
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Black week? Fabriken spottar väl ut sådana i en rasande takt. Undrar vad de kostar att tillverka?
Citera
2022-12-26, 13:37
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Hittar ni något bra?

Nej, bara skit. Årets sämsta rea.
Fynden har gått att göra under andra perioder av året.
Citera
2022-12-26, 13:38
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Nej, bara skit. Årets sämsta rea.
Fynden har gått att göra under andra perioder av året.
Men nu var tanken att vi skulle finna fynden. Något måste väl ändå finnas, eller?
Citera
2022-12-26, 13:47
Medlem
Strongmanx2s avatar
Hittills har jag köpt varor för ca 16.000kr som hade kostat mig ca 28.000kr i vanliga fall.
När jag kollar på prisjakt/pricerunner så kan jag inte se att dessa produkter någonsin sålts så billigt tidigare bortsett från ena telefonen som hade samma pris under Black Friday (2022 modell).

Kan inte påstå att jag någonsin ansett Sverige har någon riktig "rea", alltid varit samma knep att sälja svårsålda produkter eller utgående modeller utöver när tillverkarna själva sänker priset (och givetvis tar butikerna åt sig äran för det).
Citera
2022-12-26, 14:44
Medlem
GodBolts avatar
Jag har sneglat på en ny tv. Den nuvarande är snart 7 år gammal. Förvisso en bra tv för sin tid med 4k och hdr exempelvis.
Nu vill jag kunna utnyttja 120hz som playstation 5 erbjuder, samt Dolby atmos.
Det slutade i att jag under juldagen beställde följande:
https://www.komplett.se/product/1214...Philips%20oled

Dessutom blev det lite mer sonos till hemmet. En beam gen2 samt två st ones. Kommer gå fint ihop med den nya tvn.
Mycket nöjd med min konsumering, som annars har legat på sparlåga inför vintern, men nu ser det bra ut och jag har koll på läget.
Citera
2022-12-26, 14:44
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Men nu var tanken att vi skulle finna fynden. Något måste väl ändå finnas, eller?

För den som är ute efter ny platt-tv så går det nog att göra bra köp.

Men är man som mig ute efter tvspels-konsol och streaming-box så var det samma pris som tidigare.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2022-12-26 kl. 14:47.
Citera
2022-12-26, 17:45
Bannlyst
någon som har tips på något roligt att fynda på mellandagsrean.. ?

hittils har jag köpt lim. Måste finnas något roligare än lim "."
Citera
2022-12-26, 18:03
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
någon som har tips på något roligt att fynda på mellandagsrean.. ?

hittils har jag köpt lim. Måste finnas något roligare än lim "."
Lim? var det utförsäljning undrar man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in