• 1
  • 2
2022-12-25, 22:32
Medlem
Hej,

Jag skulle vilja veta olika strategier ifall man vill börja handla med börshandlade produkter ,främst mini futures och turbowarranter.

Hur vet man ifall marknaden ska upp eller ner?

Ska man följa presskonferenser och tal osv?

När ska man köpa dem ? på morgonen vid öppning eller på em?

Tack på förhand!
Citera
2022-12-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayur
Hej,

Jag skulle vilja veta olika strategier ifall man vill börja handla med börshandlade produkter ,främst mini futures och turbowarranter.

Hur vet man ifall marknaden ska upp eller ner?

Ska man följa presskonferenser och tal osv?

När ska man köpa dem ? på morgonen vid öppning eller på em?

Tack på förhand!
Man ska köpa dem innan stängning, hålla dem över natten, välja den högsta hävstång du hittar och välja riktning tvärtom mot hur dagens utveckling varit.
Går inte att misslyckas.
Citera
2022-12-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Man ska köpa dem innan stängning, hålla dem över natten, välja den högsta hävstång du hittar och välja riktning tvärtom mot hur dagens utveckling varit.
Går inte att misslyckas.

Ok. Har du tradat länge med turbos och minis?
Citera
2022-12-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ok. Har du tradat länge med turbos och minis?
Ja några år. Satsa 1% var av ditt totala kapital på svenska, tyska och amerikanska börsen samt på guld och olja.
Köp och sälj varje dag vid samma tidpunkt.
Citera
2022-12-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ja några år. Satsa 1% var av ditt totala kapital på svenska, tyska och amerikanska börsen samt på guld och olja.
Köp och sälj varje dag vid samma tidpunkt.

Minis och turbowarranter kan man väl hålla länge mot en liten avgift förstås eller hur?
Citera
2022-12-25, 23:11
Medlem
Citat:
Minis och turbowarranter kan man väl hålla länge mot en liten avgift förstås eller hur?
Ja men kör man med de högsta hävstängerna bränner det iväg rätt mycket i avgifter. Spelar dock ingen större roll för man tjänar in det på att de avkastar så bra.
Citera
2022-12-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ja men kör man med de högsta hävstängerna bränner det iväg rätt mycket i avgifter. Spelar dock ingen större roll för man tjänar in det på att de avkastar så bra.

Aa ok, jag fattar. Tänker oxå på spreaden, vad hittar man kontrakt osv? Vilken spread är bra eller dålig?
Citera
2022-12-25, 23:33
Medlem
Citat:
Aa ok, jag fattar. Tänker oxå på spreaden, vad hittar man kontrakt osv? Vilken spread är bra eller dålig?
Samma där, några procent spelar ingen roll om det är hävstång på 100 ggr eller mer. Men lite vaken måste man vara innan man lägger sin order.
Kör du med lägre häv brukar det inte vara nåt problem.
Citera
2022-12-26, 15:54
Medlem
Jodå, det kan alltid bli problem, som när börsen rasade i våras och man inte hängde med i svängarna. Turbowarranter kan ju slås ut så att värdet blir noll.
Citera
2022-12-27, 14:10
Medlem
Citat:
Nu är det läge. In på Nordnet eller Avanza nu och köp turbobear med högsta hävstängerna du hittar i alla fem tidigare nämnda produkter för 1% var av ditt kapital.
Sen får du hoppas på nedgång. Håll ett dygn och handla igen beroende på åt vilket håll det gått.
Citera
2022-12-27, 15:19
Medlem
Citat:
Nu är det läge. In på Nordnet eller Avanza nu och köp turbobear med högsta hävstängerna du hittar i alla fem tidigare nämnda produkter för 1% var av ditt kapital.
Sen får du hoppas på nedgång. Håll ett dygn och handla igen beroende på åt vilket håll det gått.

Jag tror tvärtom: att vi de närmaste veckorna kommer att se ett mindre, traditionellt rally. Längre fram kan det ev. bli en sättning.
Citera
2022-12-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag tror tvärtom: att vi de närmaste veckorna kommer att se ett mindre, traditionellt rally. Längre fram kan det ev. bli en sättning.
Så kan det bli men kurserna i morgon står nog lägre än i dag. Då köper man bull och är med på rallyt sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in