Citat:
Ursprungligen postat av
Laggiore
Brukar ibland ägna nån tanke åt det där med kort men spännande, många kändisar som dör unga, men då har dom ofta hunnit leva ett helt liv/varje år.
Trygg, men spännande teddybjörn är nog det optimala, vet inte om det finns motsvarande för män
Vet inte om våran diskussion har avlägsnat sig för mycket från tråden, hur vet man sånt, är för ny här

Jag vet inte, trygg för mig är förknippat med förutsägbarhet, lugn och därmed tristess. Skulle fort känna mig kvävd och uttråkad i en relation tillsammans med en snäll och trygg person, och behöver ha den oförutsägbarhet och galenskap som en psykiskt instabil person kan erbjuda.
Ingen aning, jag svarade ju egentligen bara på din fråga kring huruvida jag hade fått kontakt med personen eller ej, sen blev det något slags sidospår. Men för att återknyta till trådstarten så har denna person (utifrån det jag kan avläsa utan att känna honom), precis den balans mellan snällhet, mörker och nonchalans som jag finner så attraktiv.
Men givetvis är vi alla olika och söker olika saker, och mycket av det kan säkert förklaras genom anknytningsteorin. Det ena kanske inte behöver utesluta det andra, dvs man kan såklart hitta spänning i livet utan att omge sig med psykpatienter och mördare. Men då är man troligtvis helt normal också.