Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-18, 08:45
Medlem
Hejsan! Tänkte höra med er om någon av er har något sätt eller vet något sätt att få informatino om ett e-post konto, kontraband@bredband.net.

Nämnligen såhär att en anonym person messade mig på msn idag och hotade min flickvän, att han skulle våldta henne osv, och hans msn var den dära.

Så nu skulle jag vilja veta om det på något sätt går att få fram personens namn eller något? Eftersom *@bredband.net är ju bredbandsbolaget's e-mail adress.

Jag har redan mailat iväg ett mail till abuse avdelningen hos BBB, men jag vill ha information, jag är ju 100% säker på att dom lämnar inte ut sådan information till mig.

Någon som vet något annat sätt?, kan även tänka mig att betala för bra information.

Vill verkligen ha hjälp här! :S
Citera
2006-07-18, 18:37
Medlem
Varför inte polisanmäla istället? Mycket enklare än att ta sig in på bredbandsbolagets servrar för att göra en egen undersökning.
Citera
2006-07-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endler
Varför inte polisanmäla istället? Mycket enklare än att ta sig in på bredbandsbolagets servrar för att göra en egen undersökning.

Finns alltid folk som jobbar på bredbandsbolaget som sitter på d.i.v forum som kanske skulle kuna hjälpa till.

Hade en gång en polare som jobbade på telia som gav mig lite information jag behövde. Så därav postade jag här.

Går ner till polisstationen i morgon, så det fixar sig nog säkerligen.

Tack iaf.
Citera
2006-07-18, 19:12
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endler

Enklare ja, inte för att polisen går vidare med det, utan OM det skulle hända din flickvän något så kan du visa upp anmälan om mailet och DÅ kommer dom _kanske_ kolla upp det.
Annars klassas detta inte ens som brott, tänk om snuten skulle kolla upp ALLA hot över nätet, det skulle skapa en hel del nya jobb.

Föresten, jag ska mörda dig om du anmäler mailet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in