• 2
  • 3
2022-12-25, 10:48
Medlem
Nej och du har ju dessutom en helt legitim anledning så förstår faktiskt inte problemet
Citera
2022-12-25, 11:18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Banken (eller snarare deras algoritmer) reagerar om ditt beteende börjar avvika från hur det såg ut tidigare. Så skaffa ett kreditkort som du handlar med och betala fakturan hos banken, så blir det en ”icke-suspekt” förändring.
Var inte en sådan mes. Givetvis ska TS agera precis som han själv vill så länge som det är lagligt. Att behöva anpassa sitt beteende för att ett automatiserat system inte ska börja varna och vara rädd för konsekvenserna är ett sjukt beteende i ett rättssamhälle. Om nu banken börjar väsnas får väl TS bjuda hem banktjänstemannen för att visa upp sitt skafferi.
Citera
2022-12-25, 11:20
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Lol jag har gått över 12 månader utan att en enda spänn försvinner från kontot.

Aldrig hört nåt
Hur lyckas man ens med en sådan sak om man nu lever lagligt?
Citera
2022-12-25, 11:23
Medlem
TheRealWolodarksis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur lyckas man ens med en sådan sak om man nu lever lagligt?

Jag bara tog ut massa pengar och levde på sedlar/mynt
Citera
2022-12-25, 11:26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jag bara tog ut massa pengar och levde på sedlar/mynt
Aha, körde allt kontant helt enkelt. Tänkte inte ens på det som ett alternativ. Visar väl hur snabbt förändringen gått. Sista gången som jag betalade något kontant var under sommaren och då reagerade jag över att det då var första gången på närmare ett år som jag gjorde så.
Citera
2022-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
True. Köpte för sexsiffrigt belopp, klassisk värdesak och blev granskad. Antar att de tipsade Skattemyndigheten, inget problem iofs eftersom jag kan med ett enkelt kontoutdrag skulle kunna bevisa att jag betalade med pengar från mitt sparkonto, och där har jag bara hopgnetade pengar som kommer från min lön som jag såklart skattar föt varenda månad, men känslan var ju inte rolig.

Fattar utan vidare att myndigheterna vill ha koll på pengaflöden men om jag som sköter mig ska klämmas åt blir det lite surt, faktiskt.

Helt sjukt!

Behandlar dig som krimenell! Sjukt lilla sverige.

Skaffa ett kreditkort med hög kredit som matchar din standard. Kan rekomendera American Express gold eller platinum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in